  • 21. Data: 2012-05-25 23:36:07
    Temat: Re: BC-700/900 - tajne skroty
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-05-25 22:35, Michał Lankosz pisze:
> [...]

    ja do tego celu mam starą ładowarkę GP bez żadnej elektroniki mającą
    taki mały prąd że w instrukcji było napisane że akumulatory mogą być w
    niej cały czas w gniazdku żeby być zawsze gotowe do użytku :)
    24 godziny w niej robią dobrze akumulatorom którym zdarzyło się
    rozładować niepokojąco blisko 0V.

  • 22. Data: 2012-05-26 00:23:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Waga napisał:

    [..]

    > Ale hybrydy chyba nie mają innego wyjścia jak robić płytkie cykle. Nie
    > działają przecież w trybie godzina na prądzie i godzinka benzynka. :]

    Robią to z innego powodu, nie mogą dopuścić do przeładowania lub zbyt
    głębokiego rozładowania oraz musi mieć dość prądu do uruchomienia
    silnika spalinowego. Prius mierzy napięcie co 2 pakietu, pakiet ma 6 cel
    czyli mierzy co 12 ogniwo, przez co łatwo przeoczyć problem jednego z
    nich. roboczy zakres to 40-80% SOC.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 23. Data: 2012-05-26 00:27:46
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Padre napisał:

> [...]
    > niej cały czas w gniazdku żeby być zawsze gotowe do użytku :)
    > 24 godziny w niej robią dobrze akumulatorom którym zdarzyło się

    Mam 2 metody, pierwsza to głupia ładowarka do ożywienia tylko ona musi
    mieć 2 ogniwa, jeśli mam "odpalić" jedno ogniwo to pęsetką robię zwarcie
    w BC z sąsiednim ogniwem (zawsze coś siedzi).

  • 24. Data: 2012-05-26 00:46:28
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 25 May 2012 13:25:23 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Zostawic w ładowarce na noc. Jeśli akumulator nie jest zniszczony, to
    >w końcu "wstanie".

    >Ale po co? tak zniszczone akumulatory się wyrzuca i kupuje nowe.

    aku dlugo nie ladowane, nie wstanie, bo U jest za niskie, aby uklad
    ladowarki to wykryl i wypisuje NULL.

    --
    ThinkXtra

  • 25. Data: 2012-05-26 00:54:41
    Od: a...@p...pl

    ...czyli wszyscy kombinuja, aby ladowarka zalaczyla ladowanie. A
    wystarczyloby np. nacisnac przycisk danej celi i przycisk current - i
    wtedy ladowarka na "zyczenie" zapodalaby na chwile ladowanie, aby
    ozywic aku...

    Ach ci projektanci, ach ci programisci......

    ps. a dzieciom to ja bym swoich Eneloopow nigdy nie dal do "zabawy".

    --
    ThinkXtra

  • 26. Data: 2012-05-26 03:10:38
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F napisał:
    > ta ?
    > http://www.ni-cd.net/accusphp/forum/docjoints/ID214_
    methode2520Nimh.pdf

    Jest taki sobie artykuł:
    http://www.eneloop.info/fileadmin/EDITORS/ENELOOP/AR
    TICLES/Teraoka_Article_EN.pdf

    Na samym dole, rysunek 9. Porównanie ilości cykli, jakie można wyciągnąć
    z eneloopów. W ramce na rysunku jest opis jak wyglądały cykle
    ładuj/rozładuj, zastosowane w teście.
    Domyślam się, że chcąc wykazać wyższość eneloopów, zastosowano parametry
    cykli jak najlepiej to pokazujące. Zawsze rozładowanie do napięcia
    odcięcia 1V. Ładowanie nie więcej niż 0,25C, czyli nie są fanami
    gotowania elektrolitu, co niektórzy czasami próbują forsować, jako
    najlepszą metodę dla nowoczesnych akumulatorków. Prędzej zagrożeniem
    mogą być tandetne ładowarki, które przy małym prądzie ładowania nie
    wykryją punktu przegięcia charakterystyki ładowania i nie przerwą samego
    ładowania, przeładowując tym samym akumulator. Co jednak nie oznacza, że
    duże prądy ładowania są lepsze dla samego akumulatora.
    Swoje eneloopy doładowuję gdy nie mam czasu na wstęne rozładowanie ale
    co jakiś czas na pewno dostają pełny cykl. Mam kilka kompletów, kilka
    lat i nie wykazują oznak zużycia. Nie używam ich w urządzeniach
    pozbawionych kontroli progu rozładowania, ponieważ zbyt głębokie
    rozładowanie może je ubić.
    Maciek

  • 27. Data: 2012-05-26 12:38:01
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-05-25 23:36, Padre pisze:

> [...]
    > niej cały czas w gniazdku żeby być zawsze gotowe do użytku :)
    > 24 godziny w niej robią dobrze akumulatorom którym zdarzyło się

    Ale do tego trzeba chwili czasu, pamiętać o przełożeniu ogniw. Poza tym
    nie wiem czy przy głębszym rozładowaniu w akumulatorze nie robią się
    jakieś zwarcia, które przerwać można większym prądem. Chyba że takie
    zjawisko było tylko w NiCd?
    A tak wkładam ogniwa do ładowarki, wyciągam nie wykryte, pstryk, wkładam
    z powrotem i już normalnie ładuję w BC-700. Może to dla mnie proste, bo
    obok leży zasilacz z kabelkami...

    Michał