  • 41. Data: 2009-01-07 13:43:42
    Temat: Re: Balans ciala
    Od: j...@a...at

    > Może jestem jakiś niekumaty, ale tak jak tłumaczyłem - moim zdaniem
    > można zrobić tylko balans BIELI, bo biel to mieszanina kolorów

    rzeczywiscie argumenetujesz nierzeczowo.

    jesli Twoim zdaniem balans bieli mozna zrobic "tylko dlatego bo
    biel to mieszanina kolorow"
    to mozna przeciez przeprowadzic balans kazdego innego koloru gdyz
    kazdy inny kolor tez jest mieszanina kolorow.

    tzn z faktu ze biel jest mieszanina kolorow i da sie balansowac nie
    mozna wysnuc wniosku ze nie da sie balansowac innego koloru , ktory
    tez jest mieszanina kolorow.

    czy nie wyrazam sie zbyt zawile ?- to tylko w kwesti formalnej Twej
    argumnetacji.
    wracajac do meritum oczywiscie , ze kazdy kolor mozna balansowac i
    robi to kazdy z nas np za pomoca suwakow stosujac subiektywne
    kryteria.

    XXX

  • 42. Data: 2009-01-07 13:49:00
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    j...@a...at pisze:
    > slowem chce robic nie tyle balns bieli , co balans w danym porzypadku
    > najwazniejszego na zdjeciu elemntu.
    > I twoja uwaga , ze to jest nieralne .
    > Otoz jak najbardziej realne - to funkcjonuje od lat w programach
    > graficznych.

    Widzę że kolega bardziej doświadczony. No to się spytam. W jakim
    konkretnym programie to funkcjonuje? Też chcę to mieć.

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 43. Data: 2009-01-07 14:07:16
    Od: j...@a...at

    On 7 Jan., 14:49, Bogdan Blaszczak <bla...@UsuN-
    AntyspaMpoczta.wprost.pl> wrote:

> [...]
    >
    > --
    > BlaTek
    > mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

    np
    corel ,
    micrografx ( tu moge nazwe przekrecic , gdyz mam na drugim dysku, )
    dotyczy to grafiki wektorowej , nie bitmapy

  • 44. Data: 2009-01-07 14:42:59
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Wed, 07 Jan 2009 01:40:31 -0800, jansal wrote:

    > przeciez programy graficzne obsluguja grafike wektorowa. a nie za taka
    > mamy do czynienia w wypadku fotografii.

    Różnica między barwą obiektu w grafice wektorowej a barwą obiektu na
    zdjęciu jest faktura, obiekt na zdjęciu _nigdy_ nie ma jednolitej barwy,
    zawsze jest mozaiką pikseli, czasem o bardzo odległych od siebie
    barwach.
    Drugą znaczącą różnicą jest krawędź obiektu, w grafice wektorowej
    jest jednoznacznie określona, na zdjęciu {szczególnie gdy obiekt jest
    poza płaszczyzną ostrości} brzeg jest rozmyty, kolory _płynnie_
    przechodzą jeden w drugi.

    Te dwie różnice powodują, że to co w grafice wektorowej jest banalnie
    proste na zdjęciu może okazać się trudne do realizacji a efekt i tak
    będzie niezadowalający.

    > napisz cos konkretnego gdy bedziesz wiedzial - po co paplac po proznicy.

    Możesz bawić się "balansem barwy" używając co najmniej kilku
    narzędzi, możesz napisać plugina który realizuje użyteczność która
    Cię interesuje - powodzenia.
    Jak już sam dojdziesz do wniosku że nie ma to większego sensu to daj
    znać ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 45. Data: 2009-01-07 14:46:57
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    j...@a...at pisze:
    > np
    > corel ,
    > micrografx ( tu moge nazwe przekrecic , gdyz mam na drugim dysku, )
    > dotyczy to grafiki wektorowej , nie bitmapy

    No ale ja chce do bitmapy, a nie do wektorów. Zdjęcie to nie animacja
    komputerowa. Tutaj może mi się balans zmieniać ze zdjęcia na zdjęcie w
    ramach czterech sąsiadujących pikseli. Nie mówiąc o artefaktach, czy
    szumach kolorowych. Chyba jakieś uśrednione balansy z większych
    powierzchni trzeba dobierać.. czy coś w tym rodzaju...
    Trudno mi sobie wyobrazić jak taki program miałby masowo działać na
    wielu zdjęciach różnego rodzaju.
    No bo nawet jak zrobię dwa zdjęcia dokładnie w tym samym oświetleniu.
    Powiedzmy zdjęcie twarzy. To przy nierównomiernym oświetleniu inny
    balans może być na czubku nosa, a inny na policzku. I to nie tylko w
    sensie luminancji (intensywności oświetlenia), ale również w sensie
    proporcji rgb. Kiedy przy następnym zdjęciu osoba zmieni położenie, kąt,
    to sytuacja może ulec zmianie. Np balans który był na policzku nadal
    jest aktualny, a balans na czubku nosa już nie jest aktualny...
    Jeśli balans obydwu zdjęć reguluję temperaturą barwową, to wiadomo, przy
    tym samym oświetleniu, obydwa zdjęcia będą miały identyczny klimat.
    Jeśli jednak miałbym to robić poprzez kopiowanie proporcji rgb za pomocą
    pipety, to do diaska, nie wiedziałbym dokładnie jak to mam zrobić. Z
    którego miejsca na które przenieść, i w jakiej sytuacji... a już tym
    bardziej, gdy zdjęcia są w zupełnie innym klimacie, przy innych
    oświetleniach. To już lepiej ustawić dwa zdjęcia obok siebie, i kręcić
    suwakami RGB, na oko, będzie szybciej...

