  • 1. Data: 2009-01-28 18:02:54
    Temat: CSS/HTML - problem z tłem
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam wszystkich,

    Mam ciekawy projekt do zrobienia z jeszcze ciekawszą zagwozdką. Być może
    mnie jakieś otumanienie ogarnęło - tego nie wykluczam. Otóż tło strony WWW
    (przypisane np. do body) jest dużo szersze od samej strony (w sensie DIVa o
    ustalonej szerokości zawierającego treść strony). Ma to wyglądać tak, że
    prawy górny róg tego DIV'a będzie zawierał jakiś fragment rysunku
    kontynuowego dalej w tle w kierunkach do prawej i do góry. Strona będzie
    centrowana w poziomie. Jak dopasować bez użycia JS tło strony i to co do
    piksela do górnego prawego rogu tego centrowanego DIV'a niezależnie od
    szerokości okna przeglądarki? Dobrze byłoby uniknąć poziomego paska
    przewijania.

    Może to istotne: szerokość treści strony będzie wynosiła ok 900px natomiast
    ta grafika tła będzie rozrastała się o jeszcze ze 300px w prawo. Na małych
    monitorach będzie tło cięte w miejscu prawej krawędzi okna przeglądarki, a
    na większych - ładnie zakończy się. Tak sobie powymyślali...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-01-29 18:25:30
    Temat: Re: CSS/HTML - problem z tłem
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:
> [...]
    > strony i to co do piksela do górnego prawego rogu tego centrowanego
    > DIV'a niezależnie od szerokości okna przeglądarki? Dobrze byłoby uniknąć

    Wycinasz ten obrazek tak, żeby go wstawić w następujący sposób:
    body { background:url(tenobrazek) no-repeat 50% 0; }
    Tj. jeżeli ma Ci wystawać w prawo o 300px a główny kontener ma 900px, to
    robisz grafę na szerokość 900px + 2x300px i motyw właściwy wrzucasz w
    prawy róg.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2009-01-29 21:42:13
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

> [...]
    > Tj. jeżeli ma Ci wystawać w prawo o 300px a główny kontener ma 900px, to
    > robisz grafę na szerokość 900px + 2x300px i motyw właściwy wrzucasz w

    Czy to oznacza, że wycentrowany poziomo obraz w tle może mieć swój początek
    poza ekranem?

  • 4. Data: 2009-02-01 16:24:15
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:

    > Czy to oznacza, że wycentrowany poziomo obraz w tle może mieć swój
    > początek poza ekranem?

    Każdy obraz ustawiany jako tło może się zaczynać i kończyć poza
    widocznym obszarem (background-position przyjmuje ujemne wartości),
    zostanie on po prostu obcięty.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2009-02-01 21:28:35
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Każdy obraz ustawiany jako tło może się zaczynać i kończyć poza
    > widocznym obszarem (background-position przyjmuje ujemne wartości),
    > zostanie on po prostu obcięty.

    Dziękuję za wyjaśnienie. Nie brałem tego pod uwagę.