  • 1. Data: 2009-11-03 12:28:40
    Temat: świetlówki do monitorów LCD
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    Mam teraz na biurku monitor LCD który przepracował 31600 godzin. Biały
    kolor jest beżowy. Sprawdzałem, to nie kabel. Domyślam się, że przyczyna
    tkwi w zużytych świetlówkach. Czy ktoś się orientuje, jak można kupić
    odpowiednie świetlówki, żeby samemu wymienić?

    Model to Eizo Flex Scan L795.

  • 2. Data: 2009-11-03 16:59:40
    Temat: Re: świetlówki do monitorów LCD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@t...much.spam> wrote in message
> [...]
    > tkwi w zużytych świetlówkach. Czy ktoś się orientuje, jak można kupić
    > odpowiednie świetlówki, żeby samemu wymienić?

    Kontaktowałeś się już z producentem w sprawie typu i producenta
    świetlówek? Part number byłby bardzo pomocny w poszukiwaniach.

  • 3. Data: 2009-11-03 19:18:34
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    Pszemol pisze:
    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@t...much.spam> wrote in message

    > Kontaktowałeś się już z producentem w sprawie typu i producenta
    > świetlówek? Part number byłby bardzo pomocny w poszukiwaniach.

    Myślałem, że może jest jakaś strona www - baza danych, gdzie po wpisaniu
    modelu monitora wyskoczą wszystkie niezbędne informacje, a nawet oferta
    sprzedaży odpowiedniej części.

  • 4. Data: 2009-11-03 19:38:13
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@t...much.spam> napisał w wiadomości
    (ciap)
    > Myślałem, że (ciap)
    ale nie szukałem ..
    http://tinyurl.com/ygsjqqx

    Włodek

  • 5. Data: 2009-11-03 19:40:46
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

> [...]
    > Myślałem, że może jest jakaś strona www - baza danych, gdzie po wpisaniu
    > modelu monitora wyskoczą wszystkie niezbędne informacje, a nawet oferta
    no niecałkiem, model matrycy wpisujemy ;-)
    http://www.lcdparts.net/CCFLS3D.aspx

    Włodek

  • 6. Data: 2009-11-03 22:23:29
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Biały kolor jest beżowy. Sprawdzałem, to nie kabel. Domyślam się, że przyczyna
    > tkwi w zużytych świetlówkach.

    Ja bym jednak sprawdził czy to faktycznie świetlówki świecą na beżowo.

    Mirek.

  • 7. Data: 2009-11-04 00:17:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    Mirek pisze:

    > Ja bym jednak sprawdził czy to faktycznie świetlówki świecą na beżowo.

    Monitor ma na liczniku 31000 godzin. To oczywiste że przy takim
    "przebiegu" już czas zmienić świetlówki.

  • 8. Data: 2009-11-04 03:12:27
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Nov 4, 8:17 am, Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam> wrote:

    > Monitor ma na liczniku 31000 godzin. To oczywiste że przy takim
    > "przebiegu" już czas zmienić świetlówki.

    nie załapałeś.
    CCFL pod koniec żywota zaczynają najczęściej świecić na różowawo, co
    oczywiście można skorygować kalibracją monitora, ale łatwo też
    sprawdzić, wywalając świeży profil w hard&software. Jednolite
    przyciemnienie matrycy świadczy raczej o zużyciu samej matrycy (przy
    czym "zużycie" może oznaczać degenerację ciekłego kryształu, korozję i
    upływność elektrod itp.).

    Marek (nie Mirek, kto iny odpowiada) :P

  • 9. Data: 2009-11-04 17:01:33
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Monitor ma na liczniku 31000 godzin. To oczywiste że przy takim
    > "przebiegu" już czas zmienić świetlówki.

    Ja tam widziałem stary monior, który świecił dosłownie na brązowo, ale
    przez szczeliny z tyłu można było znaleźć miejsce gdzie prześwietlają
    świetlówki - śnieżnobiałe.
    Jeśli jednak masz świetlówki do wymiany, to szukałbym dawcy wśród
    zbitych matryc.

    Mirek.

  • 10. Data: 2009-11-05 21:09:19
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Mirek napisał:

    > Ja tam widziałem stary monior, który świecił dosłownie na brązowo,

    Hehe... Było tyle nie fajczyć przy monitorze :-) ;-)
    Kiedyś w pracy miałem taką śmieszną sytuację. Czasy kart Hercules,
    monitorów monochromatycznych i magicznych filtrów monitorowych
    zrobionych z damskiej pończochy rozciągniętej na plastikowej ramce :-)
    Jedna z Pań zameldowała mi, że wypadałoby kupić jej nowy monitor, bo ten
    na którym pracuje już bardzo słabo świeci. Kobita paliła jak lokomotywa.
    Na monitorze założony "nowoczesny" filtr szklany. Komputer i ekran
    regularnie myte (choć obudowa komputera i monitora były już brązowe, a
    nie szare). Patrze, faktycznie niewiele widać na tym monitorze. Ciemno i
    literki rozmyte i w jakimś takim dziwnym odcieniu. Ekran (a dokładnie
    filtr) umyty na wysoki połysk. Ściągam tę magiczną szybkę, a tam na
    szkle kineskopu gruba warstwa brunatnej glejdy ! Szmatka, trochę
    "jagodzianki na kościach" i kineskop został zregenerowany :-) Obraz jak
    brzytwa :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz