  • 11. Data: 2018-08-20 15:48:03
    Temat: Re: Białe światło o ładnym widmie i niewielkiej mocy
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Aug 2018 10:27:53 +0200, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Miało być równym i pełnym. Lampy metalohalogenkowe tego nie
    > zapewniają,
    > niezależnie od temperatury barwowej.

    Dzieciom nie wystarczy?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2018-08-20 16:51:38
    Od: d...@w...pl

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 15:48:34 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Dzieciom nie wystarczy?

    Dzieci trzeba traktować poważnie, to przyszli dorośli - i to naprawdę już niedługo,
    my będziemy wtedy jeszcze żyli.
    Przykład tego, co potrafią zrobić niepoważnie traktowane dzieci, które dorosły - czy
    też właściwie to ujmując, skończyły 18 lat - mieliśmy 3 lata temu w wyborach.
    Jak ruscy wypuścili sputnika, to amerykanie wprowadzili w szkołach "new math" - choć
    nie sądzę, że to akurat ci uczniowie przyczynili się do sukcesu programu Apollo... A
    kto inny jeszcze powie, że to przez nich takie opóźnienia w STS ;P Ale jak pokazywać,
    to porządnie - potem nabiorą złych przekonań, jak sobie przez siatkę dyfrakcyjną
    tylko na świetlówki będą mogli popatrzeć.

  • 13. Data: 2018-08-20 17:18:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Markowa lampa do markowego projektora.

  • 14. Data: 2018-08-20 18:36:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 17:18 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Markowa lampa do markowego projektora.

    LED?

    TG

  • 15. Data: 2018-08-20 18:41:30
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 20.08.2018 o 16:51, d...@w...pl pisze:

> [...]
    jak pokazywać, to porządnie - potem nabiorą złych przekonań, jak sobie przez siatkę
    dyfrakcyjną tylko na świetlówki będą mogli popatrzeć.

    W mojej opinii, bredzisz kolego. Zakres wiedzy trzeba dostosować do
    możliwości dziecięcej percepcji. Trzeba zaczynać od rzeczy bardzo
    prostych, a potem stopniowo przechodzić do niuansów.
    Niestety, widzę, że twoje zdanie podzielają autorzy współczesnych,
    bezwartościowych, podręczników.
    Tak się składa, że niedawno zajrzałem do podręcznika chemii mojego syna
    - 13 latka. W tymże podręczniku znalazłem opis struktury elektronowej
    atomu. Nie pamiętam już jakiego. Coś takiego to zupełna abstrakcja dla
    tak młodego, i niewiele wiedzącego, człowieka.
    A potem mamy narzekania, że nauczyciel jest zły, bo nie potrafi nauczyć.

    --
    Kaczin

  • 16. Data: 2018-08-20 18:56:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Metalohalogen.

  • 17. Data: 2018-08-20 20:13:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2018 18:41:30 +0200, Kaczin napisał(a):
> [...]
    > tak młodego, i niewiele wiedzącego, człowieka.
    > A potem mamy narzekania, że nauczyciel jest zły, bo nie potrafi nauczyć.

    Nie jest rok starszy ?

    Co by nie mowic - chemia z tych konfiguracji sie bierze.
    Nic nie mowic ?
    Jakies orbity elektronow opisywac, ktore sa nieprawdziwe ?
    Wiec moze i dobrze, ze ucza o tych orbitalach.

    Ale uczenie konfiguracji nieomal na pamiec tez mi sie glupie wydaje

    J.

  • 18. Data: 2018-08-20 20:35:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2018 07:51:38 -0700 (PDT), d...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > "new math" - choć nie sądzę, że to akurat ci uczniowie przyczynili
    > się do sukcesu programu Apollo... A kto inny jeszcze powie, że to

    Tak a propos
    https://www.youtube.com/watch?v=A-A0lMPvXsI

    rok 1950 ... Sputnika jeszcze nie bylo, a temat byl juz modny

    https://www.youtube.com/watch?v=Yn6amcka894

    ten Gilbert Atomic Lab ... fajna zabawka...

    J.

  • 19. Data: 2018-08-21 20:40:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.08.2018 o 22:02, Sebastian Biały pisze:
    > Chcę pokazać rozszczepienie światła dzieciakom
    Podepnę się i zapytam, jaki masz pomysł na element rozszczepiający?
    Pryzmat? Pryzmaty akrylowe (czyli z plexi) to IMO beznadzieja. Niezły
    efekt daje odbicie światła od powierzchni, która ma podłużne
    rowki/prążki, jak choćby płyta CD.
    A w jakim wieku masz dzieciaki? Jak kilkulatki, to świetna jest zabawa z
    robieniem tęczy przy pomocy węża ogrodowego w słoneczny dzień.
    Jacek

  • 20. Data: 2018-08-21 21:35:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2018 20:40:34 +0200, Jacek napisał(a):
> [...]
    > Pryzmat? Pryzmaty akrylowe (czyli z plexi) to IMO beznadzieja. Niezły
    > efekt daje odbicie światła od powierzchni, która ma podłużne

    CD jest niezle, ale
    https://www.eduvis.pl/oferta/fizyka-pomoce-dydaktycz
    ne/siatka-dyfrakcyjna-z-500-szczelinami-mm-detail

    8 zl.

    J.