eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Jak gadać z warsztatami?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 1. Data: 2010-08-20 16:46:32
    Temat: Jak gadać z warsztatami?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>


    Normalnie mi się już odechciewa :(

    Ciągle nie zrobiłem tej nieszczęsnej alfy, a wszystko dlatego, że nikt nie
    chce się nią zając. Mam takie wrażenie, jakby mechanicy w warsztatach znali
    się tylko na wymianie oleju, a ASO chciało tylko sprzedawać samochody...

    Zaliczyłem już parę warsztatów w Dąbrowie Górniczej i Katowicach i
    scenariusz zawsze podobny:

    - w zwykłym warsztacie na hasło "selespeed" jest skrzywienie i zerowe
    zainteresowanie, żeby nawet zajrzeć do środka (wcale nie wiem czy to akurat
    selespeed padło, a nie sama skrzynia),
    - w ASO (ganinex Katowice) niby miło, ale pomimo osobistej wizyty i dwóch
    telefonów, nie udało mi się nawet pogadać z mechanikiem, wygląda że mnie
    zlewają,
    - w ASO fiata w DG zainteresowanie mną też nikłe, ale od biedy wepną mnie w
    komputer tylko, że tu nie mają schematów do alfy i nic mi nie powiedzą i w
    ogóle za tydzień zadzwonić, itd...


    Mam jakiś kabel co mnie tu radziliście kupić, ale gówno się znam i próby
    podpięcia jakiegoś softu zazwyczaj kończą się na tym, że nie działa. Jedyne
    co się udało, to skomunikować alfę z programem fiatecuscan, ale ten znów po
    wybraniu wersji ze selespeed odmawia współpracy (wersja testowa).
    Szczerze, czytając co on wyświetla, to i tak nie jestem pewien czy
    zczytanie błędów pozwoli mi na jakąkolwiek diagnozę...


    Finalnie, to nie wiem co właściwie zrobić. Ogółem czuję się olewany, co
    zresztą nie powinno mnie dziwić, bo problem mam osobliwy i pewnie nikomu
    się nie chce grzebać. Ale no, coś z tym samochodem zrobić muszę...

    Co radzicie?
    - posiłować się z Ganinexem, zamówić do nich lawetę i te błędy zczytać?
    pytanie - co dalej? nie wiem na ile komputer może tu pomóc, w sensie, że
    powiedzą "wymień to i to, dokręć to i tamto" i biorę sobie samochód na
    lawetę dalej i robię gdzieś czy jak? dotąd głównie wymieniałem olej i raz
    mi poprawiano zawieszenie, ale takich cyrków to nie miałem...
    - wcisnąć samochód jakiemuś warsztatowi "ogólnego zastosowania" żeby
    przejrzeli wszystko poza selespeed (wcale nie wiem czy akurat ono padło),
    ale jak z nimi gadać żeby ja w ogóle wzięli?
    - sprzedać? ktoś będzie chciał samochód, którego nie da się przetestować w
    trasie?


    Już mi się nawet termin przeglądu skończył i cała ta sytuacja trochę mnie
    irytuje. Rozumiem, że naprawa to będą pewnie znaczące koszty, ale trochę
    się czuję jak w PRL-u z tym wszystkim...


    --
    Kapsel
    http://kapselek.net
    kapsel(malpka)op.pl


  • 2. Data: 2010-08-20 17:41:23
    Temat: Re: Jak gadać z warsztatami?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010 16:46:32 +0200, Kapsel wrote:
    >Ciągle nie zrobiłem tej nieszczęsnej alfy, a wszystko dlatego, że nikt nie
    >chce się nią zając. Mam takie wrażenie, jakby mechanicy w warsztatach znali
    >się tylko na wymianie oleju,

    Samochody sie skomplikowaly i to zmierza do tego jak piszesz.
    Nieautoryzowany mechanik bedzie mogl naprawic tylko to co nie zawiera
    elektroniki.

    >a ASO chciało tylko sprzedawać samochody...

    alez oni ci pewnie bardzo chetnie cala nowa skrzynie wsadza.
    A moze i naprawia, ale po cenie 200zl/h, to sam nie bedziesz chcial.

    >Finalnie, to nie wiem co właściwie zrobić.

