  • 1. Data: 2012-09-24 09:34:51
    Temat: Sygnał tonowy centrali -trzaski
    Od: "robbys" <r...@o...pl>

    Witam Szanownych!
    Obsługuję centralę DGT3450 w wersji po milenizacji. Mniej więcej dwa
    tygodnie temu padła zapasowa jednostka centralna, która zamieniona została
    na serwisową.
    Po jej wymianie przez serwis nie sprawdzałem czy sygnał tonowy zgłoszenia
    się centrali (gotowość linii na wybieranie cyfr) będzie miał taki stan tzn.w
    słuchawce słychać sygnał tonowy i równocześnie z nim trzaski. Sprawdzałem
    linie analogowe i te od "systemówek". Trzaski zanikają jak dojdzie do
    połączenia z innym numerem w obrębie tej samej sieci i poza nią.
    Czy prawidłowy może być mój wniosek, że jest coś nie tak z uziemieniem
    centrali, czy może pojawiło się jakieś napięcie na uziomie?
    Jeżeli ma ktoś inne doświadczenia w tej materii to może się podzieli własnym
    doświadczeniami.

    Pozdrawia,
    robbys

  • 2. Data: 2012-09-25 08:05:04
    Temat: Re: Sygnał tonowy centrali -trzaski
    Od: "robbys" <r...@o...pl>

> [...]
    > centrali, czy może pojawiło się jakieś napięcie na uziomie?
    > Jeżeli ma ktoś inne doświadczenia w tej materii to może się podzieli

    Problem rozwiązany. Serwis nie zrestartował pakietu GP po włożeniu
    zastępczej jednostki sterującej.
    Teraz w słuchawce jest prawidłowy sygnał zgłoszenia.

    Pozdrawia
    robbys

  • 3. Data: 2012-09-25 10:26:23
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "robbys" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Problem rozwiązany. Serwis nie zrestartował pakietu GP po włożeniu
    > zastępczej jednostki sterującej.
    > Teraz w słuchawce jest prawidłowy sygnał zgłoszenia.

    Jak ten czas pędzi i technika, naprzód... Kiedyś wystarczyło kilka
    tranzystorów, kondensatorów, oporników, ewentualnie jakiś transformator do
    separacji, proste, niezawodne, conajwyżej w razie potrzeby kluczowane
    sygnałem z zewnątrz. A wcześniej jeszcze maszyna elektromechaniczna, daleki
    kuzyn telharmonium (dynamofonu, organów Cahilla), która przy prawidłowej
    konserwacji też była na długie lata... I jak piorun gwizdnął przy centrali,
    to pracowało dalej... :)
    Cóż, tak widać musi być :)
    Fajno, że udało się rozwiązać problem.