  • 1. Data: 2014-05-23 09:29:22
    Temat: BIOS na płycie Asrock G41C-GS
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Dziwna rzecz mi się przytrafiła. Otóż kiedyś wyłączyłem w BIOS opcję "Intel
    speedstep" aby pracował stale z najwyższą częstotliwością. Ostatnio ze
    zdziwieniem spostrzegłem że procek działa na pół gwizdka. W BIOS jest
    wykrywany poprawnie jako E7500 2,93 GHz ale jego częstotliwość jest ok. 1,5
    GHz przy FSB w trybie auto 266 MHz. A opcja "włącz speedstep" jest
    wyszarzona i nijak nie idzie jej przywrócić :). Co prawda, mogę w trybie
    manual overclockong podnieść FSB do np. 330, ale to wciąż za mało. Wie ktoś
    czemu opcja "speedstep" mi się wyszarzyła, co zrobic żeby ją przywrócić
    albo inaczej ustawić częstotliwość pracy procka na 2,93?
    Dodam że w międzyczsie zaobserwowałem (podczas jakiegoś nieudanego startu
    procka) jakieś zawirowania, tak jakby został przywrócony do ustawień
    default ale wtedy nie zwróciłem na to uwagi.
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2014-06-15 11:44:54
    Temat: Re: BIOS na płycie Asrock G41C-GS
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 May 2014 09:29:22 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Wie ktoś
    > czemu opcja "speedstep" mi się wyszarzyła, co zrobic żeby ją przywrócić
    > albo inaczej ustawić częstotliwość pracy procka na 2,93?

    Olśniło mnie i załadowałem wartości Default BIOS-u. No i opcja się pojawiła
    :) a procek śmiga znów na 2,9 GHz.
    --
    Jacek