    Wnioski na dalsza przyszlosc:
    -nigdy wiecej alfy,
    -nigdy wiecej fiata,
    -nigdy wiecej automata przed przeprowadzka do USA,
    -nigdy wiecej zadnego nietypowego auta
    -rozejrzec sie za lepsza praca, co by nastepne auto kupic nowe w
    salonie,
    -ale wybierac wedle dlugosci gwarancji, nie mniej niz 5 lat :-)
    -a jak takiego nie bedzie, to kupic dacie czy Tate - moze i
    technologia przestarzala, ale za to naprawialna :-)

    >Co radzicie?
    >- posiłować się z Ganinexem, zamówić do nich lawetę i te błędy zczytać?
    >pytanie - co dalej? nie wiem na ile komputer może tu pomóc, w sensie, że
    >powiedzą "wymień to i to, dokręć to i tamto" i biorę sobie samochód na
    >lawetę dalej i robię gdzieś czy jak?

    Watpie zeby tak fajnie bylo.

    >- wcisnąć samochód jakiemuś warsztatowi "ogólnego zastosowania" żeby
    >przejrzeli wszystko poza selespeed (wcale nie wiem czy akurat ono padło),
    >ale jak z nimi gadać żeby ja w ogóle wzięli?

    Ale co jej jest ?

    Poszukalbym na jakims forum alfy gdzie oni naprawiaja - ktos sie chyba
    na tym zna ?

    >- sprzedać? ktoś będzie chciał samochód, którego nie da się przetestować w
    >trasie?

    Kazdy szrot :-)

    >Już mi się nawet termin przeglądu skończył i cała ta sytuacja trochę mnie
    >irytuje. Rozumiem, że naprawa to będą pewnie znaczące koszty, ale trochę
    >się czuję jak w PRL-u z tym wszystkim...

    Teraz juz wiesz jak wyglada krwiozerczy kapitalizm :-)

    J.


  • 3. Data: 2010-08-20 18:01:21
    Temat: Re: Jak gadać z warsztatami?
    Od: "Sebastian" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1byhjb071ww29.dlg@kapselek.net...
    >
    > Normalnie mi się już odechciewa :(
    >

    Odezwij się do mnie na priv. Może będę mógł pomóc.

    SK



  • 4. Data: 2010-08-20 19:18:48
    Temat: Re: Jak gadać z warsztatami?
    Od: Marcin <m...@n...pl>

    Kapsel pisze:
    > Mam jakiś kabel co mnie tu radziliście kupić, ale gówno się znam i próby
    > podpięcia jakiegoś softu zazwyczaj kończą się na tym, że nie działa. Jedyne
    > co się udało, to skomunikować alfę z programem fiatecuscan, ale ten znów po
    > wybraniu wersji ze selespeed odmawia współpracy (wersja testowa).
    > Szczerze, czytając co on wyświetla, to i tak nie jestem pewien czy
    > zczytanie błędów pozwoli mi na jakąkolwiek diagnozę...


    VAG KKL + konfiguracja programow wg instrukcji:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_156_166_gt/4495-
    fiatdiag_ts_diag_alfadiag.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_156_166_gt/21097
    -jtd_nowy_program_diagnostyczny_tylko_do_obslugi_jtd
    .html

    a tutaj masz troche watkaw o selespeed, moze ktorys Ci podejdzie:
    http://www.forum.alfaholicy.org/search.php?searchid=
    398449

    Pozdrawiam,
    Marcin


  • 5. Data: 2010-08-20 19:22:36
    Temat: Re: Jak gadać z warsztatami?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 20 Aug 2010 17:41:23 +0200, J.F. napisał(a):


    >>Finalnie, to nie wiem co właściwie zrobić.
    >
    > Wnioski na dalsza przyszlosc:
    > -nigdy wiecej alfy,
    > -nigdy wiecej fiata,
    > -nigdy wiecej automata przed przeprowadzka do USA,
    > -nigdy wiecej zadnego nietypowego auta
    > -rozejrzec sie za lepsza praca, co by nastepne auto kupic nowe w
    > salonie,

    Pracę mam dobrą, ale samochód to nie jest dla mnie element pierwszej
    potrzeby, chociaż się przydaje ;)
    Niemniej, jak tak dalej pójdzie, to niestety będzie moja ostatnia alfa,
    chociaż jeździło się fajnie.

    >>- sprzedać? ktoś będzie chciał samochód, którego nie da się przetestować w
    >>trasie?
    >
    > Kazdy szrot :-)

    Ile dają? Pewnie starczy na dwa piwa? :>



    --
    Kapsel
    http://kapselek.net
    kapsel(malpka)op.pl


  • 6. Data: 2010-08-20 21:55:13
    Temat: Re: Jak gadać z warsztatami?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Kapsel

    > Już mi się nawet termin przeglądu skończył i cała ta sytuacja trochę
    > mnie irytuje. Rozumiem, że naprawa to będą pewnie znaczące koszty, ale
    > trochę się czuję jak w PRL-u z tym wszystkim...

