  • 21. Data: 2018-05-23 18:17:26
    Temat: Re: Baaardzo wolny Seagate
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Fri, 18 May 2018 12:00:33 +0200, Leszek K. napisał(a):

    > Pacjent - dysk ST4000DM000. Ma już ze 3 lata. Zero błędów. S.M.A.R.T. -
    > wszystko na zielono. Za to odczyt ~ 1,5 MB/s. Ze 100 razy za mało. Już
    > nabyłem nowy, ale przekopiowanie zajmie z dwa miesiące (był zapchany na
    > ponad 90%. Czasami po włączeniu przez chwilę chodzi szybko. Jakieś pomysły
    > jak go popędzić?

    Sprawa się wyjaśniła. Znowu zwolnił. Jednak sprzęt.

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 22. Data: 2018-05-24 12:43:34
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 22.05.2018 o 23:18, JaNus pisze:
    > Powinno to (ale *wtedy*)

    Wskazówka:
    Dla czasownika "powinien" istnieje forma zaprzeszła "powinien był,
    powinno było", itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 23. Data: 2018-05-24 12:59:10
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał w wiadomości grup

    > Wskazówka:
    > Dla czasownika "powinien" istnieje forma zaprzeszła "powinien był, powinno
    > było", itd.

    Forma dziś już nieco zapomniana, lecz piękna i urokliwa :)

  • 24. Data: 2018-05-24 17:56:17
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-05-24 o 12:59, zhbick pisze:
    > Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał w wiadomości grup

    > Forma dziś już nieco zapomniana, lecz piękna i urokliwa :)

    Do Grzegorza:
    Chciałem dobitnie podkreślić, że przed naprawą, no bo *po* (naprawie.
    Oczywiście, o ile była skuteczna) - już nie. Acz dzięki za wskazanie
    naszego, rodzimego, eleganckiego zwrotu.

    Do "Zhbicka'a":
    Też jestem za tym, aby używać polszczyzny nie tylko poprawnej, ale i
    barwnej. Zresztą w samej tradycji jest zawarta jej pewna kwiecistość,
    sięgająca nawet jakiejś nad-ekspresji: rzeczowniki bardzo jakoś lubią,
    by je okraszać przymiotnikami, nawet, gdy nie jest to niezbędne dla treści.
    Inną cechą polszczyzny jest to, że nie znosi monotonnych powtórzeń: o
    ile w wielu innych językach nie jest czymś niewłaściwym napisanie
    dziesięć razy pod rząd: "Tomas powiedział" - to w polskim należy go w
    kolejnych zdaniach zastępować zwrotem bliskoznacznym, coraz to innym.

  • 25. Data: 2018-05-25 12:04:20
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    > dziesięć razy pod rząd: "Tomas powiedział" - to w polskim należy go w
    > kolejnych zdaniach zastępować zwrotem bliskoznacznym, coraz to innym.

    Niezmiernie kontent jestem ze słów Waszmości, a szczególnie rad, że
    kwiecistość owa i na grupach się pojawia!

  • 26. Data: 2018-05-25 13:11:21
    Temat: [OT] Re: Baaardzo wolny Seagate
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-05-25 o 12:04, zhbick pisze:

    > Niezmiernie kontent jestem ze słów Waszmości, a szczególnie rad, że
    > kwiecistość owa i na grupach się pojawia!

    Taa, szczególnie wtedy, kiedy czytamy o *siakimś* *ów* dysku. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 27. Data: 2018-06-05 00:12:57
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2018-05-22 o 15:07, Leszek K. pisze:

    > Przekopiowało prawie cały dysk (kilkanaście plików nie przeszło).
    > Wykasowałem partycję. Założyłem od nowa. Dysk jak nowy. Chodzi szybko.
    > Testuję go na razie na różne sposoby bo nieco straciłem do niego zaufanie,
    > ale wygląda w porządku. Co to było?

    stawiam na format drobnicowy (malutki block size) przy prawie pełnym
    dysku i ciągłym kasuj-nagraj defragmentacja danych postępuje lawinowo.

    --
    @foe_pl

  • 28. Data: 2018-06-05 11:50:02
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Leszek K." napisał w wiadomości grup

    > Sprawa się wyjaśniła. Znowu zwolnił. Jednak sprzęt.

    aż z ciekawości wziąłbym do testów

  • 29. Data: 2018-06-12 00:46:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "the_foe" pf4dha$ebi$...@n...news.atman.pl

    > stawiam na format drobnicowy (malutki block size)
    > przy prawie pełnym dysku i ciągłym kasuj-nagraj
    > defragmentacja danych postępuje lawinowo.

    Chyba fragmentacja? IMO nie da takiego spowolnienia.

    -=-

    Stawiam na błąd odczytu -- sektory dawały się czytać, ale
    nie za pierwszym razem. Przy kolejnym zapisie te sektory
    zostały ominięte.

    Być może weryfikacji można było dokonać ,,na ucho''.

    Można też było zapuścić program typu HDTune chociażby.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2610509.html

    SMART w takich wypadkach niekoniecznie coś zdradzi.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,