  • 61. Data: 2016-03-07 11:07:39
    Temat: Re: [O organach i skalach w muzyce] było: Re: Auto revers :-)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-07 o 05:44, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <g...@N...wp.pl> napisał w
    > wiadomości news:nbi8im$ab8$1@news.vectranet.pl...

    orowa_melodyczna

    > Być może... po tylu latach szczegóły jednak zatarły się w pamięci.
    > Nawet, jeśli wbrew mojemu spostrzeżeniu nie wiąże się to tak, jak bym
    > się spodziewał, to i tak zaczyna mi się to sklejać w całość, z racji
    > choćby innego spojrzenia na pewne zależności. Ale, oczywiście, do "finis
    > coronat opus" jeszcze bardzo daleko.

    To nie o to chodziło.
    Zaznaczam, trochę próbowałem uczyć się muzyki (teorii i praktyki) końcem
    lat 80-tych, więc już niewiele pamiętam.
    Tonacje molowe głównie były:
    - naturalne
    - harmoniczne
    - dorycka
    - melodyczna

    Chodziło o obniżenie różnych półtonów. Niewątpliwie da się to poszukać w
    Necie.

    Natomiast podwójny klawisz H był z innego powodu:
    dopóki nie wprowadzono "temperowania" częstotliwości, to tercja
    prowadzona w dół i w górę do tej samej nuty (czyli np. C-E i G-E) dawała
    nieco inną wysokość dźwięku (w tym przypadku E). Rozwiązano to dając
    podwójny klawisz H z różnymi częstotliwościami - coś jak rok przestępny
    w kalendarzu gregoriańskim.

    Nie pamiętam już szczegółów - czytałem to dawno. Wtedy zresztą cudem
    można było zdobyć lepsze podręczniki/książki, i to najczęściej tylko w
    bibliotekach pedagogicznych, uniwersyteckich lub diecezjalnych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 62. Data: 2016-03-07 11:36:42
    Temat: Re: Auto revers :-)
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-03-02 o 08:32, s...@g...com pisze:

    > Tam we filmiku wspominali że obracane głowice miały problem z ustawieniem ich tak
    aby w obu pozycjach dobrze wyregulowane były.

    Dokładnie. Dlatego droższe "deki" nie miały autorewersu.
    Trzymam taki z sentymentu - technics AZ-6

  • 63. Data: 2016-03-07 12:03:01
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 04.03.2016 um 16:43 schrieb J.F.:
    > Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
    >
    > Taki Beethowen to nie slyszal, a komponowal, organista nie powinien miec
    > problemu z naciskaniem klawiszy wedle nut :-)
    > Tylko mu stopery do uszu :-)
    >
    > To ten instrument ?
    > https://www.youtube.com/watch?v=6ThXNSWlhLY

    Tak.

    > Bo jesli od klawiatury do piszczalek tez jest 100m rury zasilajacej ...
    > to krotki impuls moze sie rozmyc ... chyba ze sznurkami przenosza ...

    W międzyczasie światłowodem.

    Waldek

  • 64. Data: 2016-03-07 16:48:43
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 marca 2016 12:03:21 UTC+1 użytkownik Waldemar napisał:

    > W międzyczasie światłowodem.

    Próbowałeś kiedyś zawiązać światłowód?
    nie nadaje sie...

  • 65. Data: 2016-03-07 17:18:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Sunday, March 6, 2016, 10:47:59 PM, you wrote:

    >Najniższy C w 32" stopowym rejestrze (C subkontra - nie wiem, jak
    >poprawnie oznaczyc w tekście) ma 16.35Hz w stroju równomiernie
    >temperowanym o podstawie a1 = 440 Hz.
    >Ale są organy z rejestrami 64" a nawet 128" co daje odpowiednio
    >najniższą częstotliwość (nie napiszę dźwięk, bo to już nie jest
    >dźwięk) 8 z drobnymi i 4 z drobnymi Hz.

    I po co to - zeby ladnie wygladalo, czy do spiewania "a mury runą,
    runą, runą " ?

    J.

  • 66. Data: 2016-03-07 17:36:52
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.03.2016 um 16:48 schrieb s...@g...com:

    > Próbowałeś kiedyś zawiązać światłowód?
    > nie nadaje sie...
    Plastikowy się nawet na sznurowadło nadaje. Tego, dlaczego do organów
    się nie nadaje, nie za bardzo rozumiem.

    Waldek

  • 67. Data: 2016-03-07 17:48:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, March 7, 2016, 5:18:22 PM, you wrote:

    > I po co to - zeby ladnie wygladalo, czy do spiewania "a mury runą,
    > runą, runą " ?

    Tak niskie częstotliwości są odbierane przez całe ciało. Niektórzy
    twierdzą, że powodują natychmiastową konieczność wizyty w toalecie:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Brown_note

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 68. Data: 2016-03-07 17:49:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    Monday, March 7, 2016, 5:36:52 PM, you wrote:

    > Plastikowy się nawet na sznurowadło nadaje. Tego, dlaczego do organów
    > się nie nadaje, nie za bardzo rozumiem.

    Widać nie miałeś okazji poznać organmistrza-amatora i jego pomysłów na
    naprawę...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 69. Data: 2016-03-08 01:25:19
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:6529159739$20160307174803@squadack.com...
    > Tak niskie częstotliwości są odbierane przez całe ciało. Niektórzy
    > twierdzą, że powodują natychmiastową konieczność wizyty w toalecie:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Brown_note

    Nie wiem... jakby to na mnie działało, to dawno bym się zesrał, jadąc
    autobusem po wyboistej ulicy... :P

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 70. Data: 2016-03-09 19:55:08
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Mon, 07 Mar 2016 11:36:42 +0100, robot napisał/a:

> [...]
    [ciach]
    > Dokładnie. Dlatego droższe "deki" nie miały autorewersu.
    > Trzymam taki z sentymentu - technics AZ-6

    Zdziwiłbyś się. Np. Nakamichi Dragon.

    Bo(o)t manager