  • 1. Data: 2013-07-31 13:44:45
    Temat: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?
    Od: s...@g...com

    No i mam problem jak cholera. Jak to przy prototypie. Muszę dostać się do jednego z
    pinów BGA (CSG324) i przekrosować do innego układu. Myślałem o przewierceniu pada na
    PCB na wylot, ale to odpada bo akurat pod tym padem na jednaj z warstw wewnętrznych
    leci ścieżka. Macie jakieś pomysły??

  • 2. Data: 2013-07-31 14:01:41
    Temat: Re: BGA - jak zrobić krosa na prototypie?
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-07-31 13:44, s...@g...com pisze:
> [...]
    PCB na wylot, ale to odpada bo akurat pod tym padem na jednaj z warstw wewnętrznych

    Jak byłem w wielkiej potrzebie bo musiałem zmienić układ w prototypie z
    BGA na QFN to zrobiłem przejściówkę PCB, przylutowałem ją na pady BGA a
    na wierzchu dałem obudowę QFN.
    Straszna rzeźba, trudno to dobrze przylutować, ale prościej niż
    odlutować wszystko z istniejącego prototypu, zrobić kilkuwarstwowe nowe
    PCB i przylutować na nowo.

    --
    AWa.

  • 3. Data: 2013-07-31 14:49:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Myślałem o przewierceniu pada na PCB na wylot, ale to odpada bo
    >akurat pod >tym padem na jednaj z warstw wewnętrznych leci ścieżka.

    Sciezke tez mozna skrosowac :-)

    Duzy ten BGA ? Gdzies tu pokazywali zdjecia przylutowanej na
    kynarkach.

    http://zremcom.ru/article/interesting/36-samremont

    O, pod koniec :-)

    J.

  • 4. Data: 2013-08-01 05:37:04
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 31 lipca 2013 14:49:59 UTC+2 użytkownik J.F napisał:

    > Sciezke tez mozna skrosowac :-)

    Leci na wewnętrznej warstwie i na jednym końcu dochodzi do BGA, a więc zaś ten sam
    problem się pojawia.

    > Duzy ten BGA ? Gdzies tu pokazywali zdjecia przylutowanej na
    >
    > kynarkach.
    >

    > http://zremcom.ru/article/interesting/36-samremont
    >

    > O, pod koniec :-)

    O k...a !!

  • 5. Data: 2013-08-01 16:51:06
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    PCB na wylot, ale to odpada bo akurat pod tym padem na jednaj z warstw wewnętrznych

    Gdyby zrobić zrzut ekranu z projektu z podświetloną ścieżką o którą
    chodzi. Byłoby nad czym dyskutować.

    Adam

  • 6. Data: 2013-08-02 11:15:32
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 16:51:06 UTC+2 użytkownik Adam Górski napisał:

> [...]
    wewnętrznych leci ścieżka. Macie jakieś pomysły??

    > Gdyby zrobić zrzut ekranu z projektu z podświetloną ścieżką o którą

    Nie ma co robić zrzuty. Wyobraź sobie sytuację taką:

    1) Jest wolny pad BGA, do którego muszę przypiąć się jakimś tam sygnałem z zewnątrz.

    2) Centralnie pod tym padem na warstwie wewnętrznej leci inne połączenia, którego nie
    chcę uszkodzić.

    3) Stąd przewiercenie pada celem przylutowania się krosem do kulki BGA po spodniej
    stronie PCB odpada, bo rozwalam inne ważne połączenie.

  • 7. Data: 2013-08-02 11:35:31
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Kiedyś zrobiliśmy otwór od góry obudowy BGA i dzałało. Precyzja
    mikroskop i wiele rzeczy staje sie prostszych.

  • 8. Data: 2013-08-02 17:03:10
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-08-02 11:15, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > 3) Stąd przewiercenie pada celem przylutowania się krosem do kulki BGA po spodniej
    stronie PCB odpada, bo rozwalam inne ważne połączenie.

    Jeżeli nie chcesz ruszać samego układu BGA to jedyna opcja to wiercić
    pod kątem. Do tego trzeba dość specyficznego sprzętu i są firmy które
    się czymś takim zajmują. O ile wiercenie mogę sobie wyobrazić o tyle
    lutowanie do tej kulki będzie dość ciężkie.

    Moim zdaniem jedynym sensowym rozwiązaniem byłoby zastosowanie płytki
    pośredniej. Zaprojektuj sobie pcb ze wszystkimi padami przechodzącymi na
    drugą stronę do identycznych padów. Zrób modyfikacje połączeń jaką
    potrzebujesz na tej dodatkowej PCB ( może nawet wychodzić jakiś punkt
    poza obrys BGA jezeli się kablem potrzebujesz podczepić).
    Następnie podnosić cały BGA jeżeli konieczne nanosisz nowe kulki, na
    jednej stronie pcb też chyba byłoby dobrze nanieść kulki.
    Lutujesz najpierw PCB zamiast BGA a później BGA na tej płycie.

    Domyślam się że płyta jest na tyle cenna że bardziej opłaca się takie
    pie....enie.

    Adam

  • 9. Data: 2013-08-02 19:42:34
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik s...@g...com napisał:
    [..]
> [...]
    >
    > 3) Stąd przewiercenie pada celem przylutowania się krosem do kulki BGA po spodniej
    stronie PCB odpada, bo rozwalam inne ważne połączenie.

    1. Zdjąć chip'a
    2. Drucik 0.05 przylutować do potrzebnej kulki (lut nie grubszy niż 0.2)
    3. Zabezpieczyć żywicą drucik przy samym lutowaniu coby się nie
    odlutował tudzież przelutował do innej kulki.
    4. posadzić chip'a z powrotem

    Reballing opcjonalnie jeśli potrzebny, czasem uda się zdjąć ładnie a
    czasem nie.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 10. Data: 2013-08-03 09:31:43
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 2 sierpnia 2013 19:42:34 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:
> [...]
    >
    > 4. posadzić chip'a z powrotem
    >

    > Reballing opcjonalnie jeśli potrzebny, czasem uda się zdjąć ładnie a

    DZIĘKI!! DZIAŁA!! Wykorzystałem "kabel" z uzwojenia starego zegarka. Tak się
    szczęśliwie złożyło, że 2 kulki z prawej strony BGA mogłem wypieprzyć i bezproblemowo
    dało się ten kabel pociągnąć na zewnątrz.