  • 11. Data: 2010-01-18 09:16:22
    Temat: Re: CROSSPOST jak usuwać zdjęcia z nikona pod linuksem?
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Valwit pisze:

    > wydaje ci sie. uzywasz PTP bo aparat nic innego nie umie. uzyj czytnika
    > i ciesz sie szybszym transferem i mniejszymi problemami

    Być może, nie jestem specem od tych spraw :)
    Nie miałem czasu przez weekend się tym bawić i się zagłębić.
    Sprawa ciągle otwarta :)

  • 12. Data: 2010-01-18 20:57:58
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 18 of Jan 2010 10:16, dobrov wrote:

    > Być może, nie jestem specem od tych spraw :)
    > Nie miałem czasu przez weekend się tym bawić i się zagłębić.
    > Sprawa ciągle otwarta :)

    Pytanie pomocnicze - jak czytasz zdjęcia?
    Czyli co po kolei robisz, bo wetknięciu kabla
    łączącego aparat z komputerem.

    Z tego co pamiętam:
    - mass storage montujesz jako dysk SCSI czyli /dev/sd*.
    - zamontowany zachowuje się jak każdy inny dysk
    - aby móc skasować trzeba zamontować w trybie 'rw'
    bodajże digikam standardowo daje 'ro' i są kłopoty
    z kasowaniem.
    - może być problem z zamontowaniem w trybie rw,
    kiedy źle zdemontowany, pomaga 'fsck' (ostrożnie
    jeśli ważne fotki! najpierw potrenować na szczurach)

    --
    nb