  • 1. Data: 2014-11-20 15:20:28
    Temat: Autostrada w obszarze zabudowanym
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    Normalnie w miescie (Katowice) przy wjazdach na A4 stoja znaki D43 a
    nastepnie D9. Dzisiaj zwrocilem uwage, ze przy jednym z wjazdow D43 nie ma,
    zatem jadac tamtedy formalnie jestem caly czas w obszarze zabudowanym.
    Jaka zatem jest dozwolona predkosc za znakiem D9 - 50 czy 140 km/h?
    Oczywiscie z formalnego punktu widzenia, bo w praktyce nikt chyba nie ma
    wapliwosci ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2014-11-20 15:36:41
    Temat: Re: Autostrada w obszarze zabudowanym
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-20 15:20, Marcin Kiciński wrote:
> [...]
    > Jaka zatem jest dozwolona predkosc za znakiem D9 - 50 czy 140 km/h?
    > Oczywiscie z formalnego punktu widzenia, bo w praktyce nikt chyba nie ma

    "3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem
    ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:

    samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o dopuszczalnej
    masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t:
    na autostradzie - 140 km/h,
    na drodze ekspresowej dwujezdniowej - 120 km/h,
    na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej co
    najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 100
    km/h,
    na pozostałych drogach - 90 km/h;"

    czyli 50.

    Shrek.

  • 3. Data: 2014-11-21 03:01:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >nie ma,
    >zatem jadac tamtedy formalnie jestem caly czas w obszarze

    Hi hi - a A8 jest eksterytorialna.
    spory kawal przebiega przez/nad terytorium wroclawia, ale tabliczki
    "Wroclaw" sa dopiero na zjazdach.

    Oczywiscie te tabliczki w zasadzie nie maja dalszych implikacji
    prawnych ...

    J.

  • 4. Data: 2014-11-21 19:07:00
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piątek, 21 listopada 2014 03:01:16 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Hi hi [...]

    No, bedzie hi hi jak ktos postanowi w tym miejscu posuszyc ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 5. Data: 2014-11-22 00:34:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Nov 2014 10:07:00 -0800 (PST), Marcin Kiciński

    > No, bedzie hi hi jak ktos postanowi w tym miejscu posuszyc ;)

    No to powiesz ze wjechales innym wjazdem. No chyba ze na rozbiegowce
    wysusza :-)

    Mnie natomiast zainteresowala ta eksterytorialnosc wroclawskiej
    obwodnicy.

    J.

  • 6. Data: 2014-11-22 01:28:08
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-11-20 15:20, Marcin Kiciński pisze:
    > Normalnie w miescie (Katowice) przy wjazdach na A4 stoja znaki D43 a
    > nastepnie D9. Dzisiaj zwrocilem uwage, ze przy jednym z wjazdow D43 nie ma,
    > zatem jadac tamtedy formalnie jestem caly czas w obszarze zabudowanym.

    Nieprawda. Autostrady i drogi ekspresowe są z definicji "poza obszarem
    zabudowanym", więc znak D9 powinien wystarczyć.

    > Jaka zatem jest dozwolona predkosc za znakiem D9 - 50 czy 140 km/h?

    140