  • 1. Data: 2014-11-20 11:08:28
    Temat: Którym pasem wjechać na rondo ?
    Od: "Jankol" <d...@t...pl>

    Którym pasem wjechać na rondo, oczywiście
    zgodnie z PoRD ?
    a) jazda w prawo,
    b) jazda na wprost,
    c) jazda w lewo,
    d) zawracanie.
    Rondo klasyczne, dwa pasy ruchu oznaczone,
    oznakowanie typowe, czyli C-12 i A-7.
    Przecięcie pod kątem prostym dwóch dróg,
    po dwa pasy oznaczone w każdą stronę.
    W miejscu przecięcia dróg jest rondo.

    Prawidlowy przejazd być może zostanie nagrodzony przez
    misiaczków :))

  • 2. Data: 2014-11-20 11:33:12
    Temat: Re: Którym pasem wjechać na rondo ?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-20 11:08, Jankol wrote:
    > Którym pasem wjechać na rondo, oczywiście
    > zgodnie z PoRD ?

    > a) jazda w prawo,

    Prawym

    > b) jazda na wprost,

    Dowolnym (z zastrzeżeniem co pan robił na lewym, skoro prawy był wolny)

    > c) jazda w lewo,

    lewym

    > d) zawracanie.

    Lewym

  • 3. Data: 2014-11-20 12:39:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Nov 2014 11:08:28 +0100, Jankol

    > Którym pasem wjechać na rondo, oczywiście
    > zgodnie z PoRD ?
    > a) jazda w prawo,

    Tylko prawym.

    > b) jazda na wprost,

    Dowolnym.

    > c) jazda w lewo,

    Tylko lewym.

    > d) zawracanie.

    Tylko lewym.

    > Prawidlowy przejazd być może zostanie
    > nagrodzony przez misiaczków :))

    Tutaj wietrzę jedynie atak rondoprostowaczy. ;))

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2014-11-20 13:10:42
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-20 o 11:33, Shrek pisze:

    > Dowolnym (z zastrzeżeniem co pan robił na lewym, skoro prawy był wolny)

    Są ronda na których pasy ruchu są przedzielone liniami ciągłymi.

  • 5. Data: 2014-11-20 13:30:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Nov 2014 13:10:42 +0100, Trybun

    > Są ronda na których pasy ruchu są przedzielone
    > liniami ciągłymi.

    W Krakowie głównie, w mieście Ojca Rondoprostowaczy.

    Widziałeś kiedyś taki cyrk na "kwadratowych" skrzyżowaniach, żeby na lewym
    pasie przeznaczonym do jazdy na wprost była wypędzlowana linia ciągła
    uniemożliwiająca zjazd ze skrzyżowania? Nie? Dziwne. ;P

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2014-11-20 13:44:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

> [...]
    >
    > Tylko lewym.

    > Tylko lewym.

    > Tutaj wietrzę jedynie atak rondoprostowaczy. ;))

    a teraz poproszę o podstawę prawną do odpowiedzi

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2014-11-20 13:55:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-20 13:10, Trybun wrote:

    > Są ronda na których pasy ruchu są przedzielone liniami ciągłymi.

    Są i takie na których jest zakaz skrętu w lewo. Przedpisca wyraźnie
    napisał, ze chodzi mu o najbardziej typowe dwupasmowe.

    Shrek

  • 8. Data: 2014-11-20 15:24:05
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Thu, 20 Nov 2014 13:10:42 +0100, Trybun

    > Ojca Rondoprostowaczy.
    ?
    mam prawo nie wiedziec - stary juz jestem.
    i ogolnie
    rondoprostowacz ? co to?

  • 9. Data: 2014-11-20 15:56:25
    Od: "Jankol" <d...@t...pl>

    > a teraz poproszę o podstawę prawną do odpowiedzi
    > mst <at> gazeta <.> pl

    Podstawa prawna : art. 22, ust. 2 PoRD.
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym
    do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

  • 10. Data: 2014-11-20 16:02:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-20 15:56, Jankol wrote:

> [...]
    > 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym
    > do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Przecieź już było w sąsiednim wątku. Zaraz się dowiesz, że "na rondzie
    nie da się skręcic w lewo ani zawrócić"

    Shrek.