  • Data: 2019-08-24 11:05:18
    Temat: Atxmega123A3U - bootloader DFU
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Złożyłem sobie prostą płytkę prototypową z układem Atxmega128A3U oraz
    kilkoma peryferiami. Ponieważ w tej chwili nie mam dostępu do
    programatora PDI, postanowiłem przetestować jej działanie za pomocą
    bootloadera DFU.

    Poniższa nota twierdzi, że w celu uruchomienia bootloadera w tym
    konkretnym układze trzeba zewrzeć z masą pin PE5 podczas resetu.

    https://www.mouser.com/ds/2/268/doc8429-1066104.pdf

    Ponieważ w moim projekcie ten pin jest również linią SCK w interfejsie
    SPI podłączonym do karty SD, wstawiłem tam bufor trojstanowy, który
    łączy linię z przyciskiem tylko wtedy, gdy linia reset również jest w
    stanie niskim.

    Nie zadziałało. Wciskam przycisk DFU, nie puszczając go wciskam reset,
    potem puszczam reset i przycisk DFU. Zgodnie z opisami znalezionymi w
    internecie w tym momencie komputer powinien wykryć nowe urządzenie USB.
    Pod Linuksem jednak niczego nie widać w lsusb, Windows także niczego nie
    wykrywa.

    Pomyślałem, że może winny jest bufor - jeśli sprawdzanie nie odbywa się
    w stanie resetu, ale na początku pracy mikrokontrolera, to po puszczeniu
    przycisku reset na linii DFU znów pojawi się stan wysokiej impedancji.
    Wylutowałem więc bufor i wstawiłem zworę (na tym etapie rzecz jasna
    karty SD nie było w gnieździe).

    To samo. Komputer ciągle go nie widzi.
    Sprawdziłem, czy gniazdko micro USB jest podłączone do właściwych linii
    i tu si>=ę wszystko zgadza. Jedyna różnica w stosunku do schematu
    aplikacyjnego to zastosowane diodowego zabezpieczenia USBLC6-2, które
    zwykle stosuję w swoich urządzeniach z USB.

    Układ zasilania działa, zasilanie podłączone prawidłowo, pin RESET/PDI
    podciągnięty do plusa zasilania rezystorem 10k. Rzecz jasna MCU zasilany
    z 3,3V.

    Ktoś ma jakiś pomysł o co może chodzić? Mógł mi się trafić układ bez
    fabrycznie wgranego bootloadera? To w ogóle możliwe, czy one mają go na
    stałe zapisywanego maską na etapie produkcji, jak w przypadku niektórych
    ARM-ów?