  • 1. Data: 2012-07-23 19:17:53
    Temat: Automat gasnie na gazie
    Od: cart <a...@n...ma>

    Witam,

    Pacjent to Suzuki Liana automat 1.6 16V z 2006 z instalacją gazową
    Tartarini (pełna sekwencja).
    Na benzynie chodzi ładnie, a na gazie chodził trochę nierówno i zapalała
    się kontrolka 'check engine'.
    Zrobiłem pełen przegląd z wymianą wszystkich płynów, olejów oraz świec.
    Po podłączeniu do komputera wyrzucał zbyt bogatą mieszankę. Do tej pory
    nie gasł.
    Potem podjechałem do autoryzowanego przedstawiciela Tartarini i zrobiłem
    przegląd instalacji z regulacją. Kontrolka 'check engine' przestała sie
    palić, samochód chodził równiej, lecz od czasu do czas przy ruszaniu jak
    puszczam hamulec i zanim zdążę nacisnąć gaz to gaśnie.
    Byłem dziś u gazownika jeszcze raz i on na komputerze nie widzi nic
    złego i niby wszystko dobrze ustawione. Jeździłem z nim z podłączonym
    komputerem i akurat nie gasł przez 15 min testów, ale jak przyjechałem
    do domu to znowu mi zgasł.

    Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego może gasnąć? Po przełączeniu na gaz
    wtryski zaczynają charakterystycznie cykać. Może listwa wtryskowa do
    wymiany? Nie chcę zgadywać co to może być, a gazownik też nie jest
    pewny.

  • 2. Data: 2012-07-24 13:37:02
    Temat: Re: Automat gasnie na gazie
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

> [...]
    > wtryski zaczynają charakterystycznie cykać. Może listwa wtryskowa do
    > wymiany? Nie chcę zgadywać co to może być, a gazownik też nie jest

    Listwa na sekwencyjnym gazie prawie zawsze cyka i to akurat nie jest nic
    nienormalnego. Instalacja po prostu wymaga regulacji. Może jak gazownik
    niepewny to jedź do innego. Najlepiej takiego który reguluje na hamowni lub
    ewetualnie podczas jazdy.

  • 3. Data: 2012-07-24 14:55:45
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-07-23 19:17, cart pisze:
> [...]
    > wtryski zaczynają charakterystycznie cykać. Może listwa wtryskowa do
    > wymiany? Nie chcę zgadywać co to może być, a gazownik też nie jest

    wtryski mogą "lać"
    czyli przepuszczać więcej gazu niż by to wynikało z sygnałów sterujących

  • 4. Data: 2012-07-24 19:22:14
    Od: cart <a...@n...ma>

    "Agent" <w...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    >niepewny to jedź do innego. Najlepiej takiego który reguluje na hamowni lub

    Problem w tym, że jeździliśmy z podpiętym komputerem i nic nienormalnego
    nie wykrył.

  • 5. Data: 2012-07-24 21:17:29
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "cart" <a...@n...ma> napisał w wiadomości grup
    com...

    > Problem w tym, że jeździliśmy z podpiętym komputerem i nic nienormalnego
    > nie wykrył.

    Bo on nie miał niczego szukać tylko ustawić mapę gazową w oparciu o
    benzynową.