    Dlatego też bym chciał mieć taki program, któremu bym powiedział "masz
    tu sto zdjęć, wykryj mordy na wszystkich tych zdjęciach i zrób wszystkie
    mordy takie same"

  • 46. Data: 2009-01-07 15:01:50
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Bogdan Blaszczak napisał(a):

    > Dlatego też bym chciał mieć taki program, któremu bym powiedział "masz
    > tu sto zdjęć, wykryj mordy na wszystkich tych zdjęciach i zrób wszystkie
    > mordy takie same"

    I jedna osoba będzie w tej samej koszuli, raz białej, raz zielonej, raz czerwonej,
    raz niebieskiej,
    ale morda wciąż ta sama.

    wer

  • 47. Data: 2009-01-07 15:10:08
    Od: j...@a...at

    On 7 Jan., 15:46, Bogdan Blaszczak <bla...@UsuN-
> [...]
    >
    > --
    > BlaTek
    > mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

    no przeciez pisze ze szukam takiego programu do bitmapy .
    a wlasciwie dziala to dla bitmapy polowicznie , z bitmapy pobierasz
    pipeta kolor rzeczywisty , czyli odpowiednie RGB ale przeniesc to
    mozna i wprowadzisz mozesz tylko jako grafike wektorowa.

    tak to dziala od lat we wszystkich programach graficznych.
    wspomnialem o tym tylko dlatego , ze ktos wczesniej pisal , ze cos
    takiego nie jest mozliwe.
    wszytsko jest mozliwe .
    napisze maila do autora infrwieu (czy jak sie ten program nazywa) , z
    ktorym calkiem fajnie mi sie koresponduje z uwaga co sadzi na temat
    mozliwosci wprowadzenia balansu dowolnie definiowalnego koloru rowniez
    za pomoca pipety.

    i tak na marginesie - proporcje pomiedzy RGB to kolor , a ich wartosci
    bezwzgledne to luminancja - czyli moznaby przeniesc za pomoca pipety
    nie tylko identyczny kolor ale i identyczny luminancje.

    mysle , ze temat sie wyczerpal . nie ma takiego fjuszera , ktory
    pozwalalby przeniesc pipeta dowolny kolor z dowolnego miejsca zdjecia
    na inne zdjecie.

    pzdr.

  • 48. Data: 2009-01-07 15:13:19
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    b...@n...pl pisze:

    > I jedna osoba będzie w tej samej koszuli, raz białej, raz zielonej, raz
    > czerwonej, raz niebieskiej, ale morda wciąż ta sama.

    Ja to się boję, że taki program by mi odpowiedział: "Ogolić mi to całe
    towarzystwo, ubrać w porcięta i zdjąć buty..."
    A dziadek ogolić się nie da. Nosi zarost od przedwojny.

  • 49. Data: 2009-01-07 15:45:55
    Od: m...@a...net.pl

    >Dlatego też bym chciał mieć taki program, któremu bym powiedział "masz
    >tu sto zdjęć, wykryj mordy na wszystkich tych zdjęciach i zrób wszystkie
    >mordy takie same"

    Rasista.
    Jedna moja znajoma murzynka przyniosla zdjecia slubne do pokazania.
    Wlasnie sobie wyobrazilem twoj automat w akcji.
    Powiem delikatnie tak:
    Rynek amerykanski tego nie kupi.
    Wiec nikt w to kasy nie wlozy.
    Jasne?

    Michal

  • 50. Data: 2009-01-07 15:48:59
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    m...@a...net.pl pisze:

    > Rasista.

    Ja rasista? To program byłby rasistowski..
    Nawiasem mówiąc słyszałem, że firmy foto są oskarżane gdzieniegdzie o
    rasizm. Bo pomiar naświetlania jest faktycznie nastawiony na białą rasę.
    Tzn. jak fotografujesz ciemniejsze towarzystwo, to dobrze jest dać
    korektę chyba ok +1EV