    Jeśli masz starsze, nietypowe autko to niestety musisz:

    - Zarejestrować się na wszystkich większych forach danej marki i czytać
    je regularnie
    - Poznać kilku gości którzy znają to auto od podszewki
    - Nauczyć się samemu robić podstawową diagnostykę

    Inaczej tak to właśnie będzie wyglądało...

    --
    ignorance is bliss


  • 7. Data: 2010-08-20 22:23:21
    Temat: Re: Jak gadać z warsztatami?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    20 Aug 2010 19:55:13 GMT, to napisał(a):

    > Jeśli masz starsze, nietypowe autko to niestety musisz:
    >
    > - Zarejestrować się na wszystkich większych forach danej marki i czytać
    > je regularnie
    > - Poznać kilku gości którzy znają to auto od podszewki
    > - Nauczyć się samemu robić podstawową diagnostykę
    >
    > Inaczej tak to właśnie będzie wyglądało...

    To mój pierwszy pojazd, kupowałem radośnie, bez zastanowienia ;)
    Wiadomo, człowiek z wiekiem mądrzeje i kolejny bolid to pewnie będzie jakaś
    prosta konstrukcja do rozłożenia młotkiem... ale to wyjdzie dopiero jak
    wymyślę, co z nią zrobić.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net
    kapsel(malpka)op.pl


  • 8. Data: 2010-08-20 22:25:55
    Temat: Re: Jak gadać z warsztatami?
    Od: Ludvigus <e...@...sygnaturce>

    W dniu 2010-08-20 17:41, J.F. pisze:
    > On Fri, 20 Aug 2010 16:46:32 +0200, Kapsel wrote:

    >> Finalnie, to nie wiem co właściwie zrobić.
    >
    > Wnioski na dalsza przyszlosc:
    > -nigdy wiecej alfy,
    > -nigdy wiecej fiata,

    No, no, no! Selespeed to rzeczywiście nietypowa skrzynia, której mało
    kto chce się podjąć, ale z tym nigdy więcej alfy/fiata, to pan
    przesadzasz i generalizujesz! Sam czym jeździsz? Tylko nie pisz, że
    niemieckim .....wagenem? ;>


    Pozdr.,

    --
    | | "zawsze wspak, niczym rak" /__\
    | | / \/ \
    | |__ cobol programmer | AR156 driver \
    |____ UDVIGUS electronic music lover /


  • 9. Data: 2010-08-20 22:38:26
    Temat: Re: Jak gadać z warsztatami?
    Od: Ludvigus <e...@...sygnaturce>

    W dniu 2010-08-20 16:46, Kapsel pisze:
    >
    > Normalnie mi się już odechciewa :(
    >
    > Ciągle nie zrobiłem tej nieszczęsnej alfy, a wszystko dlatego, że nikt nie
    > chce się nią zając. Mam takie wrażenie, jakby mechanicy w warsztatach znali
    > się tylko na wymianie oleju, a ASO chciało tylko sprzedawać samochody...

    IMHO nie zapukałeś póki co do odpowiednich drzwi. Nie wiem jak mocno
    zapalonym alfaholikiem jesteś i czy w ogóle zaglądasz na jedną ze stron:
    alfaholicy.org albo alfaclub.pl. Polecam tą pierwszą i trochę
    pogrzebania w tematach.

    Tutaj wymieniony jest dobry serwis:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/34200-156_selesp
    eed_problem_z_biegami.html


    Ponadto polecam przestudiować te linki:
    http://www.forum.alfaholicy.org/search.php?searchid=
    398672

    A jak już nie znajdziesz nic, to zadaj zwyczajnie pytanie na forum,
    jestem pewien, że nie zostaniesz bez pomocy.


    Pozdrawiam i głowa do góry!
    --
    | | "zawsze wspak, niczym rak" /__\
    | | / \/ \
    | |__ cobol programmer | AR156 driver \
    |____ UDVIGUS electronic music lover /


  • 10. Data: 2010-08-21 07:14:44
    Temat: Re: Jak gadać z warsztatami?
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-08-20 16:46, Kapsel pisze:
    (ciach)

    Do skrzyń biegów polecam http://www.teomotors.pl/
    Może będziesz miał daleko, ale IMO naprawią to.
    I może mają teraz przerwę urlopową.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: