  • 31. Data: 2010-09-16 00:29:52
    Temat: Re: Brak dojazdów do pracy - jak dbać o auto
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:

    > Więc w to tak do końca normalne nie jest żeby akumulator szybko się
    > rozładowywał. Tyle że czytałem już o radiach które ciągnęły jakiś spory
    > prąd nie wiadomo po co.

    A jednak to nie radio, samochód też jest w porządku, za to akumulator szlag
    trafił.
    Drugi z kolei w krótkim odstępie czasu (ten mial 1,5 roku).
    Oddałem do reklamacji, ale nie spodziewam się pozytywów, ponoć Jenox miga
    się jak może od wymiany.
    Następnym razem po prostu kupię lepszy i większy niż był standardowo.

  • 32. Data: 2010-09-21 11:13:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:i6rhct$em6$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Drugi z kolei w krótkim odstępie czasu (ten mial 1,5 roku).
    > Oddałem do reklamacji, ale nie spodziewam się pozytywów, ponoć Jenox miga

    No i dobrze się spodziewałem, stwierdzili że to moja wina.
    Główna jej część polega na tym, że kupiłem akumulator. ;-)

    Ponoć żaden typowy nie wytrzyma rzadkiego uruchamiania auta i długich
    postojów, przynajmniej jeśli nie będzie łądowany prostownikiem przed każdym
    odpaleniem.
    Tzw. głębokie rozładowania - czyli próba uruchomienia przy słabym
    naładowaniu kończy się pusciem aku, opadem masy.

    Może i prawda, ale pytanie jest inne - że to słabe naładowanie nie powinno
    mieć miejsca po kilku tygodniach, skoro auto sprawne, więc nadmiaru prądu
    nie bierze.

    > Następnym razem po prostu kupię lepszy i większy niż był standardowo.

    No i tu się pojawia większy problem.
    Na akumulator żelowy, któremu obojętne są rozładowania, za 800 zł mnie nie
    stać do auta które głównie stoi w garażu.
    Potrzebuję zwykłego, ale takiego który po kilku tygodniach pozwoli uruchomić
    samochód.

    Czego powinienem szukać?
    Potrzebuję 40 Ah z plusem po lewej stronie najlepiej.

  • 33. Data: 2010-09-21 11:15:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tzw. głębokie rozładowania - czyli próba uruchomienia przy słabym
    > naładowaniu kończy się pusciem aku, opadem masy.

    Miało być "psuciem".

  • 34. Data: 2010-09-23 22:03:21
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 21.09.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

> [...]
    > samochód.
    >
    > Czego powinienem szukać?
    > Potrzebuję 40 Ah z plusem po lewej stronie najlepiej.

    Wiekszy nie znaczy żelowy, więcej Ah. Też mam auto które czasami sobie stoi
    tydzień nieruszane, ale bywa że miesiąc stoi też jak nie mam czasu poszaleć,
    ale mam w nim zamast 72Ah 90-tke i nie było nigdy problemów z zapaleniem (z
    winy accu :)

    Co fajne, ten ww to terenówka-przeprawowa, mam też osobówkę no i ostatniej
    zimy, ze 2mc z racji śniegu i mojej lokalizacji (300m kopnego śniegu do
    drogi 5-klasy odśnieżania) jeździłem terenówką a ta osobówka stała z acu
    przez mrozy itd i odpaliła i bateria też nie najmłodsza. Jedynie kleme
    odpiąłem mając na uwadze uszkodzenie regulatora napięcia ktore mnie
    kiedyś spotkało (i pobór 3A na postoju :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".