  • 1. Data: 2010-08-20 09:47:52
    Temat: płatna autostrada - zawracanie pod bramkami
    Od: twitek4 <t...@g...pl>

    witam

    sytuacja teoretyczna ale możliwa. są sobie strzałki autostrada płatna,
    już 30 km przed bramkami, i na tym odcinku mozna zrezygnować z wjazdu z
    10 razy. niema jednak nigdzie znaku: to jest ostatnia możliwość zjazdu
    przed bramkami. Dojeżdżamy pod bramki - a ty sie okazuje że nie mamy
    pieniędzy. Co teraz? Oficjalnego miejsca do zawracanie niema (ciekawe
    dla czego). Co na to prawo? (dla czepialskich: klient ma prawo znać cene
    towaru/usługi przed jej zakupem. w tej sytuacji cene znamy dopiero na
    bramkach)

    ToMasz

  • 2. Data: 2010-08-20 09:55:20
    Temat: Re: płatna autostrada - zawracanie pod bramkami
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    raczej ntg troche - zrob crossposta na pl.soc.prawo

    temat troche ciekawy nawet. ale z drugiej strony kto jedzie samochodem bez
    kasy? karty platnicze akceptuja i gotowke.

  • 3. Data: 2010-08-20 10:21:15
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 20 Sie, 09:55, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:
    > raczej ntg troche - zrob crossposta na pl.soc.prawo
    >
    > temat troche ciekawy nawet. ale z drugiej strony kto jedzie samochodem bez
    > kasy? karty platnicze akceptuja i gotowke.

    Pewnie ze karty tez. Ale pomysl tak - nie masz gotówki, jedziesz sobie
    z kartą bedąc pewnym ze zaplacisz karta.
    Dojezdzasz i przy wyciaganiu karty z portfela karta ci się łamie albo
    akurat jest awaria w Twoim banku albo akurat żona wypstrykała kapuche
    na zakupy.

    Brak możliwości zjazdu przed bramkami jest raz ze IMHO niezgodny z
    prawem wg jak powyzej - (dla czepialskich: klient ma prawo znać cene
    towaru/usługi przed jej zakupem. w tej sytuacji cene znamy dopiero na
    bramkach) - z czym sie zgadzam, a dwa jest nieprzygotowana autostrada
    na sytuacje awaryjne jak wymyslono powyzej.

    Inna sprawa ze wyjezdzanie autem w dalsza podroz bez kawalka gotówki
    (przynajmniej tej stówy na sytuacje awaryjne, wulkanizacja, kawa na
    zadupiu gdzie nie mna terminala etc) nie jest zbyt sprytne, ale nakazu
    przewidywania jeszcze nie ma.

  • 4. Data: 2010-08-20 10:30:59
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    no zgodze sie - powinna byc mozliwosc zrobienia nawrotki na autostradzie
    przy bramkach - i tak przy nich jest spowolniony ruch.
    a co do kasy - wystarczy ze portfela zapomnisz i klops.
    przejeechales 200km bez kwitow, kart i papierkow.... shit happens ale co
    dalej?:D

  • 5. Data: 2010-08-20 10:32:01
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "twitek4" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Co teraz?

    Przynajmniej po jednej stronie powinna byc bramka do zawracania. A jesli np
    zapomniales portfela, to wystawiaja Ci fakture z terminem platnosci.

    --
    Picasso

  • 6. Data: 2010-08-20 10:36:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010 09:47:52 +0200, twitek4 wrote:
> [...]
    >dla czego). Co na to prawo? (dla czepialskich: klient ma prawo znać cene
    >towaru/usługi przed jej zakupem. w tej sytuacji cene znamy dopiero na

    Piszemy zazalenie do UOKiK, tudziez do posla z opozycji, niech
    interpeluje czemu minister toleruje taki stan :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-08-20 10:51:58
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    twitek4 wrote:

> [...]
    > 10 razy. niema jednak nigdzie znaku: to jest ostatnia możliwość zjazdu
    > przed bramkami. Dojeżdżamy pod bramki - a ty sie okazuje że nie mamy

    Stoisz do śmierci przed tą bramką, a inni poirytowani kierowcy robią zrzutkę
    na Twoją opłatę. Jeden ze scenariuszy o jakim czytałem.

    Choć ktoś w kontekście prawnym się wypowiadał, że powinni puścić i potem
    ściągać zapłatę.

    urli nie podam bo nie pamiętam - to było dość dawno temu.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 8. Data: 2010-08-20 11:04:03
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik twitek4 napisał:

> [...]
    > dla czego). Co na to prawo? (dla czepialskich: klient ma prawo znać cene
    > towaru/usługi przed jej zakupem. w tej sytuacji cene znamy dopiero na
    To ja Ci opisze autentyk z tamtego roku na A4 (bramki w strone KRK -
    Myslowice-Brzeczkowice). Zjazd
    na S1 to ostatni mozliwy manewr aby nie zaplacic na bramkach za przejazd autostrada.
    Pewnego
    slonecznego popoludnia(godziny szczytu okolo 16) okazalo sie ze zjazd na S1 jest w
    remoncie ale
    chlopaki zapomnieli postawic wczesniej na A4 info o objedzie i wszyscy trafiali na
    bramki w tym
    autobus miejski (linia pospieszna). Gdyby nie to, ze ludzie lamali przepis zawracajac
    miedzy
    betonowymi blokami przed bramkami (przypomne na autostradzie) to wszyscy by placili
    haracz bo na
    bramkach odmowiono darmowego przejazdu lub postawienia kogos kto pokieruje ruchem i
    pozwoli w
    cywilizowany sposob zawrocic - moja zona zaplacila na bramkach bo nie chiala lamac
    przepisow a nie
    mial czasu na czekanie i blokowanie bramek. Niestety kierowca miejskiego przegubowca
    nie mial jak
    zawrocic, nie mial kasy za duze auto/autokar i ludziska robili zrzute :-( Ktos
    zadzwonil na policje
    bo nie dalo sie rozwiazac problemu a ludzie nie chieli placic po 6,5 za osobowe auto
    lub wiecej za
    ciezarowki i autobusy a do tego musieli nadlozyc klika/kilkanascie km tylko dlatego,
    ze ktos
    zapomnial o znakach na A4. Wieczorem juz wszystko bylo ladnie oznakowane juz pod
    wyjazdu z 3Stawow.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 9. Data: 2010-08-20 11:27:46
    Od: "hants" <m...@h...pl>

    "twitek4" <t...@g...pl> wrote in message

    > w tej sytuacji cene znamy dopiero na bramkach)

    Zartujesz chyba? W Polsce nie ma tablic informujących o cenie przejazdu
    przed 'ostatnim' zjazdem?
    buahaha.. Kabaret.

  • 10. Data: 2010-08-20 11:37:28
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2010 10:27:46 +0100, hants napisał(a):

    > Zartujesz chyba? W Polsce nie ma tablic informujących o cenie przejazdu
    > przed 'ostatnim' zjazdem?
    > buahaha.. Kabaret.

    Ładnie się tak śmiać z rodaków? Z UK to wygląda na kabaret, a my musimy żyć
    wśród tych absurdów :\

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek