  • 41. Data: 2018-08-22 21:02:37
    Temat: Re: [OT] Re: Białe światło o ładnym widmie i niewielkiej mocy
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    HF5BS wrote:

    > Hint - układ liczb. Mamy dziesietny, mamy dwójkowy, mamy...

    Hint: 2+2 jest zawsze cztery. Tylko czasami to cztery się w śmieszny
    sposób *zapisuje*.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 42. Data: 2018-08-22 21:07:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > Do lasera się nada, ale dzieciaki za małe żeby zrozumieć interferencję.

    No tak, w tym wieku zrozumieć można jedynie dyspersję w ośrodkach
    stałych. :-D

    Pozdrawiam, Piotr

  • 43. Data: 2018-08-23 11:25:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2018 08:43:50 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Jak rzadzila placforma to 2+2=4+prowizja.

    a teraz 2+2=4-nagroda

    Ciekawe jak tam biedny Gowin...

    J.

  • 44. Data: 2018-08-23 12:18:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To lepiej jak sie w finansach od ceny odejmuje niz do niej dodaje.

  • 45. Data: 2018-08-23 13:33:31
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Wszystko się zgadza.
    > Na przykład układzie trójkowym (sprawdziłem!) wyniku dodawania dwóch
    > dwójek nie da się zapisać czwórką. To będzie: 2+2=11.
    > Jak to człowiekowi przeszkadzają klapki na oczach... ;)

    Ano, chciałem bowiem zwrócić uwagę na szczegół, czy student jest w sali
    wykladowej, czy w spodniach?
    No i chyba się udało.
    Właśnie, chodziło o układy liczb od czwórkowego (0--3) w dół do dwójkowego
    (0--1), w nich liczba 4 nie istnieje. Choć 4 palce nadal będą 4 palcami, ale
    liczba je reprezentująca już będzie inna. Co potwierdziłeś.
    Klapki? Heh, ja kiedyś, na innej grupie, na "hasło" 'pętla autobusowa przy
    uniwersamie', spytałem "jaka tam pętla autobusowa", chwilowe zaciemnienie, a
    pętla tam jest od lat... Nie myli się tylko ktoś nic-nie-robiacy.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

    ---
    Avast.

  • 46. Data: 2018-08-23 13:34:47
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    > Chyba jednak nie trafiłeś. W wyrażeniu "2 + 2 = 4" mamy zapis czwórki,

    Owszem, mamy.

    > czyli układ jest co najmniej piątkowy. A w każdym układzie od piątkowego
    > wzwyż 2+2 będzie 4.

    Ale od czwórkowego w dół już nie. I o to mi chodziło.

  • 47. Data: 2018-08-23 13:38:56
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Nie trzeba mieszac ukladow - w matematyce jest tez miejsce na
    > dowolnosc. Mozesz wybrac dowolny zbior i zdefiniowac dowolne
    > dzialanie.
    >
    > np 2+2=3, 2+3=7, 7+2=1, 1+2=2

    Przypisać sobie można, jak chcemy, jednym z przypadków jest szyfrowanie,
    najprostsze, to przypisanie każdej literze, zapisywanej na nośniku innej, a
    druga strona ma klucz, gdzie zamieni znowu.
    Prosym i szczególnym przypadkiem takiego szyfrowania jest ROT-13 (jak i
    każdy inny ROT), który jest chyba w każdym programie, nawet Outlook Express
    ma to wbudowane.
    Ale nie chodziło o mieszanie układów, tylko o hmm... jakby to określić, ich
    "pojemność", treść.

  • 48. Data: 2018-08-23 13:42:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 13:33:31 +0200, HF5BS napisał(a):

    > Ano, chciałem bowiem zwrócić uwagę na szczegół, czy student jest w sali
    > wykladowej, czy w spodniach?

    "there are 10 kind of people.
    Those, who understand binary number system, and those, who not".

    Niestety, po polsku juz nie jest tak zgrabnie :-)

    J.

  • 49. Data: 2018-08-23 13:46:09
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 23 Aug 2018 13:42:55 +0200, J.F. wrote:
    > "there are 10 kind of people.
    > Those, who understand binary number system, and those, who not".
    >
    > Niestety, po polsku juz nie jest tak zgrabnie :-)

    Ciągnąc ten wątek dalej - są ci co korzystają z obcego języka bo nad nim
    panują, i ci... no, ci inni.

    Mateusz

  • 50. Data: 2018-08-23 15:15:06
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > Hint: 2+2 jest zawsze cztery. Tylko czasami to cztery się w śmieszny
    > sposób *zapisuje*.

    Ilościowo owszem, niezależnie od systemu liczenia i tego jak uszeregujemy
    znaki cyfr, czy będzie grzecznie 0123456789, czy swobodnie np. 4810729635,
    czy jeszcze inaczej, 1 będzie 1, 25 będzie 25, 0 będzie 0. ale już 2+2 w
    innych ukladach, będzie 10, czy 11, a w dwójkowym nie będzie w ogóle, bo tam
    tylko 0 i 1, więc zapiszemy 10+10=100. Nie próbuję sobie nawet wyobrazić, by
    ilościowo było inaczej, by dziesiętne 2+2=/=4.
    Obiło mi się parę razy o oczy/uszy stwierdzenie, że bardzo blisko prędkości
    światła 2+2 nie bardzo zechce już być 4, ilościowo, czysty skalar, a ma
    zależeć od wektorów? Nie pojmuję, czemu aby.