  • 1. Data: 2010-01-14 09:17:10
    Temat: CROSSPOST jak usuwać zdjęcia z nikona pod linuksem?
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    witam
    Mam lustrzankę Nikona. System ją "widzi" i moge normalnie ręcznie kopiować
    zdjęcia. Niestety nie pozwala ich usuwać z aparatu.
    Twierdzi, że "operation not supported".

    Co ciekawe analogiczna operacja pod windows jest możliwa, chociaż windows jakoś
    głupieje i NEF-y pokazuje jako jpg. Jeżeli mam raw+jpg to pokazuje mi dwa jpg
    o tej samej nazwie obok siebie :) Ale mniejsza o to.

    Czy ktoś wie jak ręcznie kasować zdjęcia z nikona pod linuksem?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-14 10:10:17
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    dobrov napisał(a):

    > Mam lustrzankę Nikona. System ją "widzi" i moge normalnie ręcznie
    > kopiować zdjęcia. Niestety nie pozwala ich usuwać z aparatu.
    > Twierdzi, że "operation not supported".

    Jako usb mass-storage czy przez gphoto? Jaki konkretnie model
    aparatu?

    > Czy ktoś wie jak ręcznie kasować zdjęcia z nikona pod linuksem?

    Jak wszystko inne zawiedzie, kup czytnik kart za kilka złotych.

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 3. Data: 2010-01-14 10:16:30
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Dominik & Co wrote:

    > Jako usb mass-storage czy przez gphoto? Jaki konkretnie model
    > aparatu?

    Nowsze nikony nie mają mass storage. Oprogramowanie na Windows ma
    wbudowane komendy do usuwania. Można ściągnąć ze strony Nikona całe API
    do tej zabawy.

    wer

  • 4. Data: 2010-01-14 10:22:49
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Dominik & Co pisze:

    > Jako usb mass-storage czy przez gphoto? Jaki konkretnie model
    > aparatu?

    Jako mass storage - preferuję najprostsze rozwiązania :)
    Fakycznie o gphoto zapomniałem, sprawdzę wieczorem.

    > Jak wszystko inne zawiedzie, kup czytnik kart za kilka złotych.

    No wiem, ale to tak dupiato trochę :(

  • 5. Data: 2010-01-14 10:23:53
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    b...@n...pl pisze:

    > Nowsze nikony nie mają mass storage. Oprogramowanie na Windows ma
    > wbudowane komendy do usuwania. Można ściągnąć ze strony Nikona całe API
    > do tej zabawy.

    Ale jak to?
    To jest nikon D5000.
    Normalnie mi się automatycznie mountuje i widzę pliki.

  • 6. Data: 2010-01-14 11:13:40
    Od: LiNiO <l...@w...pl>

    Dnia 14.01.2010 dobrov <d...@i...pl> napisał/a:

    > Ale jak to?
    > To jest nikon D5000.
    > Normalnie mi się automatycznie mountuje i widzę pliki.

    sprawdź:
    mount|grep media
    id

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-01-14 11:33:05
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    dobrov napisał(a):

    > Jako mass storage - preferuję najprostsze rozwiązania :)

    Jeśli tak, to co mówi cat /proc/mounts?

    > No wiem, ale to tak dupiato trochę :(

    Czy ja wiem? Nawet najtańsze czytniki mają niezły transfer, czasem
    lepszy od aparatu. Czytnik-pendrive kosztuje dosłownie kilka złotych.
    Albo multiczytnik w zatokę 3.5 cala, żadne kabelki się nie
    pałętają, nic nie wystaje. Karta z aparatu w czytnik i tyle.

    Ja używam czytnika pomimo, że mój Canon A630 jest dobrze obsługiwany
    przez gphoto. Wkładam kartę, system pyta, czy zaimportować zdjęcia,
    skrypt wrzuca posortowane po dacie exif fotki do stosownych katalogów
    i tyle. Oczywiście można zgrać ręcznie, kasować i co tam kto chce.

    Ale może problem jest trywialny...

  • 8. Data: 2010-01-14 20:51:29
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-14 10:17, dobrov wrote:
    > witam
    > Mam lustrzankę Nikona. System ją "widzi" i moge normalnie ręcznie
    > kopiować zdjęcia. Niestety nie pozwala ich usuwać z aparatu.
    > Twierdzi, że "operation not supported".

    W takim razie sprawdź czy przypadkiem masz zamontowany aparat tylko w
    trybie RO. :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 9. Data: 2010-01-14 21:48:28
    Od: Zegarmistrz <g...@x...wp.pl>

    dobrov pisze:
    (...)
    > Czy ktoś wie jak ręcznie kasować zdjęcia z nikona pod linuksem?
    >
    > pozdrawiam
    Jaki Linux?
    Spróbuj z konta roota lub przez sudo.

  • 10. Data: 2010-01-17 15:56:37
    Od: Valwit <l...@v...net>

    dobrov wrote:

    > Jako mass storage - preferuję najprostsze rozwiązania :)

    wydaje ci sie. uzywasz PTP bo aparat nic innego nie umie. uzyj czytnika
    i ciesz sie szybszym transferem i mniejszymi problemami

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997