  • 1. Data: 2011-11-02 16:11:38
    Temat: Brawo dla Sony
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    Po Foto Plus Expo, odnioslem wrazenie, ze firma sony pokazala
    najwiecej fajnych nowych "zabawek".
    Bardzo duze zainteresowanie wzbudzaly nowe aparaty lustrzane i NEXy.
    Nowa zapowiadana NEX siudemka i obecna juz na rynku nowa piatka, to
    wedlug mnie aparaty, ktore utoruja nowa droge dla przyszlego sprzetu
    fotograficznego.
    Nie znaczy, to ze przyszle aparaty musza tak wygladac ale z pewnoscia
    beda inspiracja dla nowych konstrukcji i oby nie tylko amatorskich.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 2. Data: 2011-11-02 17:02:58
    Temat: Re: Brawo dla Sony
    Od: "CeZ__134" <D...@p...onet.pl>

    > Po Foto Plus Expo, odnioslem wrazenie, ze firma sony pokazala
    > najwiecej fajnych nowych "zabawek".

    Dlatego Ty bawisz sie zabawkami, a my aparatami :)

    CeZ__134

  • 3. Data: 2011-11-02 18:30:16
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Nov 2, 1:02 pm, "CeZ__134" <D...@p...onet.pl> wrote:

    > Dlatego Ty bawisz sie zabawkami, a my aparatami :)

    Dlatego wasze aparaty to jedne z najtanszych "zabawek" a moje
    "zabawki", to jedne z najdrozszych aparatow.
    Napisz gdzie byles, jak tego okreslenia, podanego przezemnie w
    cudzyslowie urzywano na tej grupie i nie bylo wtedy nikogo tak
    imbecylnie dowcipnego jak ty teraz aby na to zwrocic uwage?

    "Polacy, to narod wspanialy, tylko ludzie kurwy". J Pilsudski

  • 4. Data: 2011-11-03 11:02:02
    Od: "TomS" <t...@o...pl>

    Panowie, po co te nerwy...
    Ja mysle, ze niedlugo lustrzanki zejda na drugi plan, co widac po sprzecie
    typu Nex, Panasonic ma GF3, Olympus tez ma EPL3- bodajze.. mysle, ze za
    kilka miesiecy, najpózniej za rok.. Bo po co zwykly klikacz jak ja, ma
    kupowac bardzo duzy aparat, lepiej kupic cos malego o jakosci zdjec,
    szybkosci dzialania itp. lustrzanki, a nawet powiedzialbym, ze jakosci
    lepszej.. i tu jest wlasnie np. NEX...

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2011-11-03 11:04:31
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 03.11.2011 12:02, TomS wrote:
> [...]
    > kupowac bardzo duzy aparat, lepiej kupic cos malego o jakosci zdjec,
    > szybkosci dzialania itp. lustrzanki, a nawet powiedzialbym, ze jakosci

    Nudzi Ci się i chcesz pobawić się we flamewars?

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 6. Data: 2011-11-03 11:11:46
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-11-03 12:02, TomS pisze:

> [...]
    > typu Nex, Panasonic ma GF3, Olympus tez ma EPL3- bodajze.. mysle, ze za

    Pożyjemy-zobaczymy. Ja jednak obstawiam, ze trochę dłużej to potrwa.
    Lustrzanka ma w porównaniu z EVIL-em kupę wad i jedną zaletę - jakość
    obrazu oglądanego w wizjerze. W wyniku postępu technologii wizjerów
    elektronicznych różnica się stopniowo zmniejsza, ale nadal jeszcze
    lustrzanki są pod tym względem lepsze. Kiedyś się okaże, ze różnica
    stanie się nieistotna i wtedy lustrzanki (na początku te 'entry level' a
    później i te z wyższych półek) pójdą do lamusa - ale chyba jeszcze nie w
    ciągu najbliższego roku.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2011-11-03 11:36:55
    Od: "Zygmunt Dariusz" <a...@v...net>

