  • 41. Data: 2012-05-14 22:59:40
    Temat: Re: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 May 2012 22:16:05 +0200, u2 napisał(a):
    > Tu nie chodzi o koszty palacow, ktore ZUS wybudowal z odsetkow, ale o
    > kapital ZUS-u, ktory kazdy polityk chetnie by ukradl.

    Nie bardzo rozumiem - jaki kapital ZUS ?

    J.

  • 42. Data: 2012-05-14 23:55:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-14 22:59, J.F. pisze:

    > Nie bardzo rozumiem - jaki kapital ZUS ?
    >
    > J.

    ca. 200 mld.

  • 43. Data: 2012-05-14 23:58:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 May 2012 23:55:46 +0200, u2 napisał(a):

    > ca. 200 mld.

    Ale gdzie ten kapital ?

    J.

  • 44. Data: 2012-05-15 00:35:08
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-14 23:58, J.F. pisze:
    > Ale gdzie ten kapital ?

    Widmo krazy nad Europa.

  • 45. Data: 2012-05-15 18:45:42
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl>

    > To jeszcze powiedz, jak zamierzasz przekonać większość obywateli tego
    > kraju, że nie wolno co miesiąc wydać całej wypłaty, tylko trzeba odkładać
    > na emeryturę? Samodzielne odkładanie jest sensowne, ale wykonalne tylko w
    > przypadku niewielkiego odsetka ludzi.

    Pomyślałeś, że dzisiejsze składki są przejadane ?

  • 46. Data: 2012-05-15 18:48:34
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "u2" <u...@o...pl>

    > Jaro, jesli masz rodzine to wiesz, ze najlepsza inwestycja to w dzieci,
    > a nie na konta krwiozerczych bankow.

    Szczególnie, gdy te dzieci zamiast pomóc Ci finansowo zapłacą obowiązkową
    składkę emerytalną

  • 47. Data: 2012-05-15 18:55:46
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <b...@n...pl>

    > Nie mam nic przeciwko temu, żebyś odkładał pieniądze do banku i z
    > zaoszczędzonych pieniędzy wypłacał sobie emeryturę, o ile wcześniej tych
    > pieniędzy nie prze***ierdolisz. A to jest więcej niż prawdopodobne.

    Znaczy gorzej gdy sam przepi...li niż gdy robi to ZUS ?

    > To musi być coś takiego, żebyś tych pieniędzy nie oglądał przed
    > osiągnięciem określonego wieku.

    Jakie jest prawdopodobieństwo by pieniędze powierzone państwu nie zostały
    przejedzone ?

    > I jeszcze pod warunkiem, że nie będziesz chorował i zawsze będziesz mógł
    > mieć pracę, żebyś mógł wpłacać co miesiąc, określoną kwotę. Jak znam
    > ludzką naturę - wymiękniesz. To jest coś takiego jak kwadratowy księżyc!
    > Taka jest natura ludzka. Dlatego stworzono fundusze emerytalne. Dlatego
    > istnieją inne fundusze.

    Nie, stworzono je dlatego, by uzależnić obywatela od państwa.

> [...]
    > chorujesz, to płacisz bezdurno. Ale jak zachorujesz? Na przykład na taką
    > chorobę, gdzie jedna dawka leku wynosi kilka tysięcy? A są takie leki
    > refundowane, dzięki składce płaconej przez wszystkich, że płacisz za nie
    > grosze. I ratują ci życie. Bo w kupie jest siła. I z emeryturami tak jest.
    > Solidarność. Jeden przeżyje 15 lat, inny 5 a inny 40. I wszyscy do końca
    > życia mają emeryturę, rewaloryzowaną co roku.
    >
    > Nie będę się odnosił do całej wyliczanki, a tylko do dwóch:
    >
    > Nieważne. Dopóki Polska będzie istniała i nie będzie bankrutem wszyscy

    Ale w wieku 100 lat !!! Dożyjesz tyle ?

    > Inaczej jest z bankami. Jak bank jebnie masz przesrane.

    Jak ktoś uważa, że państwo jest pewniejsze to kupuje jego obligacje.

  • 48. Data: 2012-05-15 19:02:04
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-15 18:55, John Kołalsky pisze:

    > Ale w wieku 100 lat !!! Dożyjesz tyle ?

    A ty uwazasz, ze kiedykolwiek umrzesz ? ;-)

  • 49. Data: 2012-05-15 19:02:53
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > Znam trochę Niemcy. Pracowałem u nich wiele lat. Mam tam siostrę. A tak
    > wygląda niemiecka rzeczywistość emerytalna (rentierska):
    > Teściowa mojej siostry (Niemka) wpłacała tylko podstawową składkę
    > emerytalną (są trzy) i gdy przeszła na emeryturę okazało się, że ma bardzo
    > niską i nie starcza na życie. Całe szczęście, że była posiadaczką dużego
    > mieszkania w bloku i mogła je sprzedać do banku w zamian za comiesięczną
    > określoną wypłatę aż do śmierci. Dzieci nie miały nic przeciwko sprzedaniu
    > mieszkania. Dzięki temu starcza jej na skromne życie.

    Sobie zobacz ile masz prognozowanej emerytury a nie opowiadaj jakie złe są
    systemy emerytalne w innych krajach,

    > Taka jest prawda bez iluzji. Takie są fakty. W bardzo bogatym kraju też
    > obowiązuje dewiza: żeby coś wyjąć, trzeba najpierw włożyć. A może dlatego
    > właśnie ten kraj jest bogaty?

    Dlatego jest bogaty, że się latami rozwijał. My też się teraz rozwijamy
    tylko ten rozwój zostanie przejedzony przez państwo zamiast zwrócony
    obywatelom.

  • 50. Data: 2012-05-15 20:06:37
    Od: "Jimmy Squarefoot" <b...@p...tw>

    Użytkownik "u2" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A ty uwazasz, ze kiedykolwiek umrzesz ? ;-)

    http://tiny.pl/hp24g

    BomBel