  • 1. Data: 2009-11-04 08:41:51
    Temat: Buczy w pralce :)
    Od: "SHP" <s...@g...pl>

    Się zepsuła. Po wciśnięciu głównego włącznika, buczy w okolicach programatora.
    Po wciśnięciu start, niby program chce ruszyć, ale nie kręci się bęben i za
    chwilę pralka sygnalizuje awarię (migają równocześnie trzy diody, co wg
    instrukcji oznacza konieczność wezwania serwisu). Rozkręciłem programator i
    zobaczyłem jeden spuchnięty kondensator. Może tu leżeć przyczyna?

  • 2. Data: 2009-11-04 08:54:46
    Temat: Re: Buczy w pralce :)
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    SHP pisze:
> [...]
    > instrukcji oznacza konieczność wezwania serwisu). Rozkręciłem programator i
    > zobaczyłem jeden spuchnięty kondensator. Może tu leżeć przyczyna?

    moze, sprawdz jeszcze czy to buczy przekaznik jak tak to wymiana
    kondensatora moze pomoc

  • 3. Data: 2009-11-04 17:44:07
    Od: "SHP" <s...@o...org.kasuj>

    tomekp wrote:

    > moze, sprawdz jeszcze czy to buczy przekaznik jak tak to wymiana
    > kondensatora moze pomoc

    Hmm.. Wymieniłem kondensator.. Po włączeniu chodził cichutko, czyli tak, jak
    powinien. Woda się zaczęła nalewać do bębna. Dopiero po zaaplikowaniu
    kolejnego punktu programu słychać było jakieś zgrzyty i programator znów
    zaczął buczeć. Podejrzewam, że to jakieś uszkodzenie natury mechanicznej.
    Pasek? Może łożyska silnika? Sprzęt jest już wysłużony, szósty rok mu idzie.
    Wymieniana była tylko grzałka.

    Pozdr
    Tomek

  • 4. Data: 2009-11-04 19:56:45
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Sprawdź może pompkę. U mnie było jak dziecięcy piździonek zaklinował pomkę.
    Rozebrałem wyciągłem i pomogło.

    Paweł

  • 5. Data: 2009-11-04 20:57:32
    Od: wkwj <w...@g...pl>

    > Sprzęt jest już wysłużony, szósty rok mu idzie.

    O tempora, o mores :-) Co to marka co "wysłużyła" się już po 6 latach ?
    Pralka u moich rodzicieli dopiero po 19 latach zastrajkowała ale od razu
    na calego - programator po prostu rozpadł się na kawałeczki. Poza tym
    nic jej przez CAŁY okres użytkowania nigdy nie dolegało. A był to włoski
    ZANUSSI. Żeby jeszcze Włosi Fiaty takie robili :-)))
    wkwj

  • 6. Data: 2009-11-05 00:43:49
    Od: "SHP" <s...@o...org.kasuj>

    wkwj wrote:

    > O tempora, o mores :-) Co to marka co "wysłużyła" się już po 6 latach
    > ?

    Mastercook Elegance. Całe 6kg pakowności ;>
    Odgłosy wydaje, niczym star-trekowy spejs-szip :)

  • 7. Data: 2009-11-05 00:49:45
    Od: "SHP" <s...@o...org.kasuj>

    pawel wrote:

    > Sprawdź może pompkę. U mnie było jak dziecięcy piździonek zaklinował
    > pomkę. Rozebrałem wyciągłem i pomogło.

    Hmm.. U mnie dzieci są jeszcze na etapie wczesnego projektu, więc piździonka
    tam raczej nie znajdę :)
    Po prostu bęben nie chce ruszyć i gdy silnik próbuje nim obrócić, słychać
    jakieś trzaski i zgrzyty, po czym wywala error w postaci migających
    wszystkich diod. Zapchany dopływ, czy odpływ wody, zgodnie z instrukcją,
    miałby inaczej sygnalizować. No i programator znowu buczy, ale nie
    zaglądałem do niego ponownie i nie wiem, czy coś znowu nie trafiło.

  • 8. Data: 2009-11-05 09:35:17
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Nov 5, 8:49 am, "SHP" <s...@o...org.kasuj> wrote:

> [...]
    > Po prostu bęben nie chce ruszyć i gdy silnik próbuje nim obrócić, słychać
    > jakieś trzaski i zgrzyty, po czym wywala error w postaci migających

    A kobieta w gospodarstwie występuje? (wiek obojętny, tak od 12 w
    górę)?
    Bo jak tak, to może być drut od biustonosza, który się przez dziurki w
    bębnie między kocioł a bęben dostał i blokuje. Jak masz pecha, to
    całkiem nieźle potrafi haczyć...

    Marek

  • 9. Data: 2009-11-05 11:39:11
    Od: "SHP" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A kobieta w gospodarstwie wyst=EApuje? (wiek oboj=EAtny, tak od 12 w
    > g=F3r=EA)?

    Występuje i kiedyś kawałek biustonosza musiałem wyłowić
    Ale bęben normalnie się kręci - nie stawia oporów. Pewien serwisant, znajomy
    królika, powiedział, że padła elektronika i lepiej kupić nową pralkę. Ale nie
    bardzo chce mi się w to wierzyć - fakt - elektronika hałasuje, ale wcześniej
    hałasuje jakaś część mechaniczna, tak, jakby strzyka, przeskakuje coś i
    zaczynają migać wszystkie diody.. Heh.. będę musiał zajrzeć nieco głębiej -
    może faktycznie coś z tym paskiem...

  • 10. Data: 2009-11-05 12:30:12
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "SHP" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > hałasuje jakaś część mechaniczna, tak, jakby strzyka, przeskakuje coś i
    > zaczynają migać wszystkie diody.. Heh.. będę musiał zajrzeć nieco

    Jeszcze moja sugestia; o ile wystepuje pradnica tachometryczna na wale
    silnika, to potrafi się rozłączyć jej wirnik z wałem i elektronika głupieje!

    Włodek