  • 1. Data: 2012-04-26 22:57:43
    Temat: Zigaretten Nach Berlin Zigaretten Nach Berlin - czyli jak to z tym berlinem?
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    w odwecie za wrzesien,
    odwiedzę chyba berlin ze znajomymi w dlugi majowy
    weekend;)

    jak to jest z tą naklejką w berlinie? gdzie można wjechać? gdzie warto, a
    może nie warto, zato warto jechać jakąś komunikacją zbiorową?
    ktoś coś doradzi? opowie? co warto zobaczyć przy okazji, albo powie że nie
    warto, i lepiej jechać gdzieś indziej?:)

    ogolnie w celach turystycznych chcemy się wybrać na jeden dzień. jedziemy
    alfą, z 2001 roku, 2.4 jtd;) jakie to euro spelnia to niewiem, ale może ktoś
    powie jak to wszystko ogarnąć?

    będziemy jechać od strony szczecina.

    no. dziękuję. i na dobranoc lub dziendobry, zaleznosci kto kiedy czyta, taka
    piosenka w temacie;)
    http://www.youtube.com/watch?v=VH3mf796JLs

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 2. Data: 2012-04-27 00:06:33
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    Naklejka sie nie przejmuj, jak nie zaparkujecie gdzies w centrum jak
    ostatni idiota, to nikt nie bedzie robil problemow (sprawdzone
    wielokrotnie na starym kopcacym ducato z zolta naklejka ;) )

    Z rzeczy ktore warto obejrzec, to: muzeum techniki, spectrum (takie
    centrum nauki gdzie samemu doswiadczenia sie robi), bode museum, museum
    der naturkunde, "kulka" na alexanderplatz (dlugie kolejki po bilety),
    brama brandemburska, ...
    Ale 1 dzien to za malo na samo muzeum techniki. Ja juz tam bylem 3 razy,
    ostatnio po chodzeniu 6h bylem juz tak zmeczony, ze poszedlem do domu :)
    A jak lubisz zwiedzac z okna autobusu miejskiego, to sa specjalne 2
    linie: nr 100 i nr 200 - objezdzaja Berlin taka trasa, ze ogladasz z
    okna najwazniejsze obiekty.

    Mam nadzieje, ze pomoglem ;)

    Pzdr

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 3. Data: 2012-04-27 07:59:44
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-04-26 22:57, Bartek pisze:
    > jedziemy
    > alf?, z 2001 roku, 2.4 jtd;) jakie to euro spelnia

    Plakietka będzie chyba żółta. Sprawdź czy wjeżdżasz do strefy.
    P.

  • 4. Data: 2012-04-27 13:34:23
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Naklejka sie nie przejmuj, jak nie zaparkujecie gdzies w centrum jak
    > ostatni idiota, to nikt nie bedzie robil problemow (sprawdzone
    > wielokrotnie na starym kopcacym ducato z zolta naklejka ;) )

    ale jak to jest? tzn ogólnie naklejkę muszę kupić? [gdzie? na stacji
    benzynowej? jakoś to nazywają?:)]

    a polecil byś, gdzie można wmaire spokojnie zaparkować [nie musi być
    oczywiscie scisle centrum, wazne by dalo sie dojsc w jakies miejsca opisane
    przez ciebie;)
    ...:) jak ogolnie to rozplanować? berlinskie zwyczaje - uluiczki, centrum,
    to dlamnie czarna magia,
    dlatego porzebujemy jakiegoś wsparcia - co by ktoś powiedział - zaparkuj tam
    i tam, naklejke kup na stacji i sie niemartw, z tamtąd masz blisko do... ;)
    hehe

    dzięki wielkie!

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 5. Data: 2012-04-27 21:17:37
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-04-27 13:34, Bartek pisze:
    > ale jak to jest? tzn og?lnie naklejk? musz? kupi??

    Jeśli chcesz wjechać do strefy wokół centrum - tak.
    Kupuje się w urzędzie, gdzie pojazdy rejestrują lub w stacjach kontroli
    pojazdów (Dekra, TUV). Co do ceny różne informacje krążą. Ja płaciłem
    5EUR w TUV Garching. Potrzebny był dowód rejestracyjny i wypisujący był
    zainteresowany czy auto istnieje - wyjrzał przez okno. Operacja trwała
    <5 min.
    Ustaw sobie kodowanie.

    P.

  • 6. Data: 2012-04-28 13:21:13
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Przede wszystkim jeden dzien na Berlin to jest nic. Na pewno zobaczylbym
    jednak na Twoim miejscu muzeum techniki (naprawde czadowe) i muzeum
    Checkpoint Charlie, gdzie pokazuja jak Niemcy uciekali ze wschodu za zachod
    (tez mega wrazenia).

    Berlin ma swietne metro i auto spokojnie mozna zostawic gdzies na skraju
    miasta i wozic sie metrem - szybko i bez korkow.

    Dysiek

  • 7. Data: 2012-05-01 15:51:45
    Od: JohnyK <j...@t...pl>

    Bartek wrote:

    > ogolnie w celach turystycznych chcemy się wybrać na jeden dzień. jedziemy
    > alfą, z 2001 roku, 2.4 jtd;) jakie to euro spelnia to niewiem, ale może
    > ktoś
    > powie jak to wszystko ogarnąć?

    Jeżeli chcesz wjechac do Berlina do naklejke musisz mieć. Wszystko masz
    opisane tu:
    https://www.berlin.de/labo/kfz/dienstleistungen/fein
    staubplakette.shop.en.php

    Koszt to jakieś 25 zł chyba. Działa ekspresem, bo zamawiałem w środę rano a
    w piątek już miałem. Notabene rozwalił mnie koszt znaczka priorytetowego
    międzynarodowego z Berlina Do Wroclawia- 75 centów, czyli taniej niż na PP
    (no chyba, że z Berlina do Wrocławia to przesyłka lokalna ;)

    --
    JK