  • 1. Data: 2009-01-07 16:02:43
    Temat: Bardzo poważny problem
    Od: "Kacper Lis" <k...@w...pl>

    Witam, mam płytę główną Soltek-75KAV. Jak dotychczas mialem 256MB RAM i
    kupiłem na allegro kość 512 MB. Przeczytałem wszystko....git.

    Napięcie git, piny git. Lecz po włożeniu PRAWIDŁOWYM kośc nie jest
    wykrywana. W opisie na Allegro wynika że nie bardzo jest to kość DDR i
    dobrze, bo ta płyte nie obsługuje DDR. Pomyślałem, że to jakiś konflikt.
    Wyjąłem stare 128 i to samo. We wszystkich gniazdach. Co robić?
    Aha, i kość jest przystosowana do 133MHz, tak jak jest ustawiona płyta.

  • 2. Data: 2009-01-07 16:08:54
    Temat: Re: Bardzo poważny problem
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Kacper Lis" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wyjąłem stare 128 i to samo. We wszystkich gniazdach. Co robić?
    > Aha, i kość jest przystosowana do 133MHz, tak jak jest ustawiona płyta.

    Przed zakupem trzeba było sobie zadać minimum trudu i sprawdzić że ta płyta
    nie obsługuje modułów 512. Mnie to zajęło 15 sekund.

  • 3. Data: 2009-01-07 16:18:58
    Od: "Kacper Lis" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kacper Lis" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przed zakupem trzeba było sobie zadać minimum trudu i sprawdzić że ta
    > płyta nie obsługuje modułów 512. Mnie to zajęło 15 sekund.

    To niemożliwe. Komputer należał wcześniej do rata informatyka, który zna go
    na pamięć. W instrukcji pisze jak byk, że obługuje do 1.5GB i nic nie pisze,
    że nie obsługuje 512!!!!

  • 4. Data: 2009-01-07 17:07:28
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-01-07 17:18, Użytkownik Kacper Lis napisał:

    > To niemożliwe. Komputer należał wcześniej do rata informatyka, który zna
    > go na pamięć. W instrukcji pisze jak byk, że obługuje do 1.5GB i nic nie
    > pisze, że nie obsługuje 512!!!!

    Ciekawe, bo ja znalazłem że:
    "Trzy sloty DIMM dla pamięci SDRAM PC100/PC133
    Maksymalnie 768GB Ram, (8,16,32,64,128,256 - DIMM SDRAM)"
    :-)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-01-07 17:26:12
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Kacper Lis wrote:
> [...]
    > Wyjąłem stare 128 i to samo. We wszystkich gniazdach. Co robić?
    > Aha, i kość jest przystosowana do 133MHz, tak jak jest ustawiona płyta.

    *

    Pamięci

    *

  • 6. Data: 2009-01-07 17:29:36
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Olek" <o...@u...eu> napisał w wiadomości
    > Kacper Lis wrote:
    > Maksymalnie 768GB Ram, (8,16,32,64,128,256 - DIMM SDRAM

    Wow 768 GB ramu, a 32-bitowy windows potrafi obsłużyć niewiele ponad 3 GB ;)

  • 7. Data: 2009-01-07 17:31:12
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Użytkownik "Olek" <o...@u...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Wow 768 GB ramu, a 32-bitowy windows potrafi obsłużyć niewiele ponad 3
    > GB ;)

    haha :)

  • 8. Data: 2009-01-07 17:31:37
    Od: Olek <o...@u...eu>

    ktoś po pijaku pisał http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=91

  • 9. Data: 2009-01-07 17:39:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 07 Jan 2009 18:07:28 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Ciekawe, bo ja znalazłem że:
    > "Trzy sloty DIMM dla pamięci SDRAM PC100/PC133
    > Maksymalnie 768GB Ram, (8,16,32,64,128,256 - DIMM SDRAM)"
    > :-)

    W instrukcji którą ja ściągnąłem pisze że obsługuje do 1,5GB. Ale mniejsza
    o to, może były różne wersje płyty, trzeba by przeczytać co dokładnie pisze
    na płycie ewent. jaki bios tam jest a potem pokopać w danych producenta.
    Ważniejsze może się okazać że KT133(A) maja swoje kaprysy co do wykonań
    pamięci. Najczęściej wymagają dwustronnych/czterozegarowych modułów SDRAM.
    Tak przynajmniej pisze w instrukcji do AK31 na KT133 którą mam na kompie i
    do której dobierałem moduły. Czterozegarowe poznasz po tym ze nie mają
    ścieżek przy pinach 79 i 163 a te dwustronne (poza tym że najczęściej mają
    chipy rzeczywiście po dwóch stronach) po tym że nie ma ścieżek przy pinach
    114 i 129.
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2009-01-07 19:20:17
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 7 Jan 2009 17:18:58 +0100, Kacper Lis napisał(a):

    > To niemożliwe. Komputer należał wcześniej do rata informatyka, który zna go
    > na pamięć. W instrukcji pisze jak byk, że obługuje do 1.5GB i nic nie pisze,
    > że nie obsługuje 512!!!!

    Sprawdź, czy nie ma spuchniętych kondensatorów, zwłaszcza w sekcji
    zasilania procesora i obok gniazd pamięci. Przy okazji podaj jaką masz
    wersję PCB (np. u mnie to "F5"), jest napisana w samym rogu płyty,
    niedaleko kości z BIOSem.

    --
    GLaF