  • 1. Data: 2010-04-17 18:56:31
    Temat: Canon 550D czy Pentax K-X
    Od: "omega_fan" <o...@n...com>

    Witam!

    Co kupić? 550D czy K-X?
    Nie mam żadnych obiektywów, to będzie moja pierwsza
    lustrzanka... chciałbym w przyszłości dokupić jakiś
    sensowny i w miarę tani teleobiektyw do 250 lub
    300 mm. Nie przeszkadza mi zasilanie AA w Pentaksie,
    natomiast (chyba) przeszkadza brak punktów AF w wizjerze.

    Co do Canona, używam od 7 lat :) Canona G3 i ostatnio
    Ixusa 70, jestem przyzwyczajony do Canonowskiej filozofii
    obsługi i zawsze myśląc o aparatach cyfrowych, przychodziło
    mi do głowy słowo "Canon" :) ale nie zaliczam się do
    żadnych ekstremistów.

    Co do Pentaxa, miałem kiedyś analoga Pentax ME (zresztą
    mam go do dziś, razem z obiektywami 28 mm, 50 mm i jakieś
    tele 70-150, wszystkie full manual) i darzę tą markę
    sympatią, a poza tym odzywa się we mnie jakaś
    przekora - wszyscy tylko Canon, Nikon, ew. Sony, a
    przecież są też inne marki... nie powiem, podoba mi
    się jakość fotek K-X, no ale ten brak puntów AF...
    sam nie wiem. Może za parę miesięcy Pentax wypuści
    następcę K-X który tej wady już nie będzie miał ;)
    no ale tak można czekać w nieskończoność.
    Doradźcie coś proszę :)

  • 2. Data: 2010-04-17 20:15:23
    Temat: Re: Canon 550D czy Pentax K-X
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Aktywny punkt AF pokazywany jest na tylnym LCD, chociaż przyznam, że to
    nie najlepsze rozwiązanie. Za to między Bogiem a prawdą, to większość
    ludzi używa przeważnie punktu centralnego. Ja też, chociaż mam
    podświetlane punkty AF w wizjerze, to przeważnie wygodniej mi wycelować
    i przekadrować niż bawić się w przełączanie punktów AF, które i tak
    przeważnie są za blisko punktu centralnego (przeważnie są dość daleko -
    niezależnie od marki - od mocnych punktów kadru).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2010-04-19 08:39:39
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Sam mam 550D i jestem bardzo zadowolony z tego aparatu.

    Jednak byloby nudne gdyby wszyscy wybierali Canona wiec polecam Ci Pentaxa.

    Sam w 100% fotek uzywam centralnego punktu AF.

    Dla mnie inne punkty AF moglyby w ogole nie istniec.

    Polon

  • 4. Data: 2010-04-19 09:13:14
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 19 Apr 2010 09:39:39 +0100, Polon napisał(a):

> [...]
    >
    > Sam w 100% fotek uzywam centralnego punktu AF.
    >
    > Dla mnie inne punkty AF moglyby w ogole nie istniec.

    dla mnie również - chyba ze punkty były by wybierane poprzez ustalenie
    gdzie sie człowiek aktualnie patrzy i na ten punkt była by ustawiana
    ostrość.
    Jakieś 15 lat temu były canony z taką funkcjonalnością - ciekawym co si z
    tym pomysłem (całkiem przecież niezłym) stało.

  • 5. Data: 2010-04-19 09:39:06
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 19 of Apr 2010 10:39, Polon wrote:

> [...]
    > Pentaxa.
    >
    > Sam w 100% fotek uzywam centralnego punktu AF.
    >
    > Dla mnie inne punkty AF moglyby w ogole nie istniec.

    Dla mnie też.
    Ale jeśli ze statywem, to centralny mógłby nie istnieć.

    --
    nb

  • 6. Data: 2010-04-19 10:02:24
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    nb wrote:

    > Dla mnie też.
    > Ale jeśli ze statywem, to centralny mógłby nie istnieć.

    Detekcja kontrastu nie ma punktu centralnego :)

    wer

  • 7. Data: 2010-04-19 10:52:46
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 19 of Apr 2010 12:02, b...@n...pl wrote:

    > Detekcja kontrastu nie ma punktu centralnego :)

    Mam detekcję fazy. Ale zadanie domowe i tak trzeba odrobić,
    i przyjrzeć się dokładniej obu metodom.

    --
    nb

  • 8. Data: 2010-04-19 11:49:10
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Punkty boczne AF w 550d działają bardzo dobrze jak na tę klasę korpusu.
    Bardzo przydatne przy komponowaniu statycznych kadrów, w trybie Servo nieco
    słabiej.
    Co do wyboru korpusu, to lepiej zacząć od szkieł. W przypadku amatorskich
    tele Canon ma dość przyzwoity wybór, Pentax pewnie trochę mniej.

  • 9. Data: 2010-04-19 14:25:56
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    >W przypadku amatorskich tele Canon ma dość przyzwoity wybór, Pentax pewnie
    >trochę mniej.
    P ma za to jeden ale przyzwoity 55-300 z ładną ostrościa na 300 (jak na
    amatorskie tele o-oczywistość)

  • 10. Data: 2010-04-19 15:12:49
    Od: chomsky <m...@w...pl>

    On 17 Kwi, 20:56, "omega_fan" <o...@n...com> wrote:
> [...]
    > mi do g owy s owo "Canon" :) ale nie zaliczam si do
    > adnych ekstremist w.
    >
    > Co do Pentaxa, mia em kiedy analoga Pentax ME (zreszt
    > mam go do dzi , razem z obiektywami 28 mm, 50 mm i jakie
    > tele 70-150, wszystkie full manual) i darz t mark
    > sympati , a poza tym odzywa si we mnie jaka
    > przekora - wszyscy tylko Canon, Nikon, ew. Sony, a
    > przecie s te inne marki... nie powiem, podoba mi
    > si jako fotek K-X, no ale ten brak punt w AF...
    > sam nie wiem. Mo e za par miesi cy Pentax wypu ci
    > nast pc K-X kt ry tej wady ju nie b dzie mia ;)

    Ja kupiłem Kx+ Tamron 17-50/2.8 i obrazek jest naprawde dobry, z kitem
    takze jest dobrze, choc ciemniej. Jedynym konkurentem może byc Nikon
    D5000 z 18-105/3,5-5.6 VR. No ale obrazki z Pentaksa są lepsze,
    szczególnie jpg. Zawsze focilem jednym punktem, nawet jak miałem
    podświetlane i wybierane okiem EOS5. Po prostu przekadrowuje i tyle,
    mam co chcę.
    Cześć.Ch.