  • 1. Data: 2015-09-16 23:40:07
    Temat: Chłodzenie CPU
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Poleci ktoś jakieś przyzwoite chłodzenie CPU? Gdyby było w dobrej cenie
    (da się coś wynaleźć do 50zł?) to już w ogóle bajka. Nie ukrywam, że
    kupię pewnie w jakimś sklepie internetowym, więc bez "macania". Jakiś
    czas temu naciąłem się na Spire SP543S1 - niestety okazało się, że nie
    ma on radiatora, bo te parę blaszek pod wiatrakiem nie zasługuje na to
    miano. Ja jestem ze starej szkoły, czyli radiator musi być konkretny,
    żeby ciepło odbierać, chyba że się mylę i coś się w tym temacie
    zmieniło? ;-)

    PS: Dobrze jakby pasował do podstawki AM3.

    Maciek

  • 2. Data: 2015-09-17 02:32:15
    Temat: Re: Chłodzenie CPU
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 16 Sep 2015 23:40:07 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
    > żeby ciepło odbierać, chyba że się mylę i coś się w tym temacie
    > zmieniło? ;-)
    >
    > PS: Dobrze jakby pasował do podstawki AM3.

    Ja preferuję takie, które mają wentylator o średnicy 120 mm wydmuchujący
    powietrze na tylną ściankę obudowy. Ale tu za 50 PLN czegoś porządnego to
    raczej nie znajdziesz. Dosyć przyzwoity SilentiumPC Fera 2 HE1224 to wydatek
    rzędu 100 PLN. Dosyć przyzwoity jest też SilentiumPC Spartan Pro za 79 PLN,
    który ma wentylator 92 mm. Ale jak bym miał wybierać, to pewnie bym dopłacił
    do Fera 2.

    Sam korzystam z Mugena 4 i bardzo mi się te coolery podobają. No ale w tym
    przypadku budżet 50PLN należało by pomnożyć niemal razy cztery. :)

    [ Nadzieja to najgorsze skurwysyństwo jakie wyszło z puszki Pandory. ]
    [ (S. King) ]

  • 3. Data: 2015-09-17 09:05:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-17 o 02:32, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
    > Sam korzystam z Mugena 4 i bardzo mi się te coolery podobają. No ale w tym
    > przypadku budżet 50PLN należało by pomnożyć niemal razy cztery. :)
    Czyli preferujesz rurki cieplne transportujące ciepło do stojącego
    radiatora, zamiast klasycznego leżącego na procesorze radiatora? Na ile
    to jest trwałe? Bywają przypadki nagłego rozszczelnienia się i utraty
    właściwości?

    Maciek

  • 4. Data: 2015-09-17 09:08:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-17 o 02:32, Przemysław Ryk pisze:
    > Sam korzystam z Mugena 4 i bardzo mi się te coolery podobają. No ale w tym
    > przypadku budżet 50PLN należało by pomnożyć niemal razy cztery. :)
    A takie coś?
    http://www.lc-power.com/en/product/power-supplies/lc
    -cc-95/
    Cena około 50zł.

    Maciek

  • 5. Data: 2015-09-17 11:12:15
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 17 Sep 2015 09:08:50 +0200, Maciek napisał(a):

    > A takie coś?
    > http://www.lc-power.com/en/product/power-supplies/lc
    -cc-95/
    > Cena około 50zł.

    Poszukaj testów. Ja w rękach jeszcze nie miałem niestety. :(

    [ I błąd przyda się na coś - przynajmniej na przestrogę dla drugich. ]
    [ (A.M. Fredro) ]

  • 6. Data: 2015-09-17 11:12:15
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 17 Sep 2015 09:05:02 +0200, Maciek napisał(a):

    > Czyli preferujesz rurki cieplne transportujące ciepło do stojącego
    > radiatora, zamiast klasycznego leżącego na procesorze radiatora?

    Owszem. I do tego z wentylatorem przedmuchującym radiator w kierunku tylnej
    ścianki obudowy.

