  • 31. Data: 2018-08-22 14:27:47
    Temat: Re: [OT] Re: Białe światło o ładnym widmie i niewielkiej mocy
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Chyba jednak nie trafiłeś. W wyrażeniu "2 + 2 = 4" mamy zapis czwórki,
    > czyli układ jest co najmniej piątkowy. A w każdym układzie od piątkowego
    > wzwyż 2+2 będzie 4.

    Nie. Wszystko się zgadza.
    Na przykład układzie trójkowym (sprawdziłem!) wyniku dodawania dwóch
    dwójek nie da się zapisać czwórką. To będzie: 2+2=11.
    Jak to człowiekowi przeszkadzają klapki na oczach... ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 32. Data: 2018-08-22 14:39:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2018 14:27:47 +0200, Akarm napisał(a):

    > Nie. Wszystko się zgadza.
    > Na przykład układzie trójkowym (sprawdziłem!) wyniku dodawania dwóch
    > dwójek nie da się zapisać czwórką. To będzie: 2+2=11.
    > Jak to człowiekowi przeszkadzają klapki na oczach... ;)

    Nie trzeba mieszac ukladow - w matematyce jest tez miejsce na
    dowolnosc. Mozesz wybrac dowolny zbior i zdefiniowac dowolne
    dzialanie.

    np 2+2=3, 2+3=7, 7+2=1, 1+2=2

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_(matematyka)

    J.

  • 33. Data: 2018-08-22 15:08:03
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 14:39, J.F. pisze:

    > Nie trzeba mieszac ukladow - w matematyce jest tez miejsce na
    > dowolnosc. Mozesz wybrac dowolny zbior i zdefiniowac dowolne
> [...]

    Taa...
    A poza tym wszystko w porządku?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 34. Data: 2018-08-22 16:57:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.08.2018 o 22:12, Sebastian Biały pisze:
    > 8 i 10. Zastanawiam się czy nie pokazać im Optik-Cabinet 80 ale
    > przyznaje że ten zestaw miał pewną wade: wszystko z plastiku wliczając
    > szklo ;)
    He, he. U mnie Optik-Cabinet leży na szafie, ale młodego nie
    zainteresował, ani jak miał 6, 8, 10 lat ani później. Jedyne co, to
    zrobił lornetkę, ale stwierdził, że jest kiepska jakość.
    Natomiast polecam dzieciakom tęczę: stajesz plecami do słońca, dzieciaki
    za Tobą, z węża ogrodowego rozpylasz możliwie drobno wodę i jest tęcza
    prima sort. Potem dzieciaki robią same co kończy się prysznicem i
    późniejszym suszeniem.
    Jacek

  • 35. Data: 2018-08-22 17:43:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak rzadzila placforma to 2+2=4+prowizja.

  • 36. Data: 2018-08-22 18:31:15
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Jak rzadzila placforma to 2+2=4+prowizja.

    Teraz to sama prowizja dla Torunia i innych sukienkowych została

    --
    Czarek

  • 37. Data: 2018-08-22 19:04:06
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 22 Aug 2018 14:27:47 +0200, Akarm wrote:
    > Nie. Wszystko się zgadza.
    > Na przykład układzie trójkowym (sprawdziłem!) wyniku dodawania dwóch
    > dwójek nie da się zapisać czwórką. To będzie: 2+2=11.

    Ano oczywiście, jeśli uznać że symbol "4" jest nielegalny to wszystko
    jest możliwe. Ja przyjąłem - być może błędnie - że postawiona teza
    "2 + 2 != 4" w domyśle uznaje każdy z wymienionych znaków za legalne.

    Mateusz

  • 38. Data: 2018-08-22 19:25:59
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-08-22 15:08, Akarm wrote:

    > Taa...
    > A poza tym wszystko w porządku?

    Mi wystarczył semestr, by sie nie dziwić :-P

    Włodek

  • 39. Data: 2018-08-22 20:07:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Drobne w stosunku do tego co POprzednicy kradli.

  • 40. Data: 2018-08-22 21:00:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Jakies orbity elektronow opisywac, ktore sa nieprawdziwe ?
    > Wiec moze i dobrze, ze ucza o tych orbitalach.

    Ale jak już uczą, to niech uczą porządnie, a nie kłamią, że za wiązania
    chemiczne odpowiadają wyłącznie elektrony z powłoki zewnętrznej. Albo,
    że pełna powłoka elektronowa czyni pierwiastek niereaktywnym. I że te
    chmurki mają spory związek z rozkładem funkcji falowej na harmoniki
    sferyczne. I tak dalej.

    Pozdrawiam, Piotr