  • 1. Data: 2016-10-31 19:10:05
    Temat: Chłodzenie wodne procesora
    Od: ToM <l...@p...onet.pl>

    Cześć,

    jakie obecnie warto kupić chłodzenie wodne procesora? Interesuje mnie
    najlepiej zestaw. Procesor to Intel i7 2600K s.1155.
    Warto na przykład coś takiego ?
    http://angela.pl/p12757,alphacool-eisbaer-solo-2600r
    pm-black.html

    dzięki
    T.

  • 2. Data: 2016-10-31 19:50:40
    Temat: Re: Chłodzenie wodne procesora
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Oct 2016 19:10:05 +0100, ToM napisał(a):

    > Warto na przykład coś takiego ?
    > http://angela.pl/p12757,alphacool-eisbaer-solo-2600r
    pm-black.html

    Bez sensu. Używasz zasilacza z wiatrakiem w dnie i automatyczną
    regulacją obrotów wiatraka. Na procek zakładasz duży radiator bierny.
    Budujesz prosty tunel łaczący zasilacz z radiatorem, tak by całe ssanie
    wiatraka w dnie leciało przez żeberka radiatora. Cieszysz się ciszą i
    skutecznym chłodzniem....
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2016-10-31 20:51:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Budujesz prosty tunel łaczący zasilacz z radiatorem, tak by całe ssanie
    > wiatraka w dnie leciało przez żeberka radiatora. Cieszysz się ciszą i

    Chyba, że ma 2 szt. grafiki po 200W każda.

    BTW.

    Ostatnio trochę się zdziwiłem:
    średni serwerek na bazie Della T320, 1xE5-2420v2, 4x 8GB RAM ECC,
    sprzętowy RAID H710 i 6x SAS.

    Pobiera to raptem niecałe 90W mocy.

    A w swoim "muzeum" mam stare Compaqi, co brały prawie tyle prądu, ile
    Rubiny 714.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-11-01 09:30:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Oct 2016 20:51:51 +0100, Adam napisał(a):

    > Chyba, że ma 2 szt. grafiki po 200W każda.

    Należy zdawać sobie sprawę ze czy zrobimy ten komin od procka do
    zasilacza czy nie, i tak każdy wat mocy ze skrzynki jest wywiewany przez
    zasilacz.
    Chyba że ktoś ma nietypowy układ obiegu powietrza i np. grafiki ciągną
    powietrze ze skrzynki i wydmuchują na zewnątrz. Albo używa dodatkowych
    wiatraków w skrzynce.
    Ale myślę że przy grafice pasywnej do 30 W i procku do 100 W
    zaproponowany przeze mnie układ da radę, choć temperatury nie będą
    niskie. Dla przykładu, ostatnio męczę komp obliczeniami BOINC i go w
    ogóle nie wyłączam. Procek (C2D E8400) 60 W osiąga temp. 53 stC,
    grafika (pasywna GF210) jakieś 75 stC. Bez prymitywnego kominka na
    radiatorze, zrobionego z kartonu i nie obejmującego nawet całego dna
    zasilacza (czy raczej całego otworu na wentylator) procek osiągał 80
    stC.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2016-11-01 13:40:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ToM" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Warto na przykład coś takiego ?
    ? http://angela.pl/p12757,alphacool-eisbaer-solo-2600r
    pm-black.html

    Pokazałeś tylko pompę? Gdzie blok, chłodnica?