  • 51. Data: 2018-08-23 15:17:46
    Temat: Re: Białe światło o ładnym widmie i niewielkiej mocy
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    news:pljtlc$kkp$1@node2.news.atman.pl...
    > Natomiast polecam dzieciakom tęczę: stajesz plecami do słońca, dzieciaki
    > za Tobą, z węża ogrodowego rozpylasz możliwie drobno wodę i jest tęcza
    > prima sort. Potem dzieciaki robią same co kończy się prysznicem i
    > późniejszym suszeniem.

    Tęcza 360 stopni najlepsza :)
    https://www.google.com/search?q=Tęcza+360+stopni

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

    ---
    Avast.

  • 52. Data: 2018-08-23 15:41:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello HF5BS,

    Thursday, August 23, 2018, 1:34:47 PM, you wrote:

    > Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości

    > Owszem, mamy.

    > Ale od czwórkowego w dół już nie. I o to mi chodziło.

    Od czwórkowego w dół nie istnieje cyfra 4.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 53. Data: 2018-08-23 18:14:17
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:3408096875$20180823154135@squadack.com...

    > Od czwórkowego w dół nie istnieje cyfra 4.

    Otóż to, sedno sprawy.

  • 54. Data: 2018-08-23 19:00:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 23 Aug 2018 15:15:06 +0200, HF5BS wrote:
    > Ilościowo owszem, niezależnie od systemu liczenia i tego jak
    > uszeregujemy znaki cyfr, czy będzie grzecznie 0123456789, czy swobodnie
    > np. 4810729635,

    Ale to już chyba nie podchodzi pod "matematykę"...? Ale ja edukację
    skończyłem (z dużą ulgą zresztą) w liceum, więc mogę się mylić - być może
    panuje pełna dowolność i równie dobrze można powiedzieć fz + $ = #k i to
    dalej jest "matematyka".

    > Nie próbuję sobie nawet
    > wyobrazić, by ilościowo było inaczej, by dziesiętne 2+2=/=4.

    Zdarza się, że może być, i wcale nie trzeba sięgać do gwiazd.

    Jak temi dwoma ręcami przycinam owcom racice, to w godzinę jestem w
    stanie zrobić 2 owce. Jeśli skorzystam z dwóch dodatkowych rąk (małżonka
    czasem użycza), ktoś mógłby pomyśleć że w tym samym czasie uda się
    załatwić nie dwie, a cztery owce. A wcale nie! W takiej sytuacji
    spokojnie 6 dam radę. Czyli 2 + 2 = 6. :)

    Mateusz

  • 55. Data: 2018-08-23 20:19:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/22/2018 4:57 PM, Jacek wrote:
    > Natomiast polecam dzieciakom tęczę: stajesz plecami do słońca, dzieciaki
    > za Tobą, z węża ogrodowego rozpylasz możliwie drobno wodę i jest tęcza

    I z tego doświadczenia własnie wynikneły dalsze pytania. Dlatego pryzmat.

    Podpowiem jeszcze jedno nieco zdumiewające doświadczenie: wsadzić do
    basenu w słoneczny dzień czarny przedmiot. Jedna strona zrobi się
    czerwona druga niebieska. Interesujace która to jest jedna a która druga :D

  • 56. Data: 2018-08-23 23:23:52
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > panuje pełna dowolność i równie dobrze można powiedzieć fz + $ = #k i to

    Po tym, co dpory dość czas temu widziałem w TV, to ja się czasem
    zastanawiam, co jeszcze wymyślą.
    Np. w nowoczesnej matematyce, powiedzmy, że mamy 3 proste. Jak dotąd OK.
    Ale, są one różnego stopnia.
    I tak (tu się zaczyna)
    Prosta pierwszego stopnia, to czerwony kwadrat, niebieskie koło i zielony
    trójkąt.
    Prosta drugiego stopnia, to niebieski kwadrat, czerwony trójkąt, zielone
    koło.
    Prosta trzeciego stopnia, to zielony kwadrat, czerwone koło i niebieski
    trójkąt.
    Czy jakieś jeszcze okoliczności temu towarzyszyły, to nie pamiętam.
    To był chyyyba jakiś program edukacyjny, a przedstawia chyba coś w rodzaju
    kółka matematycznego w szkole.
    Ponieważ wiem, że nauka potrafi zadziwić, zanim powiem, że to bzdury, to
    chcę mieć na to jakiś dowód.
    Choć prędzej Łobaczewskiemu uwierzę w stwierdzenia typu dwie proste
    równoległe mogą się przeciąć i to nawet zaraz koło ciebie, o, tam pod oknem,
    w punkcie, gdzie wczoraj bzykały się dwie muchy... Taka jego geometria. Ale
    tego, czy p...li bzdury, czy nie, nie umiem stwierdzić.

> [...]
    > załatwić nie dwie, a cztery owce. A wcale nie! W takiej sytuacji
    > spokojnie 6 dam radę. Czyli 2 + 2 = 6. :)

    Pyszny sofizmat :) (zakładając, że dzięki "zasileniu", nie zmienił się
    sposób, ani inne istotne okoliczności sprawy, a wydajność pomagającego jest
    taka sama, jak "pomaganego").
    Choć mnie to brzmi, jak "pojechały trzy tramwaje, jeden skręcił w lewo,
    drugi był czerwony, a trzeci linii 15". Gdzie to mogą być trzy różne, ale i
    jeden i ten sam, znaczy się, czerwona piętnastka, która skręciła w lewo...
    A, jeszcze czwarty mignął, Pesa Swing :), a w Łodzi jeszcze wąskotorowy :)
    Czyli 5, nie licząc :)

  • 57. Data: 2018-08-26 00:06:55
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 23.08.2018 HF5BS <h...@...pl> napisał/a:

    > Właśnie, chodziło o układy liczb od czwórkowego (0--3) w dół do dwójkowego
    > (0--1), w nich liczba 4 nie istnieje. Choć 4 palce nadal będą 4 palcami, ale

    Liczba 4 istnieje, podonbnie jak w każdym innym systemie liczbowym. Nie
    istnieje CYFRA 4, a to nie to samo.

    I możmna mieć tek, że 4+4 =8 a 2*2=1. Z dawnych lat spędzonych na PW
    kojarzą mi się dwa pojęcia - pierścień i ciało (liczb). Odpowiednio je
    definiując mozna mieć podobno dowolne liczby w dodawaniu i mnożeniu, ale
    tu już nic nie pamiętam, to było ponad 20 lat temu.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 58. Data: 2018-08-26 02:18:26
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Tomasz Szcześniak" <t...@e...com> napisał w wiadomości

    > Liczba 4 istnieje, podonbnie jak w każdym innym systemie liczbowym. Nie
    > istnieje CYFRA 4, a to nie to samo.

    A tak, prawda, zapędziłem się, TNX za wskazanie błędu.