  • 1. Data: 2009-04-22 19:45:43
    Temat: Drukarka do zdjec
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Drukarka ma byc tylko do zdjec w niewielkich ilosciach (kilka, kilkanascie
    na miesiac). Mysle o termosublimacyjnych, czyli tasma CMYK, ale tez
    zastanawiam sie nad plujkami. Czy obecna technologia plujek pozwala
    dorownac jakoscia wydrukow takim termosublimacyjnym? Czy przy takim
    obciazeniu nie ma klopotow z zasychajacymi dyszami? Ostatnim razem mialem
    do czynienia z plujkami pare ladnych lat temu, bede wdzieczny za uwagi
    praktyczne.
    Termotransfer fajny jest, ale wielkosc wydruku raczej ograniczona, no i
    cena eksploatacji chyba niemala. Taki to dylemat mam.
    Moze jakies modele drukareczek podpowiecie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2009-04-22 19:53:59
    Temat: Re: Drukarka do zdjec
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cena eksploatacji chyba niemala. Taki to dylemat mam.
    > Moze jakies modele drukareczek podpowiecie.

    W systemie canona ( selphy) koszt wydruku zdjęcia 10/15 to ciut ponad 1 zł .
    Plus drukareczka około 300 zł.

  • 3. Data: 2009-04-22 21:18:32
    Od: "MC" <m...@o...pl>

> [...]
    > zastanawiam sie nad plujkami. Czy obecna technologia plujek pozwala
    > dorownac jakoscia wydrukow takim termosublimacyjnym?

    Raczej odwrotnie, termosublimacja ma kłopoty z dorównaniem plujkom.

    > Czy przy takim obciazeniu nie ma klopotow z zasychajacymi dyszami?
    > Ostatnim razem mialem do czynienia z plujkami pare ladnych lat temu, bede
    > wdzieczny za uwagi praktyczne.

    Jeśli nie wyrwiesz wtyczki z kontaktu to głowica sobie zaparkuje w
    pampersie. Tam jej zaschnięcie nie grozi.

    > Termotransfer fajny jest, ale wielkosc wydruku raczej ograniczona, no i
    > cena eksploatacji chyba niemala. Taki to dylemat mam.

    Ceny za wydruk są dość podobne jeśli używasz oryginałów. Około złotówki za
    pocztówkę.

    > Moze jakies modele drukareczek podpowiecie.

    A jaki poziom wchodzi w grę? Najwyższy, średni czy podstawowy? W skrócie ile
    chcesz zobaczyć w cieniach.

  • 4. Data: 2009-04-23 06:32:57
    Od: Marx <M...@n...com>

    MC pisze:

    > Jeśli nie wyrwiesz wtyczki z kontaktu to głowica sobie zaparkuje w
    > pampersie. Tam jej zaschnięcie nie grozi.
    Fajnie by bylo, szkoda ze to nieprawda...
    Polecam lekture
    http://forum.idg.pl/drukarki_i_skanery-f96.html
    W gre wchodza praktycznie tylko Canon Pixma i Epsony
    Przy rzadkim drukowaniu lepiej jednak kupic termotransfer
    Marx

  • 5. Data: 2009-04-23 07:27:07
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > W gre wchodza praktycznie tylko Canon Pixma i Epsony
    > Przy rzadkim drukowaniu lepiej jednak kupic termotransfer

    Nie wiem jak teraz ale ja kilka lat temu przez to wyrzuciłem
    Epsona i powiedziałem sobie nigdy więcej pizoelektryka.
    Kilka lat życia mi zabrał.
    Zakupiłem proste HP i od tego czasu mogę miesiąc nie używać
    drukarki a po uruchomieniu DRUKUJE dobrze. Czego Epson nie
    był w stanie zrobić.

    Szymon

  • 6. Data: 2009-04-23 07:47:05
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 22 kwiecień (środa), gdy o godzinie 21:45 *Pawel "O'Pajak"* w pocie
    czoła naskrobał(a):

> [...]
    > cena eksploatacji chyba niemala. Taki to dylemat mam.
    > Moze jakies modele drukareczek podpowiecie.
    zwróć uwagę na drukarki stałoatramentowe Xerox np.: Phaser 8560 -
    świetna jakość wydruku ("żywe", intensywne kolory) i trwałość.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-04-23 09:43:44

  • 7. Data: 2009-04-23 10:21:52
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 22 kwiecień (środa), gdy o godz. 21:45 *Pawel "O'Pajak"* napisał(a):

    > Drukarka ma byc tylko do zdjec w niewielkich ilosciach (kilka, kilkanascie
    > na miesiac).

    Nie bardzo wiem jakie teraz są dobre i niedrogie drukarki, ale ja mam
    starszą Canon Pixma IP4200 i zdjęcia wychodzą naprawdę świetne. Podobno
    Epsony są też bardzo dobre jeśli chodzi o wydruki zdjęć.

    --
    Krasnal...

  • 8. Data: 2009-04-23 11:04:46
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 23 kwiecień (czwartek), gdy o godzinie 9:47 *Heraklit* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > zwróć uwagę na drukarki stałoatramentowe Xerox np.: Phaser 8560 -
    > świetna jakość wydruku ("żywe", intensywne kolory) i trwałość.
    Zapomniałem, że to nie jest jeszcze druk do zastosowań domowych - cena.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-04-23 13:03:50

  • 9. Data: 2009-04-23 11:08:36
    Od: Marx <M...@n...com>

    Szymon Machel pisze:

> [...]
    > Zakupiłem proste HP i od tego czasu mogę miesiąc nie używać
    > drukarki a po uruchomieniu DRUKUJE dobrze. Czego Epson nie

    Zgadza sie. Dokonales zlego zakupu i sam mozesz sie o to winic. Drukarka
    atramentowa musi byc ekspolatowana, inaczej zasycha. Czasem wolniej,
    czasem szybciej (jak sie wsadzi podle zamienniki) ale w koncu zaschnie.
    Producent w reklamie tego nie powie, bo nie ma sie czym chwalic, ale
    taki jest fakt.
    Marx

  • 10. Data: 2009-04-23 13:04:22
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Fajnie by bylo, szkoda ze to nieprawda...
    > Polecam lekture

    Nawet żaba w końcu wyschnie, a rdza zeżre metalowe cześci drukarki, ale mnie
    chodzi o granice "normalnej" eksploatacji.

    > http://forum.idg.pl/drukarki_i_skanery-f96.html
    > W gre wchodza praktycznie tylko Canon Pixma i Epsony
    > Przy rzadkim drukowaniu lepiej jednak kupic termotransfer

    Termotransfer faktycznie nie zaschnie, ale jakość nie jest najlepsza.