  • 1. Data: 2010-08-21 15:55:47
    Temat: Auta dostawcze
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    Zastanawiam się dlaczego wsród aut dostawczych tak mało aut z silnikiem
    benzynowym??
    Ta bardzo opłaca się diesla zamiast benzyny z gazem??
    Ile tak naprawdę spalają auta
    diesle z silnikami 1,9 TDI VW 105 KM
    HDI np citroen lub peugeot 90 KM
    Z góry dzięki za informacje.
    Fot

  • 2. Data: 2010-08-21 17:27:06
    Temat: Re: Auta dostawcze
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    moje_przedmioty wrote:
    > Zastanawiam się dlaczego wsród aut dostawczych tak mało aut z silnikiem
    > benzynowym??

    Bo opłaca się mieć diesla jako wół roboczy.

    > Ile tak naprawdę spalają auta

    To zależy do ładunku i stylu jazdy oraz rodzaju trasy.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2010-08-21 18:00:52
    Od: twitek4 <t...@g...pl>

    W dniu 2010-08-21 17:27, Bydlę pisze:

    > Bo opłaca się mieć diesla jako wół roboczy.

    > To zależy do ładunku i stylu jazdy oraz rodzaju trasy.

    citroen hdi na trasie "zszedłem" 5.1 , 6.5 po mieście. jazda delikatna
    ale bez przesady.

    ToMasz

  • 4. Data: 2010-08-21 18:52:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Aug 2010 15:55:47 +0200, moje_przedmioty wrote:
    >Zastanawiam się dlaczego wsród aut dostawczych tak mało aut z silnikiem
    >benzynowym??

    Dostawczak z zalozenia jezdzi i dostawia, wiec koszt paliwa jest dosc
    istotna czescia kosztow. Ale w USA mysle ze bys znalazl sporo. Ba -
    moze nawet bylby problem ze znalezieniem diesla :-)

    No i ciagle sa argumenty ekologiczne - mniej lub bardziej istotne, w
    zaleznosci od roku.

    >Ta bardzo opłaca się diesla zamiast benzyny z gazem??

    Pewnie nie, ale widzisz - nie masz takiej opcji :-)

    >Ile tak naprawdę spalają auta
    >diesle z silnikami 1,9 TDI VW 105 KM

    Patrzac na osiagane przez nie predkosci - to mysle ze malo :-)
    Dobra maja aerodynamike, nie wiadomo jakim cudem.

    J.

  • 5. Data: 2010-08-21 18:59:56
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2010-08-21 15:55, moje_przedmioty pisze:
    > Zastanawiam si? dlaczego wsr?d aut dostawczych tak ma?o aut z silnikiem
    > benzynowym??

    Bez przesady - kupujac Sprintera masz do wyboru trzy silniki benzynowe w
    tym jeden z cng i cztery diesle.
    Dlaczego diesle sa takie popularne? Oszczednosc, wytrzymalosc, brak
    turbodziury.

  • 6. Data: 2010-08-21 19:17:55
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 21 Aug 2010 18:52:02 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dobra maja aerodynamike, nie wiadomo jakim cudem.

    Ja też nie wiem, bo raczej mają kiepską.
    Współczynnik Cx mogą mieć dobry.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 7. Data: 2010-08-21 19:27:41
    Od: zorby <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-21 18:59, mister pisze:

    > Bez przesady - kupujac Sprintera masz do wyboru trzy silniki benzynowe w
    > tym jeden z cng i cztery diesle.
    > Dlaczego diesle sa takie popularne? Oszczednosc, wytrzymalosc, brak
    > turbodziury.

    jak brak turbodziury? rozwin temat

  • 8. Data: 2010-08-21 19:48:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "zorby" <z...@p...onet.pl> wrote in message

    > jak brak turbodziury? rozwin temat

    W turbo dieslu będzie turbo dziura :)

  • 9. Data: 2010-08-21 20:32:52
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-08-21 15:55, moje_przedmioty pisze:
    > Zastanawiam sie dlaczego wsród aut dostawczych tak ma?o aut z silnikiem
    > benzynowym??
    > Ta bardzo op?aca sie diesla zamiast benzyny z gazem??
    > Ile tak naprawde spalaj? auta
    > diesle z silnikami 1,9 TDI VW 105 KM
    > HDI np citroen lub peugeot 90 KM
    > Z góry dzieki za informacje.

    Podam porównanie z tego, co miałem "pod butem": Citroen C15
    Diesel (1,8 klasycznej konstrukcji z pompą rozdzielaczowi) - po mieście
    z trudem (i przy ostrej jeździe!) nie za bardzo przekraczał 8l/100km
    Benzyna (1,4 wtrysk 1-punktowy) - w tych samych warunkach miasto -
    niezależnie od trybu (emeryt/młody gniewny ;) ) nie dawało się zejść ze
    spalaniem poniżej 10,5-11l/100km. i to dla silnika 1,4i

    Inną sprawą jest polityka koncernów polegająca na nieoferowaniu w BRoP
    fabrycznych instalacji gazowych...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 10. Data: 2010-08-21 20:40:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Aug 2010 12:48:03 -0500, Pszemol wrote:

    >W turbo dieslu będzie turbo dziura :)

    Turbo diesel dziura :-)

    Tak z ciekawosci spojrzalem na VW Transporter - oni oferuja cztery
    typu TDI, i tylko jeden benzyniak, zwykly.
    Czyzby te wszystkie TFSI sie nie sprawdzaly ?

    J.