  • 1. Data: 2013-11-27 14:50:34
    Temat: Caloroczne czy zimowe?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Mam zalozone w aucie opony caloroczne Bridgestone Dueler H/T. Tyl jest
    dobry, ale przod raczej juz do niczego. Zastanawiam sie, czy jest sens
    zmieniac tylko przod, a jesli tak, to na jakie gumy?

    Duelery oceniam na "takie sobie", na dodatek sa dosc drogie. Wpadly mi w
    oko caloroczne opony Nexen N'priz czy jakos tak, ale opinie sa skrajnie
    rozne. Navigatorow w rozmiarze R16 nie robia.
    A moze dolozyc na przod zimowki? Tylko jakie?

    Jakies pomysly?

    Niestety klasa premium odpada z przyczyn budzetowych.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 2. Data: 2013-11-27 14:55:26
    Temat: Re: Caloroczne czy zimowe?
    Od: fifak <f...@w...com>

    > Niestety klasa premium odpada z przyczyn budzetowych.

    ja mam całoroczne uniroyal allseasons i jestem zadowolony

  • 3. Data: 2013-11-27 15:09:03
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2013-11-27 14:55, fifak wrote:

    > ja mam całoroczne uniroyal allseasons i jestem zadowolony

    a jak Wam sie te caloroczne opony sprawuja na sniegu?

    Lamelek nie maja (raczej), wiec czym sie roznia od typowo letnich opon
    procz bieznika (szerszego?) no i moze nieco mieszanka gumowa (mniej
    twardnieją w niższych temeraturach) ?

    Pytam serio. Mam 4x4 i jak na razie osobne komplety letnich i zimowych,
    ale byc moze takie caloroczne bylyby dobrym rozwiazaniem, tym bardziej,
    ze 18" opony nie kosztuja malo. Czesto wyjezdzam na narty zima wiec tu
    mam obawy jak taka caloroczna opona sprawdzi sie w trudniejszych
    warunkach. Stad to powyzsze pytanie.

  • 4. Data: 2013-11-27 15:27:28
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-27, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

    > Lamelek nie maja (raczej), wiec czym sie roznia od typowo letnich opon
    > procz bieznika (szerszego?) no i moze nieco mieszanka gumowa (mniej
    > twardnieją w niższych temeraturach) ?

    Jak nie maja lamelek? Guma twarda bedzie tylko na poczatku, opona w jezdzie
    sie nagrzewa.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2013-11-27 15:35:35
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2013 15:09:03 UTC+1 użytkownik AL napisał:

    > a jak Wam sie te caloroczne opony sprawuja na sniegu?

    Tego jeszcze nie wiem, dopiero od września mam całoroczne.

    > Lamelek nie maja (raczej), wiec czym sie roznia od typowo letnich opon
    >
    > procz bieznika (szerszego?) no i moze nieco mieszanka gumowa (mniej
    >
    > twardnieją w niższych temeraturach) ?

    Opony całoroczne mają faliste nacięcia, jak zimówki, bo takie lamelki
    pewnie Ci chodziło (bo są jeszcze takie jak miałem kiedyś w Alpinach, gdzie
    w rowkach były dodatkowe lamelki, które wraz ze ścieraniem się bieżnika
    powodowały zwiększenie ilości nacięć). Akurat u mnie bieżnik wygląda tak,
    jakby 2/3 opony były zimówką, a 1/3 letnią ;)
    Co do temperatur, to na razie nie miałem okazji przetestować skrajnych
    przypadków (+35 latem i -25 zimą), ale w zakresie od +25 do -5 nie
    zauważyłem żadnych problemów.

    Pozdrawiam
    MK

  • 6. Data: 2013-11-27 15:36:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 27 Nov 2013 15:09:03 +0100 osobnik zwany AL napisał:

> [...]
    > ze 18" opony nie kosztuja malo. Czesto wyjezdzam na narty zima wiec tu
    > mam obawy jak taka caloroczna opona sprawdzi sie w trudniejszych

    jeżdziłem dłuższy czas amerykańskim vanem na całorocznych Vrederstein
    Quatrack. Rewelacja. zaliczone polskie góry, Alpy, boczne dróżki itd.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2013-11-27 16:08:15
    Od: fifak <f...@w...com>

    W dniu 2013-11-27 15:09, AL pisze:

> [...]
    > ze 18" opony nie kosztuja malo. Czesto wyjezdzam na narty zima wiec tu
    > mam obawy jak taka caloroczna opona sprawdzi sie w trudniejszych

    dokładnie taki
    http://www.legolcsobbgumi.eu/pic/img/img.php?pneudet
    ail/uniroyal_allseasonexpert.jpg

  • 8. Data: 2013-11-27 16:46:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
> [...]
    >sens
    >zmieniac tylko przod, a jesli tak, to na jakie gumy?

    Rozumiem ze naped masz na przod ?

    To rodzi mieszane uczucia - lepiej miec lepsze opony na przodzie, zeby
    lepiej ciagnal i wchodzil w zakrety, czy lepiej miec z tylu, zeby z
    zakretow wychodzil :-)

    Ale kola przod/tyl zamienic mozesz w dowolnej chwili, byle przed
    wypadkiem :-)

    >Niestety klasa premium odpada z przyczyn budzetowych.

    A duze roznice w cenach ?
    to sie moze po dwoch zmianach zwrocic.

    J.

  • 9. Data: 2013-11-27 16:54:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości
    >a jak Wam sie te caloroczne opony sprawuja na sniegu?

    Navigatory jak byly nowe to znakomicie.
    Pozniej bylo gorzej ... ale stracilem porownanie, moze wcale nie.

    >Lamelek nie maja (raczej)

    Maja.

    >, wiec czym sie roznia od typowo letnich opon procz bieznika
    >(szerszego?) no i moze nieco mieszanka gumowa (mniej twardnieją w
    >niższych temeraturach) ?

    Nawet wsrod letnich sa takie co sobie calkiem dobrze na sniegu radza
    ... i takie co wcale nie radza.

    >Pytam serio. Mam 4x4 i jak na razie osobne komplety letnich i
    >zimowych, ale byc moze takie caloroczne bylyby dobrym rozwiazaniem,
    >tym bardziej, ze 18" opony nie kosztuja malo.

    A to zacznij od sprawdzenia cen - 18 to drogie
    Chyba ze to jakas terenowka - tam chyba wiekszy wybor opon
    uniwersalnych.

    >Czesto wyjezdzam na narty zima wiec tu mam obawy jak taka caloroczna
    >opona sprawdzi sie w trudniejszych warunkach.

    Na nartach sprawdzane.

    J.

  • 10. Data: 2013-11-27 17:21:14
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-11-27 16:46, J.F pisze:
    > Ale kola przod/tyl zamienic mozesz w dowolnej chwili, byle przed
    > wypadkiem :-)
    Najlepiej byłoby zamieniać w trakcie brania zakrętu ;-)

    Maciek