  • 31. Data: 2010-08-22 20:19:34
    Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-08-22 18:14, P_ablo wrote:
    > U?ytkownik "Robert Redziak"<r...@g...wkurw.org> napisa? w wiadomo?ci

    > Az tak zle?
    > Baaaardzo dawno temu mialem E36 sedana 1,8 IS i o ile mnie pamiec nie
    myli
    > to calkiem ladnie sie to zbieralo.

    Jeśli dla CIebie 318is E36 (0-100 10.2s) zbierało dobrze, to to E46 320d
    (0-100 9s) zbiera sie znacznie lepiej. A pisałeś, że jeździ tylko
    "znośnie". Nie możesz się zdecydować ? :-)

    Ponadto E46 jest szersze a przez to znacząco stabilniejsze - zwłaszcza
    na dobrym zawieszeniu (nie koniecznie bardzo niskim)

    Jeśli 318is (M42) to w E30 z wyprutym wnętrzem, maglownicą z E46, szperą
    i dobrym zawieszeniem. Można powiedzieć, że jeździ bardzo przyjemnie,
    aczkolwiek nadmiaru mocy napewno nie ma.

    Zmodyfikowane E46 320d (190-200KM) jeździ napewno szybciej, ale napewno
    tez "inaczej" niż benzyna - to jest samochód na przyjemne pokonywane
    krętych tras: przyjemnie, szybko i tanio :-)

    To takie moje 3-grosze :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 32. Data: 2010-08-22 20:22:26
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-08-22 20:19, Yans van Horn wrote:

    > myli
    >
    > Jeśli dla CIebie 318is E36 (0-100 10.2s) zbierało dobrze, to to E46 320d
    > (0-100 9s) zbiera sie znacznie lepiej. A pisałeś, że jeździ tylko
    > "znośnie". Nie możesz się zdecydować ? :-)

    Chyba, że miałeś na myśli wersję M47 a nie M47TU na myśli ? (znacząca
    różnica)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 33. Data: 2010-08-22 21:00:41
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Jeśli dla CIebie 318is E36 (0-100 10.2s) zbierało dobrze, to to E46 320d
    > (0-100 9s) zbiera sie znacznie lepiej. A pisałeś, że jeździ tylko
    > "znośnie". Nie możesz się zdecydować ? :-)

    Znosnie = dobrze :)
    Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, 318 E36 byla moim 2 "porzadnym"
    samochodem po CC 700 wiec roznica miedzy tymi dwoma byla wtedy dla mnie
    kolosalna.

    --
    Picasso

  • 34. Data: 2010-08-22 21:06:33
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-08-22 21:00, P_ablo wrote:
    > U?ytkownik "Yans van Horn"<y...@n...spam> napisa? w wiadomo?ci

    > Znosnie = dobrze :)

    wiem wiem.. tak tylko kij w mrowisko włożyłem :-)

    > Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, 318 E36 byla moim 2 "porzadnym"
    > samochodem po CC 700 wiec roznica miedzy tymi dwoma byla wtedy dla mnie
    > kolosalna.

    To jest prawda. Niestety trudno uniknąć subiektywizmu ocenie.

    PS: Przerabiałem kiedyś zmianę z poloneza 1.5 na gaźniku na E46 320d :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 35. Data: 2010-08-22 21:53:19
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 22 Aug 2010 18:14:28 +0200, P_ablo <o...@o...pl> wrote:

    > Baaaardzo dawno temu mialem E36 sedana 1,8 IS i o ile mnie pamiec nie myli
    > to calkiem ladnie sie to zbieralo.

    Przecie to ma raptem 10KM więcej, a przy tym jest cięższe. A z
    racji większej liczby węzłów tarcia ma większe opory wewnętrzne,
    co przekłada się na większy aptetyt (zresztą zwykło się mawiać,
    że zużycie paliwa w BMW zależne jest od liczby cylindrów, a nie
    mocy -- R6 chleją podobnie).

    r.
    _____________

  • 36. Data: 2010-08-22 21:57:39
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 22 Aug 2010 20:19:34 +0200, Yans van Horn <y...@n...spam>
    wrote:

    > Jeśli 318is (M42) to w E30 z wyprutym wnętrzem, maglownicą z E46,

    E46? Zawsze byłem przekonany, że od Z3.

    > i dobrym zawieszeniem. Można powiedzieć, że jeździ bardzo przyjemnie,
    > aczkolwiek nadmiaru mocy napewno nie ma.

    Taki zestaw wystarczy, żeby masakrować na zakrętach.

    r.
    _____________

  • 37. Data: 2010-08-22 22:10:34
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-08-22 21:57, Robert Rędziak wrote:

    > E46? Zawsze byłem przekonany, że od Z3.

    Przez pewien czas też tak uważałem, ponieważ Z3 ma 2.7 lock-to-lock a E46
    3.0 (ZTCP: M3 E36 - 3.2, E36 - 3.6, E30 - 4.0, E30 bez wspomagania -
    4.5), jednakże ta z Z3 ma _mniejszy_ zakres ruchu przez co mniejszy kąt
    skrętu. W związku z czym ta z E46 wychodzi najlepiej. Tylko właściwą
    pompę trzeba dobrać ponieważ ta z E46 działa na ciśnieniu 120bar.

    > Taki zestaw wystarczy, żeby masakrować na zakrętach.

    Narazie nie jestem w stanie w pełni docenić bo walczę z geometrią :-)
    Przod camber -2, a tył -4 z powodu sprężyn H&R po poprzednim właścicielu
    :-( Jednakże powrót do serii, fixed camber plate z przodu oraz regulacja
    z tyłu (obie home-made) powinna na zawsze ten problem rozwiązać :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik