  • 1. Data: 2009-04-22 16:42:33
    Temat: karta graficzna lub windows - problem
    Od: Adam3k <b...@m...pl>

    witajcie,
    http://img22.imageshack.us/my.php?image=pict0274a.jp
    taki blad (stop 0x0000008e) wyskakuje po kilku minutach pracy na
    komputerze (windowsie xp dokladniej).
    prawdopodobnei - tak jak jest w opisie bledu - problem dotyczy karty
    wideo. potwierdza to artefakt, w prawym gornym rogu (te zolte pasy).
    karta to sapphire radeon 3850. plyta glowna to asus p5kr. reinstalacja
    sterownikow nie pomaga. czy ktos ma jakis pomysl co z tym fantem jeszcze
    mozna zrobic? chcialbym byc pewien, ze to na 100% karta graficzna przed
    oddaniem jej na gwarancji.
    pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2009-04-22 16:58:48
    Temat: Re: karta graficzna lub windows - problem
    Od: Adam3k <b...@m...pl>

    Adam3k pisze:
> [...]
    > sterownikow nie pomaga. czy ktos ma jakis pomysl co z tym fantem jeszcze
    > mozna zrobic? chcialbym byc pewien, ze to na 100% karta graficzna przed

    jeszcze dodam, ze komputer w tej konfiguracji dzialal ponad 1.5 roku bez
    problemu.

  • 3. Data: 2009-04-22 17:28:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Adam3k" <b...@m...pl> napisał w wiadomości grup
    > jeszcze dodam, ze komputer w tej konfiguracji dzialal ponad 1.5 roku bez
    > problemu.

    Sprawdź ram. Jak nic nie wykryje to oddaj kartę graficzną. Zmiana sterowników
    nic nie da jak sypie błędami.

  • 4. Data: 2009-04-22 17:46:10
    Od: "Silent_Bob " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam3k <b...@m...pl> napisał(a):

    > taki blad (stop 0x0000008e) wyskakuje po kilku minutach pracy na

    Karta na PCIe czy AGP? Która wersja Catalyst? Wysypuje się w 2d czy 3d?

  • 5. Data: 2009-04-22 17:53:51
    Od: Adam3k <b...@m...pl>

    Silent_Bob pisze:
    > Karta na PCIe czy AGP? Która wersja Catalyst? Wysypuje się w 2d czy 3d?

    PCIe, wysypuje sie zarowno na starym jak i nowym catalyst. w 2d,
    normalnie w windowsie. zauwazylem, ze dzieje sie to podczas otwierania
    jakiejs aplikacji lub wykonywania jakiejs operacji. sprawdze ram, tak
    jak kolega wyzej napisal, tylko nie bardzo wiem jak.

  • 6. Data: 2009-04-22 17:55:40
    Od: Adam3k <b...@m...pl>

    nie wysypuje sie za to w trybie awaryjnym. moze to jednak cos z softem?

  • 7. Data: 2009-04-22 18:21:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Adam3k" <b...@m...pl> napisał w wiadomości grup
    > nie wysypuje sie za to w trybie awaryjnym. moze to jednak cos z softem?

    Tryb awaryjny 640x480x256?
    Potrzebuje mniej ramu, niż 1280x1024x32bit.

  • 8. Data: 2009-04-22 18:29:15
    Od: Adam3k <b...@m...pl>

    qwerty pisze:
    > Tryb awaryjny 640x480x256?
    > Potrzebuje mniej ramu, niż 1280x1024x32bit.

    nie, wlasnie 1280x1024x32 bit ;)

    1. jak moge sprawdzic ram?
    2. dobrze mysle, ze gdyby to byla grafa, to zadna gra w 3d nie mialaby
    szans na uruchomienie?

  • 9. Data: 2009-04-22 19:02:36
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Adam3k" <b...@m...pl> napisał w wiadomości grup
    > 1. jak moge sprawdzic ram?

    Pamięć komputera:
    memtest86+: http://www.memtest.org/#downiso
    Goldmemory: http://www.goldmemory.cz/download.php

    Do testowania ramu karty graficznej:
    Video Memory stress Test: http://www.nvworld.ru/
    Jak ktoś nie zna cyrylicy to:
    http://www.programosy.pl/program,video-memory-stress
    -test.html

    > 2. dobrze mysle, ze gdyby to byla grafa, to zadna gra w 3d nie mialaby szans
    > na uruchomienie?

    Miałaby szanse i nawet wyświetlałaby obraz tylko, że z artefaktami. Częściej
    jednak system wywaliłby BSOD.
    Jak chcesz mieć pewność czy to karta graficzna to zmniejsz taktowanie GPU i ram
    na karcie graficznej o kilkanaście MHz. Jak będzie stabilnie to masz winowajcę.
    U mnie karta graficzna padła po 22 miesiącach (6 tygodni przed końcem
    gwarancji).
    Z serwisu nowa przyszła popsuta. ;)

  • 10. Data: 2009-04-23 17:56:48
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    qwerty <q...@p...fm> wrote:

    > Sprawdź ram. Jak nic nie wykryje to oddaj kartę graficzną. Zmiana
    > sterowników nic nie da jak sypie błędami.

    Czysta instalacja windows, najlepiej do w miare nowych Radeonow
    publiczny Win7 b7000. ATI tak ma, ze ludzi od pisania sterownikow ma do
    w wiekszosci do d*y, a dodatkowo bedac zapatrzone w DX10.1 niemal calkwicie
    zlewa juz XP - bledy i bluescreeny w 2D to na Catalystach z CCC w XP chleb
    powszedni. Czasem zdarzaja mi sie kilka razy dziennie w IDLE. Co ciekawe
    w 3D nie, tak samo jak jeszcze nie mialem BSODa pod Win7 na tym samym
    Radeonie 4850, mimo ze system beta i sterowniki beta, a sa o niebo
    stabilniejsze niz WHQL pod XP. Jak u ATI zlewaja XP swiadczy chocby fakt,
    ze przez 2 miasiace wypuszczali pod XP sterowniki z calkowicie zrabanym
    portem CAL/Brook. Co ciekawe pod Win7 i nawet linuksem zamkniete sterowniki
    ATI z tego samego miesiaca dzialaly idealnie. Tam po prostu polozyli juz
    kreske na XP, tak samo jak na kartach od R38xx w dol (marcowe ostatnie).
    Jak nikomu w ATI nie zalezy swiadczy chocby to, ze szeroko reklamuja swoje
    UVD2 na R4xxx, a konia z rzedem komu dziala akceleracja wideo HD pox XP czy
    akceleracja AVIVO przy konwersji.

    Zanim polozysz kreske na karcie sprawdz chocby linuksa z fglx lub Win7, nie
    od rzeczy zrobic tez testy w ATI Tool na artefakty. Ale przyczyna moze byc
    wszystko - nawet "konczacy sie" zasilacz, bo R3850 do najmniej oradozernych
    nie nalezy.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938