  • 1. Data: 2014-11-19 19:18:49
    Temat: wzmacniacz operacyjny a pasmo
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jebać po/eu

    jak to jest z pasmem we wzmacniaczach operacyjnych w układzie odwracającym?

    jeśli chcę wyciągnąć 100MHz to muszę kupić wzmacniacz na 100MHz, czy
    może niekoniecznie?

  • 2. Data: 2014-11-19 19:26:29
    Temat: Re: wzmacniacz operacyjny a pasmo
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    aplikacja do 50MHz czy konieczne jest stosowanie czegoś takiego:

    http://www.ebay.pl/itm/AD797ANZ-IC-OPAMP-GP-110MHZ-8
    DIP-/161319372838?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Su
    pplies_ET&hash=item258f624826

    które jest bardzo drogie, czy może można też coś takiego:

    http://www.ebay.pl/itm/MC33272AP-IC-OPAMP-GP-24MHZ-8
    DIP-/151306666202?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Su
    pplies_ET&hash=item233a9480da

    ???

  • 3. Data: 2014-11-19 19:30:24
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a możę taki:

    http://allegro.pl/wzmacniacz-operacyjny-opa2134-dip8
    -i4761253651.html

    ???

  • 4. Data: 2014-11-19 19:31:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-19 19:18, platformowe głupki wrote:
    > jak to jest z pasmem we wzmacniaczach operacyjnych w układzie odwracającym?

    Zazwyczaj tak samo jak w każdej ksiązce z podstaw elektroniki.

    > jeśli chcę wyciągnąć 100MHz to muszę kupić wzmacniacz na 100MHz, czy
    > może niekoniecznie?

    Niekoniecznie. Np. gdybyś chcial osiągnąc wzmocnienie równe 1 to kawalek
    gwoździa też sie nada.

  • 5. Data: 2014-11-19 19:36:41
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    człowieku, weź nie filozuj tylko mi powiedz - co to znaczy, że opamp ma
    pasmo 100MHz? coś mi się kłoacze jakieś pole wzmocnienia...

  • 6. Data: 2014-11-19 19:42:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-19 19:36, platformowe głupki wrote:
    > człowieku, weź nie filozuj tylko mi powiedz - co to znaczy, że opamp ma
    > pasmo 100MHz? coś mi się kłoacze jakieś pole wzmocnienia...

    W moim internecie chyba jest troche więcej info:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wzmacniacz_operacyjny#P
    asmo_p.C4.99tli_otwartej

  • 7. Data: 2014-11-19 19:44:59
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a może znasz jakiś opamp 100MHz pracujacy przy 5V (gnd-ucc=5)?

  • 8. Data: 2014-11-19 19:45:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-19 19:44, platformowe głupki wrote:
    > a może znasz jakiś opamp 100MHz pracujacy przy 5V (gnd-ucc=5)?

    Zdajesz sobie sprawę że to pytanie nie ma sensu bez dodatkowych danych?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gain%E2%80%93bandwidth_
    product

  • 9. Data: 2014-11-19 19:46:09
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    znaczy co, wzmacniacz ma pasmo 100MHz w otwartej pętli?
    coś mnie chyba próbujesz wykołować...

  • 10. Data: 2014-11-19 20:17:56
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no i inna kwestia, mając połączenie gneratora ze zwmacniaczem przez
    pojemność i jakąś rezystancję jak dobrać wartości tych elementów, żeby
    zapewniały szybkie wycinanie zmiennej składowej stałej, ale działały do
    10Hz?