  • 1. Data: 2014-11-20 15:21:02
    Temat: Piracki konwerter FTDI
    Od: Mario <m...@...pl>

    Witam.
    Niedawno była dyskusja o psuciu przez sterownik FTDI podróbek układu
    FT232. No i trafiło na mnie. Kupiłem na aliexpress moduł konwertera:
    http://www.aliexpress.com/snapshot/6294986108.html
    Pod W8.1 chwilę popracował po czym go wywaliło. PID przestawiony na
    0000. Po wlutowaniu oryginalnego FT232RL działa poprawnie. Koszt całości
    3,7 $ płytka i jakieś 12 zł układ :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 2. Data: 2014-11-20 15:28:06
    Temat: Re: Piracki konwerter FTDI
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-20 15:21, Mario pisze:

    > Pod W8.1 chwilę popracował po czym go wywaliło. PID przestawiony na
    > 0000. Po wlutowaniu oryginalnego FT232RL działa poprawnie. Koszt całości
    > 3,7 $ płytka i jakieś 12 zł układ :)

    Hmm... A to oni nie wycofali się ostatecznie z tego pomysłu?
    Z tego co czytałem, to poprawione, oryginalne sterowniki miały po prostu
    odmawiać współpracy z podrobionymi układami, bez przestawiania PID-a.

  • 3. Data: 2014-11-20 15:32:24
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-20 15:28, Atlantis pisze:

    > Hmm... A to oni nie wycofali się ostatecznie z tego pomysłu?
    > Z tego co czytałem, to poprawione, oryginalne sterowniki miały po prostu
    > odmawiać współpracy z podrobionymi układami, bez przestawiania PID-a.

    http://www.rei-labs.net/fixing-the-ftdi-drivers-prev
    ent-auto-updates/

  • 4. Data: 2014-11-20 16:57:10
    Od: fifak <f...@o...pl>

> [...]
    > Pod W8.1 chwilę popracował po czym go wywaliło. PID przestawiony na
    > 0000. Po wlutowaniu oryginalnego FT232RL działa poprawnie. Koszt całości

    a do czego to służy ?

    z ciekawości...

  • 5. Data: 2014-11-20 17:47:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Nov 2014 15:21:02 +0100, Mario <m...@...pl> wrote:
    > 0000. Po wlutowaniu oryginalnego FT232RL działa poprawnie. Koszt
    całości
    > 3,7 $ płytka i jakieś 12 zł układ :)

    A po co lutować, jest narzędzie do przestawienia pidu z 0000 z
    powrotem na prawidłowy.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2014-11-20 19:34:37
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-20 o 16:57, fifak pisze:

    > a do czego to służy ?
    >

    > z ciekawości...

    Chcę się dobić do procka po UART. Standardowo w swoich urządzeniach
    montuję interfejs USB. Wcześniej dawałem USB wbudowane w procku, ale
    reset procka powoduje zawieszenie portu. Teraz używam FTDI230 z
    optoizolacją.
    W tym przypadku chcę się komunikować z prockiem w kicie AVT zmontowanym
    na własne potrzeby.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2014-11-20 19:35:22
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-20 o 17:47, Marek pisze:
    > całości
    >
    > A po co lutować, jest narzędzie do przestawienia pidu z 0000 z powrotem
    > na prawidłowy.

    A później chwila nieuwagi i znowu wredny sterownik mi go przestawi.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2014-12-08 09:21:32
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-20 19:35, Mario pisze:

    > A później chwila nieuwagi i znowu wredny sterownik mi go przestawi.

    http://forum.arduino.cc/index.php?topic=274387.0
    http://tech.yeesiang.com/arduino-clone-vs-ftdi/
    http://www.m0yom.co.uk/ftdi-serial-killer-quite/

    Ale u mnie to nie chciało zadziałaś pod Debianem Testing.
    Dorywałem płytkę z oryginalnym FTDI zrzuciłem eeprom
    do pliku i dopiero wtedy zadziałało:

    ./ft232r_prog --old-pid 0x0000 --new-pid 0x6001 --restore ft232.bin
    --verbose