  • 21. Data: 2010-08-23 09:41:18
    Temat: Re: Canon G12 - chyba nie było jeszcze
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-23 11:22:54 +0200, Waldek Godel <n...@o...info> said:

    > Producenci by chcieli, ale na te co rzeczywiście robią jako-tako
    > wyglądające zdjęcia jeszcze zbyt dużo ludzi nie stać.
    > A nawet jeżeli stać, to:
    > - żaden znany mi telefon tzw. "rugged" nie robi fotek lepszych od kamerki
    > netowej
    > - z całego tabuna smartfonów, przyzwoite (jak na telefon) fotki robi może z
    > 5 sztuk.
    > itp, itd...

    Primo - komórka którą zawsze ma się przy sobe zrobi lepsze zdjęcie od
    najbardziej wypaśnego kompakta, który został w domu.
    Secundo - porównaj jakość topowych komórek sprzed 3 lat i dzisiejszych.
    I teraz wysil wyobraźnię - co będzie za kolejne 3 lata?
    Oczywiście zostaną na rynku kompaktowe superzumy, aparaty w stylu
    "tough" i może coś jeszcze, reszta zostanie zagryziona przez komórki
    (podstawowe modele) oraz evile i low-endowe lustra (te bardziej
    zaawansowane kompakty). Jeszcze nie jutro, ale za 2-5 lat.
    Chyba że producenci wysilą się trochę i zaproponują coś na prawdę
    wyjątkowego, ale patrząc na ich korporacyjną indolencję, raczej nie
    zapowiada się (ile lat trwało zrobienie niewielkich aparatów z dużą
    matrycą? Wiele osób (w tym i niżej podpisany) snuło dywagacje na ich
    temat już daaaaawno, będzie gdzieś w 2003 r.).

    de Fresz

  • 22. Data: 2010-08-23 09:50:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 23 Aug 2010 11:41:18 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Primo - komórka którą zawsze ma się przy sobe zrobi lepsze zdjęcie od
    > najbardziej wypaśnego kompakta, który został w domu.

    naciągane, ale owszem, niech będzie. Tyle, że większość szarych ludzi robi
    zdjęcia w konkretnych sytuacjach i zazwyczaj pamięta, żeby zabrać aparat,
    co zresztą widać.
    Telefon pozostaje na sytuacje nieoczekiwane (np. udokumentowanie wypadku
    stłuczki) czy jakieś zupełnie nieoczekiwane rzeczy.

    > Secundo - porównaj jakość topowych komórek sprzed 3 lat i dzisiejszych.
    > I teraz wysil wyobraźnię - co będzie za kolejne 3 lata?

    jeżeli mam wnioskować na podstawie tego co było, to za 3 lata będzie
    dokładnie to samo - tandetne fotki przez plastikową pastylkę udającą
    obiektyw, tylko ich objętość wzrośnie - bo mniej więcej tak to się zmieniło
    w ostatnich latach. O ile dobrze pamiętam, to ostatnim telefonem z uczciwym
    obiektywem był SE k800i, może jeszcze k850 i na tym się skończyło.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 23. Data: 2010-08-23 10:29:47
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-08-23 11:22, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > netowej
    > - z całego tabuna smartfonów, przyzwoite (jak na telefon) fotki robi może z

    Do fotek z grilla na monitor (komputerowy, czy tym bardziej smartfonowy/tabletowy)
    wystarczy a
    będzie coraz lepiej ;-)
    Zaletą smartfonu jest możliwość pchnięcia fotek od razu na
    Picasę/Flickr/Facebook/Twitter oraz
    dostęp do tych usług on-line. Intuicyjnie, bez udziału komputera i zbędnego softu.
    Ostatnio spotkałem się z opinią pewnej znajomej osoby, że "na wczasach komórka
    zrobiła lepsze
    zdjęcia niż kompakt" a kompakt był całkiem nienajgorszy (Canon A620). Okazuje się, że
    problem leżał
    w nieumiejętności posługiwania się kompaktem (ustawienia AF) o milionach funkcji i
    skomplikowanym
    menu ;-)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 24. Data: 2010-08-23 11:01:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-23 11:50:10 +0200, Waldek Godel <n...@o...info> said:

> [...]
    > Telefon pozostaje na sytuacje nieoczekiwane (np. udokumentowanie wypadku
    > stłuczki) czy jakieś zupełnie nieoczekiwane rzeczy.

