  • 1. Data: 2009-04-22 15:00:11
    Temat: GEIL Dual Ultra 2x1GB 800Mhz ULTRA
    Od: Pawel <p...@g...com>

    witam
    Panowie. Mam DUAL CHANNEL KIT 2x1 GB i jakiś diabeł mnie podkusił by
    kupić na allegro za te ok. 90 PLN jeszcze jeden komplet. No i kupiłem.
    Pamięci na zewnątrz są identyczne - mają identyczne oznaczenia
    producenta - z wyjątkiem numerów seryjnych rzecz jasna. Ale jest jeden
    olbrzymi ZONK.
    Pamięci, które miałem mają na naklejce 2.1V, natomiast te nowe z
    allegro mają 2.0 V. Włożyłem je do płyty ustawiłem napięcie na 2.0 i
    zwis, potem nie mogłem wejść do biosu-po prostu płyta odpalała i
    zwisała. Wyjąłem więc te nowe pamiątki i jest OK.
    Co radzicie? sprzedać te pamięci? ustawić napięcie 2.1 V?

    Aha i ile GB powinna wykrywać płyta bo pisała mi 3 giga a nie 4?
    Moje Mobo: ASUS P5B P965.
    Ps. GEIL mnie zaskoczył ale negatywnie. Niby taki sam produkt....

    Ps2. w maju ma być RC nowego windowsa - on ma obsługiwać te 4 giga
    poprawnie.

    wielkie dzięki za cenne wskazówki

  • 2. Data: 2009-04-22 15:40:27
    Temat: Re: GEIL Dual Ultra 2x1GB 800Mhz ULTRA
    Od: mt <m...@m...pl>

    Pawel pisze:
> [...]
    > Ps. GEIL mnie zaskoczył ale negatywnie. Niby taki sam produkt....
    >
    > Ps2. w maju ma być RC nowego windowsa - on ma obsługiwać te 4 giga

    DDR2 w wiekszosci poprawnie dzialaja na 1.8V zerknij do dowolnej
    dokumentacji producenta.

    Geil nie jest producentem !

  • 3. Data: 2009-04-22 17:00:16
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 22 Apr 2009 08:00:11 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <f...@x...goo
    glegroups.com>
    od Pawel <p...@g...com> :

    >Co radzicie? sprzedać te pamięci? ustawić napięcie 2.1 V?

    Ustaw parametry pracy pamięci na auto, static read control na disable,
    memory reallocation na disable, napięcie pamięci na 2.1 albo nawet
    2.25V, przy starcie powinno pokazać 3008MB RAM. Jeśli to nic nie da,
    to sprawdzaj obie pary pamięci osobno(pary muszą być wsadzone w sloty
    o tym samym kolorze).