  • 91. Data: 2017-09-03 12:22:27
    Temat: Re: Chińczycy mnie rozwalili...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 3 Sep 2017 04:46:50 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyli cło jest od wszystkiego :) Nie pytaj co państwo może zrobić
    > dla
    > ciebie, tylko ile może wydoić z ciebie... czy jakoś tak to leciało.

    Jestem bardzo ciekaw jaka jest geneza clenia kosztów transportu. Bo o
    ile clenie towaru jest zrozumiałe, państwo w tym przypadku broni
    naszych drogich lokalnych prężnie rozwijających się płytkami.
    Jeśli chodzi tylko o VAT od koszty transportu to też rozumiem, usługa
    jest wykonana też na terenie PL , chociaż można polemizować czy cały
    koszt transportu powinien być podstawą do opodatkowania gdy odcinek w
    PL jest niewspołmierny do całej drogi jaką paczka pokonuje.
    Ale doliczanie kosztów transportu do podstawy wymiaru cła jest dla
    mnie niezrozumiałe. Transport jest immamentną cechą importu towaru.
    Skoro decyduje się na import towaru chronionego cłem to nie mogę
    zrezygnować z transportu.

    --
    Marek

  • 92. Data: 2017-09-03 12:41:22
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 03.09.2017 o 12:22, Marek pisze:

    > Jestem bardzo ciekaw jaka jest geneza clenia kosztów transportu. Bo o

    Kosztów transportu się nie cli, tylko dowala VAT do nich, ale
    podejrzewam, że chodzi o ten sam myk co z aukcjami. Towar za 1$,
    przesyłka 1000$. Klient zadowolony bo kwota na fakturze się zgadza i
    księgowa nie krzyczy.

  • 93. Data: 2017-09-03 13:15:48
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Czyli cło jest od wszystkiego :) Nie pytaj co państwo może zrobić dla
    > ciebie, tylko ile może wydoić z ciebie... czy jakoś tak to leciało.

    Czyli eufemistycznie "...co ty możesz zrobić dla państwa" :P

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.