    > Na ile to jest trwałe? Bywają przypadki nagłego rozszczelnienia się i
    > utraty właściwości?

    Mugena 2, którego mam na kompie z Socket 775, używam od jakichś... 7 lat? O
    rozszczelnieniu ciepłowodów w normalnym, domowym użytkowaniu, to prawdę
    mówiąc jeszcze nie czytałem.

    [ Odpowiedzialność można porównać do czekolady. Najlepiej na tym wyjdziesz,]
    [ jak ją podzielisz na wszystkich. (JoeMonster.org) ]

  • 7. Data: 2015-09-17 11:29:01
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...pl>

    W dniu 2015-09-17 o 09:08, Maciek pisze:
    > A takie coś?
    > http://www.lc-power.com/en/product/power-supplies/lc
    -cc-95/
    > Cena około 50zł.

    Używam od lat podobną konstrukcję:
    http://www.morele.net/chlodzenie-cpu-arctic-freezer-
    7-pro-rev-2-328067/
    i na niekręconym procku sprawuje się to świetnie. Trzeba tylko w biosie
    ustawić na silent a obroty zawierają się między 800-1600 a tem. procka
    nigdy nie wzrasta ponad 60 celsjuszy.

    --
    LP PL

  • 8. Data: 2015-09-17 11:47:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Sep 2015 23:40:07 +0200, Maciek napisał(a):

    > Poleci ktoś jakieś przyzwoite chłodzenie CP

    Pytając o takie rzeczy należy podać:
    1. Moc TDP procesora
    2. Moc innych energochłonnych urządzeń a przede wszystkim karty
    graficznej
    3. Rodzaj obudowy
    4. Sposób chłodzenia zasilacza
    5. Typowy dla danego kompa sposób jego używania.
    Tylko wtedy można coś konkretnego zasugerować.
    Ja np. używam 60 W procka, 20 W grafiki, jednego dysku mechanicznego,
    zasilacza z wiatrakiem w dnie i typowej obudowy midi. Na procku jest
    radiator bierny. Przy pracy kompa przy kopaniu dogecoinów mogłem
    wypróbować skuteczność - temp. procka nie przekraczała 65 st.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 9. Data: 2015-09-17 12:58:19
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Pytając o takie rzeczy należy podać:
    > 1. Moc TDP procesora
    To jest AMD Phenom II x2 555 BE, czyli ma moc 80W, ale ... ma 4 sprawne
    rdzenie, więc właściwie jest x4.

    > 2. Moc innych energochłonnych urządzeń a przede wszystkim karty
    > graficznej
    Jakaś nVidia Quadro z własnym chłodzeniem aktywnym wywalającym ciepłe
    powietrze poza obudowę, więc chyba pomijalne.

    > 3. Rodzaj obudowy
    Tower. Taka bardziej midi niż mini :-)

    > 4. Sposób chłodzenia zasilacza
    Powietrze? :-) Ma wbudowany wentylator na spodzie, siedzi na górze
    obudowy, wydmuchuje za obudowę.

    > 5. Typowy dla danego kompa sposób jego używania.
    Internet, aplikacje raczej niewymagające, żadnego ciągłego obciążania
    rdzeni.

    Maciek

  • 10. Data: 2015-09-17 14:22:15
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 17 Sep 2015 11:29:01 +0200, Podmiot Liryczny napisał(a):

> [...]
    > i na niekręconym procku sprawuje się to świetnie. Trzeba tylko w biosie
    > ustawić na silent a obroty zawierają się między 800-1600 a tem. procka

    Używałem Freezera 7 na maszynie z Core 2 Duo E8400. Fakt faktem, że kręconym
    do 3,9 GHz. I wtedy już było średnio sympatycznie - wiatrak po prostu
    zaczynał wyć. :)

    [ Kobieto! Chcesz się dowiedzieć, co twoje przyjaciółki NAPRAWDĘ sądzą ]
    [ o twoim mężu? Powiedz im, że się rozwodzicie. (JoeMonster.org) ]