  • 1. Data: 2019-01-21 22:57:21
    Temat: CNG wybuch butli.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Widzieliście jak butla z CNG wybucha?
    https://www.sadistic.pl/wybuch-butli-cng-vt487649.ht
    a u nas debile promują to przez przepisy o niby czystym transporcie co to ma
    mieć prawo wjazdu do stref, pierwszą w Krakówku taką zrobili na Kazimierzu,
    powiedzieć że ich pojebało to mało, żeby było śmieszniej to lpg się na
    to nie załapało !!!
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2019-01-22 11:06:44
    Temat: Re: CNG wybuch butli.
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-01-21 o 22:57, Janusz pisze:
> [...]
    > powiedzieć że ich pojebało to mało, żeby było śmieszniej to lpg się na

    Bardzo mi się podoba ten komentarz o rdzewieniu pod tym filmem :-)
    Ps. Cisnienie w butli LPG jest dwukrotnie niższe niż w oponie.
    T.

  • 3. Data: 2019-01-22 11:18:37
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 22.01.2019 o 11:06, T. pisze:

    > Bardzo mi się podoba ten komentarz o rdzewieniu pod tym filmem :-)
    > Ps. Cisnienie w butli LPG jest dwukrotnie niższe niż w oponie.
    > T.

    dobrze, że moja butla o tym nie wie bo za parownikiem/reduktorem mam
    ciśnienie podobne do tego w oponie

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2019-01-22 11:42:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-22 o 11:06, T. pisze:

    > Bardzo mi się podoba ten komentarz o rdzewieniu pod tym filmem :-)
    Jak jest stalowa i pod podwoziem to czemu nie ma rdzewieć?
    Ciśnienia przy cng dochodzą do 200atm więc nie jest to mało
    bo cng nadal jest gazem więc wożą bombkę pod podwoziem co widać
    jak pierdyknęła.
    > Ps. Cisnienie w butli LPG jest dwukrotnie niższe niż w oponie.
    Ty chyba ciężarówką jeździsz, lng masz od 6 do 15 atm zależnie od temp
    a w kole osobówki 2,2 do 2,5atm.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2019-01-22 11:45:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-22 o 11:18, tck pisze:

    > dobrze, że moja butla o tym nie wie bo za parownikiem/reduktorem mam
    > ciśnienie podobne do tego w oponie
    No nie, to co podaje komputer to ciśnienie bezwzględne, czyli trzeba od
    tego odjąć
    atmosferyczne czyli 1atm i wtedy masz w parowniku od 0,5 do 1,5atm,
    czyli mniej niż w oponie :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2019-01-22 13:45:58
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 22.01.2019 o 11:45, Janusz pisze:

    > No nie, to co podaje komputer to ciśnienie bezwzględne, czyli trzeba od
    > tego odjąć
    > atmosferyczne czyli 1atm i wtedy masz w parowniku od 0,5 do 1,5atm,
    > czyli mniej niż w oponie :)

    to weź jeszcze pod uwagę ciśnienie doładowania w silniku z turbo;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 7. Data: 2019-01-22 18:21:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-22 o 13:45, tck pisze:

    > to weź jeszcze pod uwagę ciśnienie doładowania w silniku z turbo;)

    Akurat nie mam turbo to nie wiem, ale wtrysk tak chyba jest na początku
    ssania więc ciśnienie spada, w silniku bez turbo robi się wtedy
    podciśnienie,
    co pozwala na mniejsze ciśnienie gazu we wtrysku.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2019-01-22 20:24:30
    Od: z <...@...pl>

    Na taką okoliczność zawsze przychodzi mi porównanie bezpieczeństwa
    transportu lotniczego i kołowego ;-)

    Zwykłe bicie piany. Mam znajomego co nigdy nie jeździłby na bombie (lpg)
    a w kuchni ma butlę gazową :-)

  • 9. Data: 2019-01-22 20:48:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-22 o 20:24, z pisze:
    > Na taką okoliczność zawsze przychodzi mi porównanie bezpieczeństwa
    > transportu lotniczego i kołowego ;-)
    >
    > Zwykłe bicie piany. Mam znajomego co nigdy nie jeździłby na bombie (lpg)
    > a w kuchni ma butlę gazową :-)
    No nie? :) i jak takiem wytłumaczyć że jest idiotą :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2019-01-23 14:41:24
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    > No nie? :) i jak takiem wytłumaczyć że jest idiotą :)

    Dlaczego idiotą? Jeśli obawia się np. zachowania butli podczas zderzenia
    to ryzyko zderzenia jest większe dla samochodu niż dla kuchni :)

    --
    SW3
    ----