  • 11. Data: 2014-11-21 18:47:42
    Temat: Re: Bezpieczniki polimerowe - kiedy NIE stosować?
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-21 o 17:09, Jakub Rakus pisze:

    > To znaczy, że instalator kiepski. Jak spalisz polimerowy to dopiero kupa
    > roboty, bo wiążę się z wybebeszaniem elektroniki i lutowaniem, a topika
    > wyjmujesz, wkładasz nowego i heja. Nawet ten kiepski instalator to zrobi.

    Topiki z postaci gniazda z wkładkami zajmują dużo miejsca na płytce.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2014-11-21 18:50:15
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-21 o 17:35, Adam Górski pisze:

    > Bezpieczniki polimerowe mają jedną właściwość o której nikt nie
    > wspomniał , a dla mnie jest sporą wadą.
    > Prąd przepływający przez taki bezpiecznik podgrzewa jego strukturę.
    > Osiągnięcie pewnej temperatury wyznacza maksymalny prąd przy którym
    > bezpiecznik zadziała. Z powyższego wynika że ma na to wpływ także
    > temperatura otoczenia ( warunki chłodzenia ). Doświadczalnie
    > potwierdzone. Wymaga również czasu.
    > Bałbym się również zmiany parametrów z czasem.

    No niestety z czasem się zmieniają. Jak masz na płytce elektrolity to
    impulsy przy starcie po jakimś czasie go niszczą, mimo że prąd pracy
    jest 2-3 razy mniejszy od znamionowego.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2014-11-23 17:08:23
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-11-21 09:32, Atlantis pisze:

    > Teraz załóżmy, że do takiego układu podpinamy jeszcze przetwornicę
    > impulsową WN (tak na 150V, chociażby do zegara Nixie).

    WTF?

    ELV <= 50V
    LV/nn 50 ... 1000V
    HV/WN > 1000V

  • 14. Data: 2014-11-24 00:01:29
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 23.11.2014 17:08, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > WTF?
    >
    > ELV <= 50V
    > LV/nn 50 ... 1000V
    > HV/WN > 1000V

    Bo wiesz, niektórzy uważają, że 24V to już jest wysokie napięcie. BTW,
    przy DC nn kończy się przy 1500V.

    Jakub Rakus

  • 15. Data: 2014-11-24 08:34:29
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > To znaczy, że instalator kiepski. Jak spalisz polimerowy to dopiero kupa
    > roboty, bo wiążę się z wybebeszaniem elektroniki i lutowaniem, a topika
    > wyjmujesz, wkładasz nowego i heja. Nawet ten kiepski instalator to zrobi.

    Nie masz pojęcia jacy ludzie biorą się za instalacje. Czasem człowiek po
    prostu nie wie jak można na taki pomysł wpaść. Po prostu w pale się nie
    mieści, ale może są tylko przemęczeni... sam nie wiem. Potrafią np
    podłączyć zasilanie do urządzenia z paru stron.
    Ostatnio: opiłki na płycie urządzenia - nie dziwne, że nie działa
    poprawnie.
    Widziałem też gniazda z kablami kategorii 6 - pary rozszyte na ponad 5
    cm i wepchnięte do puszki jak leci - nic dziwnego że pomiarów nie
    przechodziły.
    Goście potrafią wziąć zasilanie z istniejącego urządzenia - miernik w
    rękę i jak gdzieś widać potrzebne napięcie to się podłączają i mają
    gdzieś, że tam może być coś więcej.
    Długo by można...

    Pozdrawiam

    DD

  • 16. Data: 2014-11-24 20:49:14
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 23 Nov 2014 17:08:23 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > WTF?
    > ELV <= 50V
    > LV/nn 50 ... 1000V
    > HV/WN > 1000V

    Napis "Wysokie napięcie" znajdziesz na tabliczkach ostrzegawczych
    chociażby rozdzielnic 230/400V czy też na obudowach większości urządzeń
    zasilanych z sieci a dla mnie 15kV to wciąż średnie napięcie, wysokie to
    od 30kV :)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 17. Data: 2014-11-25 16:55:36
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 24.11.2014 20:49, badworm wrote:

> [...]
    > chociażby rozdzielnic 230/400V czy też na obudowach większości urządzeń
    > zasilanych z sieci a dla mnie 15kV to wciąż średnie napięcie, wysokie to

    Niestety wynika to m.in. z nieścisłości w normach i przepisach
    przeznaczonych dla różnych branż, dla mnie wysokie to od 60kV :-P

    Jakub Rakus

  • 18. Data: 2014-11-25 18:42:36
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jakub Rakus wrote:

    > Niestety wynika to m.in. z nieścisłości w normach i przepisach
    > przeznaczonych dla różnych branż, dla mnie wysokie to od 60kV :-P

    Jeden z moich ulubionych :-)

    http://www.urbanremainschicago.com/media/catalog/pro
    duct/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97da
    a66f/2/0/20140131-20140131-011z.jpg

    Jak się pomyśli, po co jest to ostrzeżenie, to już nie jest tak
    śmiesznie, ale pierwsze wrażenie pozostaje w pamięci. :-)

    Pozdrawiam, Piotr