  • 11. Data: 2016-03-23 14:31:40
    Temat: Re: Body+szkło do 3,5k zł
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    PB pisze:

    > Zdecydowanie nie. A jeśli już chcesz taki aparat to tu masz dokładnie to
    > samo tylko bez czerwonej kropki
    > http://www.cyfrowe.pl/aparaty/aparat-cyfrowy-panason
    ic-lumix-dmc-fz1000.htmlPozdrowieniaP.B.

    Zdecydowanie racja. Parametry body w zasadzie te same.

    Pzdr, OMSON

  • 12. Data: 2016-03-23 14:43:46
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2016-03-23 10:51, atm wrote:

    > Przy okazji zapytam, bo ze wzgledu na super niski poziom szumow na ich
    > matrycah chodzi za mna Fuji: znajdzie sie typowe portretowe szklo w
    > rozsadnej cenie?
    > Chyba kazdy system ma cos ok. 50mm 1.8, tutaj zas jedyny obiektyw o
    > zblizonych parametrach (ok jasniejszy ale nie zalezy mi na tym az tak
    > bardzo) kosztuje ponad 3kzl. Wolalbym cos na poziomie
    > jakosciowo/finansowym np Nikkora 50mm 1.8.

    Sam sobie odpowiem:
    Jest niby taki Samyang
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/obiektyw-samyang-50-mm
    -f-14-as-umc-fuji-x.html
    Tylko ten system Fuji wydaje sie moze nie martwy ale bardzo maly.

  • 13. Data: 2016-03-23 14:45:49
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    atm pisze:

    > Tyle, ze kupowanie takiego "pro" body z 1 calowa matryca....
    > Mysle, ze przed zakupem dobrze byloby choc ogolnie okreslic potrzeby i
    > zastosowanie.

    Myślę, że będą to zdjęcia portretowe, socjologiczne, być może
    architektura, trochę przyrody. Z pewnością zdjęcia koncertowe i tego
    typu zastosowanie byłoby dla mnie dość istotne. Jeśli aparat umożliwi
    dobrej jakości rejestrację video, to bardzo dobrze!

    Ja jestem z czasów fotografii analogowej. Na studiach (specjalizacja
    foto) biegałem jeszcze z lunetkowym Fiedem 5, babrałem sie w
    odczynnikach i te klimaty... ;)

    W pracy mam co prawda starego już Olka E500, ale rynku cyfrówek
    kompletnie nie śledziłem od lat. Nie mam żadnej orientacji w temacie.

    Chętnie wróciłbym do fotografii, jako zaniedbanego hobby. Przez lata
    skupiałem się na wykonywaniu muzyki i to mnie pasjonowało.

    > M43 moze zaoferowac mikro lub male rozmiary aparatu.
    > Cropowy mirrorless - stosunkowo male rozmiary i wlasciwosci cropowej
    > matrycy.
    > DSLR - jak to lustrzanka dosc duza bądź duza z cropem lub pelna klatka
    > (choc nie za te pieniadze)
    >
    > Ogolnie slowo "zainwestowac" w połączeniu z elektroniką to raczej
    > oksymoron... ;]

    Biorąc pod uwagę szybkość wprowadzanych zmian w elektronice, to na pewno ;)

    > Ostatnio zainteresowalem sie wlasnie M43, do tej pory zupelnie
    > odpuszczalem ten rozmiar. Dostaje calkiem dobra jakosc zdjec, czesto
    > porownywalna z cropem oraz (zaleznie od modelu) sporo mniejsze rozmiary
    > aparatu i obiektywow. Tu skrajny przyklad rozmiarowy z calkiem dobrymi
    > parametrami foto:
    > http://www.imaging-resource.com/PRODS/panasonic-gm1/
    panasonic-gm1A.HTM

    Ok - dzięki za sugestie. Ja te wszystkie strzały, które tu padają biorę
    pod rozwagę, przeszukuję w necie itd. Także "naprostowanie" jest jak
    najbardziej wskazane. :)

    Pzdr, OMSON

  • 14. Data: 2016-03-23 14:59:05
    Od: atm <...@v...pl>

    > Ok - dzięki za sugestie. Ja te wszystkie strzały, które tu padają biorę
    > pod rozwagę, przeszukuję w necie itd. Także "naprostowanie" jest jak
    > najbardziej wskazane. :)
    >
    > Pzdr, OMSON