    "TomS" <t...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > dzialania itp. lustrzanki, a nawet powiedzialbym, ze jakosci lepszej.. i tu

    Uwazam podobnie jak ty.
    Jestem zwolennikiem nowosci.
    Wlasnie NEX 7 zrobil na mnie dobre wrazenie.
    Aparaty cyfrowe na sile zostaly skonstruowane i dopasowane wygladem do
    tradycyjnych aparatow analogowych.
    Jesli chodzi o fotografie zawodowa, to aparaty cyfrowe nie musza byc male,
    lekkie i tanie ale powinny posiadac znacznie lepsze mozliwosci niz aparaty
    amatorskie.

  • 8. Data: 2011-11-03 12:18:24
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 03.11.2011 Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> napisał/a:

> [...]
    > stanie się nieistotna i wtedy lustrzanki (na początku te 'entry level' a
    > później i te z wyższych półek) pójdą do lamusa - ale chyba jeszcze nie w

    Jakość obrazu oglądanego we wizjerze ma swoje wady i zalety. W lustrzance
    obraz jest w praktyce nie przetworzony. Wyświetlony we wizjerze ma tą zaletę
    że możemy dzieki np symulacji ekspozycji obejrzeć to jaki będzie efekt
    końcowy w zadanych parametrach (ekspozycji, balansu bieli, może w przyszłości
    nałożenia danych z pomiaru ttl lampy - raytracing ze źródeł lampy?) - to jest
    niepodwarzalna zaleta evili czy podglądu liveview. Niestety lag przetwornika i
    ww emulacji nie zostanie nigdy zniwelowany do zera - na wyświetlaczu widzimy
    opóźnienie zwiazane z procesem rejestracji. Dla statycznych kadrów nie ma to
    znaczenia, dla dynamicznych ma ogromne (widzisz w kadrze samochód, a jego już
    tam nie ma), a czym gorsze światło tył dłużej trwa ten lag. Lustro z LV łączy
    obie zalety - mamy wybór, w czystym evilku nie.
    Stawiam na lustro :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 9. Data: 2011-11-03 13:07:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-03 13:18, Sergiusz Rozanski pisze:

    > niepodwarzalna zaleta evili czy podglądu liveview. Niestety lag przetwornika i
    > ww emulacji nie zostanie nigdy zniwelowany do zera - na wyświetlaczu widzimy
    > opóźnienie zwiazane z procesem rejestracji.

    Nie mówił bym "nigdy" - wystarczy zaimplementować bufor rejestrujący RAW
    w trybie ciągłym, >= 10fps, o pojemności rzędu sekundy.
    Wtedy klikając spust utrwalisz dokładnie ten obraz który jest aktualnie wyświetlony.
    Ba, całą sekwencję - nie tylko to co było widać w evilu w tym momencie, ale też
    od trochę przed, do trochę po. Jaka wygoda dla reporterów sportowych :)
    Kwestia tylko wydajności, ale nie sądzę aby to był długo problem.

  • 10. Data: 2011-11-03 13:17:18
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 03.11.2011 Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał/a:

> [...]
    > od trochę przed, do trochę po. Jaka wygoda dla reporterów sportowych :)
    > Kwestia tylko wydajności, ale nie sądzę aby to był długo problem.

    Kwestia baterii! A nie wydajności, chlapało by to niemiłosiernie prądu - kolejna
    wada kadrowania wyświetlaczem - chociaż cięzko o tym mówić w porównaniu do gabarytów
    i masy luster. Przy tych kg to można do evila z zapasam włożyć ogniw na pół doby
    kadrowania. O zaletach fazowego AF nie wspominam, bo zapewne
    pojawi się w evilach prędzej niż później, zapewne jako hybryda fazowy-zgrubny i
    określający kierunek ostrzenia plus precyzyjny kontrastowy - byłby świetny.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".