  • 1. Data: 2012-10-14 15:10:37
    Temat: Blokowanie rozmów przychodzących na stację z numerów zastrzeżonych - niewykonalne bezpłatnie...
    Od: jędrek <w...@p...onet.pl>

    Chciałem sobie zablokować w stacji wszelakie przychodzące rozmowy z numerów
    zastrzeżonych, z których to przeważnie dzwonią ludziki chcący wcisnąć mi w
    "promocji" jakieś g...
    Oczywiście w tp taki ruch jest niewykonalny bez wcześniejszego odpalenia
    dodatkowo płatnej funkcji CLIP (identyfikacja numeru przychodzącego).
    Więc tłumaczę babie na infolinii, że ja nie potrzebuję identyfikacji numeru
    tylko chcę ubić śmietnik. A do ubicia nie jest mi potrzebne widzieć kto
    dzwoni.
    Przecież wspaniałe systemy informatyczne "widzą" jaki numer się dobija do
    mnie bez konieczności wyświetlania mi tej informacji i na dzień dobry
    intruza odfiltrowują na sicie w centrali.
    Czy to jakiś kaprys tp, że sobie tak ubzdurali? Bo zakładam, że nie ma
    większego problemu w technicznej realizacji filtrowania numerów
    przychodzących mimo, że nie posiadam CLIP-a. Definiuję na sztywno regułę i
    do widzenia.

    Tak swoją drogą brakuje mi w tych usługach stacjonarnych, że loguję się na
    stronie i sam sobie ustawiam filtr na dowolne, zdefiniowane przeze mnie
    numery przychodzące - przecież mamy 21 wiek a u nich dalej cokolwiek z
    innowacji wprowadzić to potężna męka.
    Numer X podpał sruu go na czarną listę i już więcej nie będzie do mnie
    dzwonił - taka analogia do skrzynki mailowej gdzie bez problemu możemy
    zaznaczyć zawodnika jako spamera i więcej go nie oglądać ze wskazanego
    maila.

  • 2. Data: 2012-10-14 16:20:47
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    jędrek <w...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > większego problemu w technicznej realizacji filtrowania numerów
    > przychodzących mimo, że nie posiadam CLIP-a. Definiuję na sztywno regułę i do

    Skoro teraz dla Ciebie wszystkie są zastrzeżone, to jaka różnica? :-)

> [...]
    > zaznaczyć zawodnika jako spamera i więcej go nie oglądać ze wskazanego maila.

    Tak, naprawdę? To spróbuj tak zrobić ze standardowego klienta pocztowego. I
    tylko z niego, bez wspomagania żadnym programem po stronie serwera.

  • 3. Data: 2012-10-14 17:56:21
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-14 16:20:47 +0200, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> said:

    > Skoro teraz dla Ciebie wszystkie są zastrzeżone, to jaka różnica? :-)

    (wyżej) Zostawiłem powód.
    :-)

    > Tak, naprawdę? To spróbuj tak zrobić ze standardowego klienta pocztowego. I
    > tylko z niego, bez wspomagania żadnym programem po stronie serwera.

    No właśnie większość znanych mi kont pocztowych pozwala to ustawić na
    serwerze via www.
    (zakładają teraz jeszcze ludzie konta bez dostępu przez www?)
    :-)

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2012-10-14 18:35:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > (wyżej) Zostawiłem powód.
    > :-)

    Logiczna, z punktu widzenia operatora, jest możliwość uniknięcia odebrania
    połączenia, jak wiesz kto dzwoni. Czyli jak masz identyfikację. Po prostu
    nie odbierasz.
    Nie mając CLIPa, masz wszystkie rozmowy zastrzeżone. Tylko tyle i aż tyle.

    > No właśnie większość znanych mi kont pocztowych pozwala to ustawić na serwerze via
    www.
    > (zakładają teraz jeszcze ludzie konta bez dostępu przez www?)
    > :-)

    Świat jest nieco większy, niż gmail i onet.poczta :-P

  • 5. Data: 2012-10-14 20:42:00
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Bydlę:

    > (zakładają teraz jeszcze ludzie konta bez dostępu przez www?)

