  • Data: 2019-08-25 10:54:00
    Temat: Re: Atxmega123A3U - bootloader DFU
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest pewien postęp.
    1) Przyczyna niedziałania AVRISP MKII okazała się być banalna. Wychodzi
    na to, że nie wystarczyło dodać plik konfiguracyjny w /etc/udev/rules.d/
    i zrestartowac konfigurację z linii poleceń. Konieczny był całkowity
    restart systemu, Po tej operacji urządzenia zaczęły się komunikować.
    2) Przez programator byłem w wstanie wgrać hexa z bootloaderem. Wychodzi
    więc na to, że nie był on wgrany fabrycznie.
    3) Ponieważ flash MCU był pusty, bootloader wystartował samoczynnie.
    Pojawił się na liscie urządzeń zwracanych przez lsusb. Program
    dfu-programmer także go widział, za jego pomocą byłem w stanie wgrać
    prosty przykład z miganiem diodą, który uruchomił się po resecie.

    I tu kończy się dobra pasa. Nie jestem w stanie ponownie wejść w tryb
    bootloadera. Wciskam przycisk zwierająct PE5 do masy, naciskam reset,
    trzymam przez chwilę, puszczam reset a następnie PE5. Uruchamia się
    program migający diodą, zamiast bootloadera.

    Ta nota mówi, że w przypadku atxmega128a3u odpowiednim pinem jest PE5.
    https://www.mouser.com/ds/2/268/doc8429-1066104.pdf

    BTW, tak przy okazji. Na płytce mam też układ Wiznet W5100. Jeszcze nie
    jest obsłużony programowo, ale po podpięciu kabla ethernetowego do
    gniazdka świeci dioda informująca o połączeniu i miga ta oznaczająca
    aktywność. Zauważyłem natomiast, że przy odpiętym kablu scalak grzeje
    się dużo mocniej, niż przy podłączonym. W tym pierwszym przypadku jest
    zauważalnie rozgrzany - nie na tyle, żeby parzył i nie dało się go
    dotknąć, ale jednak. W drugim przypadku jest ledwie ciepły.
    To normalne?