    Na urlop czy wycieczkę owszem, zabierają, na codzień już nie. A to, że
    taki aparat w komórce sprawdza się na codzień, sprawia że więcej osób
    przekonuje się do używania go i do "poważniejszych" zastosowań. Tu ma
    miejsce podobny mechanizm, co przy początkach cyfry - analogi dawały
    obiektywnie lepszą jakość, ale cyfraki wygrywały wygodą obsługi (Tomasz
    Jakubowski napisał poniżej czemu się tak dzieje). I nie zapominaj że
    nie mówimy tu o zaangażowanych fotoamatorach, tylko jak to się teraz
    modnie określa - każualach.

> [...]
    > dokładnie to samo - tandetne fotki przez plastikową pastylkę udającą
    > obiektyw, tylko ich objętość wzrośnie - bo mniej więcej tak to się zmieniło

    A co się zmieniło w kompaktach w tym czasie? Nie nazwiesz chyba
    szczególnym skokiem jakości zwiększenia ilości MPx z 8 do 14, upchanych
    na tyciuśkiej matrycy, z maks używalnym ISO na poziomie 400?

    > O ile dobrze pamiętam, to ostatnim telefonem z uczciwym
    > obiektywem był SE k800i, może jeszcze k850 i na tym się skończyło.

    Wróci. Już niedługo producenci telefonów powinni odkryć zooma optycznego.

    de Fresz

  • 25. Data: 2010-08-23 11:23:59
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 23.08.2010 13:01, de Fresz wrote:

    > Wróci. Już niedługo producenci telefonów powinni odkryć zooma optycznego.

    Już odkryli, z tym, że z soczewki o średnicy 1cm za dużo nie
    wyciągniesz. Całkiem dobry obiektyw daje 50 linii/mm. Z 1 cm wyciągniesz
    500 linii. Troszkę lepiej niż VGA. A pakuje się już 8Mpix (ok. 3200x2400).

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 26. Data: 2010-08-23 11:30:06
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-23 13:23:59 +0200, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:

    > Już odkryli, z tym, że z soczewki o średnicy 1cm za dużo nie
    > wyciągniesz.

    Ty pacz, to zupełnie jak w wielu ultrakompaktach z płaskimi obiektywami, nie?

    > Całkiem dobry obiektyw daje 50 linii/mm.

    ROZDZIELCZOŚCI obrazu rzutowanego. Przeliczanie tego przez powierzchnię
    soczewki to jakiś absurd.

    > Z 1 cm wyciągniesz 500 linii. Troszkę lepiej niż VGA. A pakuje się już
    > 8Mpix (ok. 3200x2400).

    Wywód zupełnie od czapki.

    de Fresz

  • 27. Data: 2010-08-23 13:48:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Waldek Godel pisze:
> [...]
    > w ostatnich latach. O ile dobrze pamiętam, to ostatnim telefonem z uczciwym
    > obiektywem był SE k800i, może jeszcze k850 i na tym się skończyło.

    Nie przesadzaj, dziś większość telefonów daje strawny obraz xvga w
    stosunku do tej tragedii madżentowej sprzed kilku lat...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 28. Data: 2010-08-23 13:50:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:
    > Już odkryli, z tym, że z soczewki o średnicy 1cm za dużo nie
    > wyciągniesz. Całkiem dobry obiektyw daje 50 linii/mm. Z 1 cm wyciągniesz
    > 500 linii.

    Dlatego do nowego Canona nie ma do przypinać obiektywów ze soczewkami
    mniejszymi niż 8cm :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gdyby ze wszystkich ziemian zrobić jeden organizm powstałaby wielka menda/

  • 29. Data: 2010-08-23 15:33:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 23 Aug 2010 15:48:38 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Nie przesadzaj, dziś większość telefonów daje strawny obraz xvga w
    > stosunku do tej tragedii madżentowej sprzed kilku lat...

    A która większość? bo ciągle różne oglądam i wciąż nie ma nic istotnie
    lepszego niż k800/k850 i wciąż NIC się chociaż nie zbliżyło do jakości
    fotek z canona A40 sprzed lat blisko 10, mimo, że mamy już w komórkach
    matryce 7 mpix, za chwile będą jeszcze większe.

    Daję słowo, jakość A40 w zupełności by mnie zadowoliła w komórce i uznałbym
    to za naprawdę epokowy krok naprzód. Ciekawe, czy dożyję...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 30. Data: 2010-08-23 15:51:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Waldek Godel pisze:
> [...]
    >
    > Daję słowo, jakość A40 w zupełności by mnie zadowoliła w komórce i uznałbym
    > to za naprawdę epokowy krok naprzód. Ciekawe, czy dożyję...

    Marudzisz :)
    Trzymegapikselowe barachło z przeciętnej Nokii:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/10/37/1.htm

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem człowiekiem, nie Polakiem, choć i to rzadko dumę przynosi.../