    Sugerowalbym Ci odzwiedzenie Media Markt, zeby pomacac dostepne w
    sprzedazy aparaty. Czesc z mirrorlessow wyposazona jest w wizjery z tym,
    ze zamiast obrazu z lustra jest tam LCD. Ma to swoje wady i zalety, tak
    czy sia z pewnoscia jest pomocne przy robieniu zdjec w bardzo slonecznie
    dni tyle ze ta przyjemnosc kosztuje ok 400-800zl dodatkow (w pakiecie
    dostaniesz tez inne usprawnienia).
    Np Panasonic GX7 pomimo swoich lat nadal jest dobra opcja.
    Wszystkomajacy a nadal maly z bardzo dobra systemowa stalka portretowa
    Olympusa 45 1.8.
    Z wiekszych matery podobne rozwiazanie oferuje Sony 6000 tyle ze ma
    nizsza rozdzielczosc wizjera.
    Gdy dobrze wnikniesz w obecna oferte rynkowa zobaczysz, ze bedzie to
    kompromis pomiedzy wieloma mniej lub bardziej istotnymi cechami.
    Jesli interesuje Cie mocowanie "czegokolwiek" do aparatu tutaj
    znajdziesz sporo ciekawych informacji:
    http://www.spidersweb.pl/2013/11/manualne-obiektywy-
    na-bezlusterkowcu-czesc-1.html
    http://www.spidersweb.pl/2013/11/jaki-manualny-obiek
    tyw-wybrac.html
    Osobiscie doszeldem do wniosku, ze nie potrzebuje juz lustrzanki.
    Mirrorlessy oferuja podobna jakosc zdjec, mniejsze rozmiary,
    wyswietlanie na ekranie lub w wizjerze dokladnie tego co bedzie na
    zdjeciu. NIe potrzebuje tez calej szklarni, wystarczy mi dobry kit i cos
    do portretow a najlepiej cos jak Tamron 17-50 2.8 (tyle ze akurat tego
    nie ma dla mirrorlessow).
    Apropos wysokiego ISO - zobacz jak daleko do przodu uciekl Fuji ze
    swoimi matrycami (zmien na iso np 6400 i RAWa)
    http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-m1/9
    Alezeby nie bylo rozy bez kolcow - ma on chyba przypadlosc rolling
    shutter w trybie video.

  • 15. Data: 2016-03-23 20:13:55
    Od: sc67 <n...@n...pl>

    atm <...@v...pl> wrote in news:56f29d94$0$693$65785112@news.neostrada.pl:

> [...]

    Ale to szkło od innego sytemu - FF,
    tylko przypadkiem jest tanią portretówką w DX. ;)
    Bardziej sprawiedliwe byłoby porównanie do Nikkora 85/1.8
    mimo innej ognikowej.

    > Sam sobie odpowiem:
    > Jest niby taki Samyang
    > http://www.cyfrowe.pl/aparaty/obiektyw-samyang-50-mm
    -f-14-as-umc-fuji-x
    > .html

    ale on ma manualny fokus

    > Tylko ten system Fuji wydaje sie moze nie martwy ale bardzo
    > maly.

    Pewnie inni producenci nie chcą płacić za licencje na bagnet.
    Samo Fuji zbudowało od zera swój sytem i ma ok 20-tu szkieł.

  • 16. Data: 2016-03-23 20:19:14
    Od: sc67 <n...@n...pl>

    > Samo Fuji zbudowało od zera swój sytem i ma ok 20-tu szkieł.

    W ciagu tylko kilku ostatnich lat.

  • 17. Data: 2016-03-23 20:26:55
    Od: atm <...@v...pl>

    > Ale to szkło od innego sytemu - FF,
    > tylko przypadkiem jest tanią portretówką w DX. ;)
    > Bardziej sprawiedliwe byłoby porównanie do Nikkora 85/1.8
    > mimo innej ognikowej.

    Do moich amatorskich zastosowan jest w zupelnosci :]

    -f-14-as-umc-fuji-x

    > ale on ma manualny fokus

    Cos czulem, ze to zbyt pieknie.

  • 18. Data: 2016-03-25 21:22:00
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    W dniu 2016-03-23 o 14:59, atm pisze:

    > Apropos wysokiego ISO - zobacz jak daleko do przodu uciekl Fuji ze
    > swoimi matrycami (zmien na iso np 6400 i RAWa)
    > http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-m1/9

    Tak sobie oglądam i wychodzi, że Fujifilm X-M1 rysuje podobnie do Nikona
    D610, w tym porównaniu (ISO 6400/RAW). W ogóle duże zaskoczenie, jak
    się plasują konstrukcje różnych producentów na tym tle... Głowa już
    puchnie od rozważań :/

    Pzdr, OMSON

  • 19. Data: 2016-03-25 22:45:08
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2016-03-25 21:22, OMSON wrote:

> [...]
    > D610, w tym porównaniu (ISO 6400/RAW). W ogóle duże zaskoczenie, jak
    > się plasują konstrukcje różnych producentów na tym tle... Głowa już

    Hehe, tym bardziej, ze na wyborze najlepszej jakosci zdjecia nie konczy
    sie wybor aparatu. Do tego dochodzi dostepnosc i ceny obiektywow,
    ergonomia, wielkosc, zasilanie, ewentualna wodoszczelnosc, osobiste
    upodobania i pewnie jeszcze cos sie znajdzie.
    Jednak z drugiej strony nie daj sie zwariowac: to nie jest tak, ze jeden
    robi super zdjecia a drugi nie. Gdy sie oglada zdjecia w powiekszeniu
    wychodza niedostatki. W praktyce czesto tego typu detale nie sa widoczne.
    Dla odprezenia test Nikona D3200 w klimacie a'la To pGear:
    http://tv.digitalrev.com/v/3pJfmJsI054

  • 20. Data: 2016-04-14 02:36:13
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ncsmd4$200$1@usenet.news.interia.pl>,
    OMSON <o...@i...pl> wrote:

    > A np taki kit?
    >
    > http://www.valuebasket.pl/pl_PL/Aparat-Nikon-D7100-D
    igital-SLR-+-obiektyw-18-1
    > 40mm-Kit/mainproduct/view/17790-AA-NA?gclid=CO6siZrA
    1csCFabhcgod9nIFDw

    A moze to:
    http://www.ceneo.pl/36172721
    Pentax K-S2 z kitem.