  • 1. Data: 2009-04-22 19:34:23
    Temat: CNPS7000A-Cu [ZALMAN 7000] na ASUS P5B
    Od: Pawel <p...@g...com>

    witam
    Zakupiłem ZALMAN ZM-CS1 - klip do montażu CNPS7000 na 775
    do mojego starego: CNPS7000A-Cu [ZALMAN 7000 CU 1400 obrotów].

    No i jest mały? problem płyta główna pluje się do mnie, że CPU FAN
    jest niepodłączony. A jest tak gdyż złącze na mojej Mobo ma 4 pin a
    ten stary Zalman tylko 3. Macie jakieś pomysły, poza wyłączeniem w
    biosie ostrzeżenia i czekania na wciśnięcie klawisza F1.
    Płyta: ASUS P5B P965.
    dzięki

  • 2. Data: 2009-04-22 19:38:27
    Temat: Re: CNPS7000A-Cu [ZALMAN 7000] na ASUS P5B
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Pawel pisze:
> [...]
    > ten stary Zalman tylko 3. Macie jakieś pomysły, poza wyłączeniem w
    > biosie ostrzeżenia i czekania na wciśnięcie klawisza F1.
    Ilość pinów nie ma tu znaczenia, wyłącz ostrzeżenie i tyle. Płyta
    przewiduje wentylator boxowy i minimalne obroty zapewne ma gdzieś w
    okolicy 2000, poniżej których krzyczy przy starcie. Boxowy wentylator
    kreci się co prawda czasem wolniej (gdy pwm go zwolni) - ale płyta przy
    starcie ustawia pwm=full i oczekuje obrotów maksymalnych wiatraczka,
    czyli jakichś 2500-3000rpm a ty tu ją karmisz stałymi biednymi 1400 więc
    protest. Wyłącz to i się nie przejmuj.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-04-22 20:02:52
    Od: Pawel <p...@g...com>

    Wyłącz to i się nie przejmuj.

    i tak zrobiłem bo inaczej płyta stoi. Ale wolałem się zapytać,
    upewnić.

    Ps. może doczekamy czasów, gdy w Biosie będzie można wybierać jaki
    (nie BOX-owy) sprzęt podłączyliśmy do płyty hehe.
    Np. wykaz 10 najpopularniejszych sprzętów w Europie.
    No chyba, że wszystkie wiatraczki będą 4 pinowe.

  • 4. Data: 2009-04-22 20:11:35
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Pawel pisze:
> [...]
    > Np. wykaz 10 najpopularniejszych sprzętów w Europie.
    > No chyba, że wszystkie wiatraczki będą 4 pinowe.
    W niektórych (co dziwne - głownie starszych) płytach w sekcji
    monitoringu się dało ustawiać "low rpm warning level" i to umożliwiało
    (jak zakres od dołu pozwalał) ustawienie np 500rpm i dla twojego
    wiatraczka byłoby w sam raz, niestety teraz większość płyt ma tylko
    "enable/diseable"

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173