  • 31. Data: 2009-01-07 09:10:54
    Temat: Re: Balans ciala
    Od: j...@a...at

    > Po pierwsze nie mieszaj do tego reklamy. Tam zdjęcia są celowo kolorowane. Te
    błękitne oczy modelek!
    > Dodawanie gumy do pizzy, żeby na zdjęciu ładniej się ciągnął ser. Reklama to taka
    iluzja,
    > oszukiwanie. Kup sobie w McDonald hamburgera, a potem przystaw do zdjęcia go
    reklamującego.

    > A robienie balansu koloru nie zawsze ma sens. Co będzie jak na czyjąś twarz pada np
    mocno zielone
    > światło, a reszta jest oświetlona mniej więcej normalnie? To nie jest sprawa,
> [...]

    pytanie bylo proste :

    czy zna ktos program , ktory pozwala na przeprowadzenie balansu
    dowolnego koloru nie tylko bialego w ten sam sposob jak to sie
    aktualnie praktykuje dla balansu bieli ( za pomoca pipety ) ?
    a po co to ? - jednemu wyda sie to niepotrzebne innemu nie - pytanie
    nie bylo o sens takiego zastosowania gdyz szukac go nie potrzebuje.
    chodzi o mozliwosc balansu dowolnego koloru
    czyli dla skladnikow RGB w innych proporcjach niz sobie rownych .

  • 32. Data: 2009-01-07 09:24:19
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > chodzi o mozliwosc balansu dowolnego koloru
    > czyli dla skladnikow RGB w innych proporcjach niz sobie rownych .

    Jest takie narzędzie. Ono nazywa się swap colors (czy jakoś tak), bo z
    tego co zrozumiałem, to ci nie chodzi o "balans kolory" tylko po prostu
    zamianę koloru. O balansie bieli mówi się dlatego, że biel to mieszanina
    barw, a nie jedna konkretna barwa o określonej długości fali, dlatego
    twoje operacje to będzie już zmiana jakiegoś konkretnego koloru na inny,
    a nie "balans" koloru.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 33. Data: 2009-01-07 09:30:07
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa 07 styczeń 2009 10:10, j...@a...at wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > dowolnego koloru nie tylko bialego w ten sam sposob jak to sie
    > aktualnie praktykuje dla balansu bieli ( za pomoca pipety ) ?

    Przecież Ty znasz taki program i to prawdopodobnie nie jeden, o czym nas
    poinformowałeś pisząc:

    "I twoja uwaga , ze to jest nieralne .
    Otoz jak najbardziej realne - to funkcjonuje od lat w programach
    graficznych."

    :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 34. Data: 2009-01-07 09:40:31
    Od: j...@a...at

    On 7 Jan., 10:30, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> wrote:
> [...]
    > poinformowałeś pisząc:
    >
    > "I twoja uwaga , ze to jest nieralne .
    > Otoz jak najbardziej realne - to funkcjonuje od lat w programach

    przeciez programy graficzne obsluguja grafike wektorowa.
    a nie za taka mamy do czynienia w wypadku fotografii.
    napisz cos konkretnego gdy bedziesz wiedzial - po co paplac po
    proznicy.

    XXX

  • 35. Data: 2009-01-07 09:43:06
    Od: j...@a...at

    > Po pierwsze nie mieszaj do tego reklamy.

    jesli przeszkadza to wyobraz sobie , ze w celach ewidencyjnych.

    balans dowolnego koloru na dowolnym zdjeciu w dowolnym celu .

  • 36. Data: 2009-01-07 09:51:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > jesli przeszkadza to wyobraz sobie , ze w celach ewidencyjnych.
    >
    > balans dowolnego koloru na dowolnym zdjeciu w dowolnym celu .

    W celach dokumentacyjnych chcesz zamieniać zielony na czerwony ??? O_o

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 37. Data: 2009-01-07 13:12:55
    Od: j...@a...at

    > W celach dokumentacyjnych chcesz zamieniać zielony na czerwony ??? O_o

    a skad taka imputacja ?
    przeciez wyraznie pisze , ze chce przeniesienia takiego samego koloru
    - niekoniecznie bilaego - dowolnego.
    tzn zeby zielony byl tak samo zielony na kazdym ze zdjec , czy tez
    dowolny kazdy inny kolor .
    czy to tak ciezko squmac. skory ludzka to tylko jeden z przykladoa.
    moze gdybym napisal , ze chodzi o skore slonia nie wzbudziloby moje
    pytanie takiego zdumienia ;-)
    moze gdybym napisal w tytule nie balans ciala , a balans slonia nie
    wydaloby sie to czyms niezwyklym dla osob zajmujacych sie fotografia
    barwna ?

    zwykle trywialne zadanie - przeniesc za pomoca pipety dowolny kolor z
    dowolnegu punktu zdjecia na inne zdjecie.

    w tej chwili jest to mozliwe tylko dla koloru idealnie bialego.

    a wiec luka rynkowa.

  • 38. Data: 2009-01-07 13:13:44
    Od: j...@a...at

    On 5 Jan., 23:38, "Przemyslaw Salata" <k...@P...pl>
    wrote:
    > Uzytkownik <j...@a...at> napisal w
    wiadomoscinews:f1487c77-71c7-4b9c-b0c8-d79c5ce20c47@
    e1g2000pra.googlegroups.com...

    > Jest plugin do ps o nazwie Skin Tune. Przetestuj go sobie, bo zdaje sie ze
    > dziala z grubsza tak jakbys chcial. Probowalem go kiedys uzywac, ale
    > wychodzila qpa, lepsze do balansu sa tradycyjne suwaki. Byc moze do Twoich
    > celow lepiej sie nada.
    >
    > --
    > pozdr Z.

    dzieki
    sciagne , czy to do PS ?

  • 39. Data: 2009-01-07 13:18:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > zwykle trywialne zadanie - przeniesc za pomoca pipety dowolny kolor z
    > dowolnegu punktu zdjecia na inne zdjecie.
    >
    > w tej chwili jest to mozliwe tylko dla koloru idealnie bialego.
    >
    > a wiec luka rynkowa.

    Może jestem jakiś niekumaty, ale tak jak tłumaczyłem - moim zdaniem
    można zrobić tylko balans BIELI, bo biel to mieszanina kolorów i na
    przykład, jak masz coś oświetlone światłem żarowym, to wiesz, że masz
    nadmiar promieni w zakresie czerwonym, a chcesz, żeby fotografowana
    scena wyglądała jak w świetle dziennym, więc robisz balans bieli
    zmieniając odpowiednio wagi dla poszczególnych składowych kolorów, ale
    nadal, jeśli oświetlisz światłem czerwonym coś, co jest niebieskie te
    niebieskie stanie się czarne i tak ma być.
    Jak robisz portret w zielonym otoczeniu, to albo przyjmiesz, że twarz
    będzie lekko zielona (zresztą tak, jakbyś normalnie to widział) lub też
    stwierdzisz, że chcesz koniecznie mieć barwy jak w pełnym słońcu, wtedy
    okaże się, że z otaczającą zielenią dziwne rzeczy zaczną się dziać, a
    prawie na pewno ta zieleń wypłowieje.
    To mi przypomina dyskusję z innego wątku - o prawidłowej ekspozycji
    zdjęć nocnych.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79