    Ja używam wyłącznie programu pocztowego w systemie operacyjnym,
    do obsługi darmowych kont na Onet i WP. Panel WWW przez kilka
    lat posiadania konta widziałem maksymalnie kilka razy, przez
    chwilę, jak zmieniałem hasło. Jakby było można, to chętnie
    zmieniałbym hasło przez SSH, w ogóle porzucając WWW. Po co to
    komu?

  • 6. Data: 2012-10-15 14:13:58
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-14 18:35:52 +0200, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> said:

> [...]
    > nie odbierasz.
    > Nie mając CLIPa, masz wszystkie rozmowy zastrzeżone. Tylko tyle i aż tyle.

    To raz jeszcze.
    Bez względu na to, czy ma wyświetlacz, czy też nie, nie chce, by mogli
    z nim się łaczyć ci, którzy ukrywają swój numer. Ten sam mechnizm
    działałby, gdyby był niewidomy.
    Tylko, i aż tyle.
    :-)

    > Świat jest nieco większy, niż gmail i onet.poczta :-P

    Oczywiście.
    Odpowiedzi nie znasz?

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2012-10-15 14:16:04
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-14 20:42:00 +0200, sumar <s...@o...eu> said:

    > Bydlę:

    > Ja używam wyłącznie programu pocztowego w systemie operacyjnym,
    > do obsługi darmowych kont na Onet i WP.

    OK, pytanie jest dość proste.
    Nie o to, kto nie chce używać dostępu przez www, a czy zakładają
    jeszcze konta bez takiego dostępu.

> [...]
    > chwilę, jak zmieniałem hasło. Jakby było można, to chętnie
    > zmieniałbym hasło przez SSH, w ogóle porzucając WWW. Po co to

    Po to, by ludzie mniej techniczni mogli sobie ustawić np. filtrowanie
    osób/firm/wątków i nie odbierać poczty od nich (i płacić za transfer).
    :-)

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2012-10-15 16:43:29
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 14 Paź, 15:10, jędrek <w...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > intruza odfiltrowują na sicie w centrali.
    > Czy to jakiś kaprys tp, że sobie tak ubzdurali?

    Tak

    > Bo zakładam, że nie ma
    > większego problemu w technicznej realizacji filtrowania numerów
    > przychodzących mimo, że nie posiadam CLIP-a.

    Nie ma

> [...]
    > dzwonił - taka analogia do skrzynki mailowej gdzie bez problemu możemy
    > zaznaczyć zawodnika jako spamera i więcej go nie oglądać ze wskazanego

    Przenieś numer do VoIP np. Ipfon. Tam można robić takie "cuda".

    Ircys

  • 9. Data: 2012-10-15 16:48:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości grup

    >OK, pytanie jest dość proste.
    >Nie o to, kto nie chce używać dostępu przez www, a czy zakładają
    >jeszcze konta bez takiego dostępu.

    Moze sie juz nie dac takiego konta zalozyc, bo kazdy liczacy sie
    provider dostep przez www udostepnia.
    Albo nie "liczacy sie", tylko "liczacy na zyski z reklam" :-)

    >Po to, by ludzie mniej techniczni mogli sobie ustawić np. filtrowanie
    >osób/firm/wątków i nie odbierać poczty od nich (i płacić za
    >transfer).
    >:-)

    To sie da zrobic i w programie pocztowym (jak pozwoli :-))

    Tym niemniej odebranie na wakacjach, czy ustawienie forwardowania albo
    autorespondera wymaga lepszego interfejsu niz POP3 :-)

    J.

  • 10. Data: 2012-10-15 17:29:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Bydlę <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > Bez względu na to, czy ma wyświetlacz, czy też nie, nie chce, by mogli z
    > nim się łaczyć ci, którzy ukrywają swój numer. Ten sam mechnizm

    No to jeszcze raz. Usługa ACR jest usługą komplementarną z CLI. I tak to
    wszyscy traktują, łącznie z ustawodawcą. Nie tylko naszym.