  • 1. Data: 2017-10-28 21:24:12
    Temat: Chlodzenie wodne - przegrzewanie
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Mam komputer z chłodzeniem wodnym. Już od jakiegoś czasu wiatrak pracuje mi
    tylko w trybie 'full speed' w innych nawet nie rusza. Tymczasem dzisiaj
    komputer był narażony na kilka wstrząsów z powodu przeprowadzki. I po
    ponownym włączeniu pomimo ze wiatrak pracuje, hałasuje, to temperatura
    rośnie błyskawicznie i raz mi się nawet komputer sam wyłączył.
    Ale dla sprawdzenia położyłem komputer na boku i działa normalnie, tzn
    temperatura jest 28 st C. Niestety po ponownym postawieniu komputera
    temperatura szybko rośnie.
    Co może być nie tak, co sprawdzić?

    http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-em
    ails-behalf-nsa/index.html

  • 2. Data: 2017-10-28 21:28:07
    Temat: Re: Chlodzenie wodne - przegrzewanie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/28/2017 9:24 PM, 2late wrote:
    > Co może być nie tak, co sprawdzić?

    a) poziom płynu
    b) drożność przewodów, czasem się zgninają.

  • 3. Data: 2017-10-28 21:35:54
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 28.10.2017 o 21:28, Sebastian Biały pisze:

    > a) poziom płynu
    > b) drożność przewodów, czasem się zgninają.

    c) wiatrak wymienić na wentylator ;-)

    --
    Czarek

  • 4. Data: 2017-10-28 22:24:02
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/10/2017 8:28 PM, Sebastian Biały wrote:

    > a) poziom płynu

    Jak to sprawdzic / uzupelnic?

    > b) drożność przewodów, czasem się zgninają.

    To raczej nie to, komputer byl w originalnym pudle po obudowie. nic sie
    raczej nie pozginalo.

  • 5. Data: 2017-10-28 23:38:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-28 o 21:24, 2late pisze:

    > Ale dla sprawdzenia położyłem komputer na boku i działa normalnie, tzn
    > temperatura jest 28 st C. Niestety po ponownym postawieniu komputera
    > temperatura szybko rośnie.
    > Co może być nie tak, co sprawdzić?

    Zgubiłeś styk radiatora z procesorem, zdjąć radiator, wyczyścić
    radiator i procesor, nasmarować pastą, założyć, używać.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2017-10-29 00:13:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/28/2017 10:24 PM, 2late wrote:
    > Jak to sprawdzic / uzupelnic?

    Masz płyn w rurkach? Nie wiem gdzie się sprawdza, pewnie w najwyższym
    punkcie jest jakaś dziura do uzupełniania.

    > To raczej nie to, komputer byl w originalnym pudle po obudowie. nic sie
    > raczej nie pozginalo.

    Wystarczy że przez rok leżała sobie mocno zgięta aż nagle nastapił
    kolaps i teraz ma złamanie. Sprawdź czy któryś przewód nie ma ostrego
    zagięcia.

  • 7. Data: 2017-10-29 10:49:51
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/10/2017 11:13 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Masz płyn w rurkach? Nie wiem gdzie się sprawdza, pewnie w najwyższym
    > punkcie jest jakaś dziura do uzupełniania.

    Zerkne potem, mam nadzieje ze to nie jednorazowka. Corsair H90.

    > Wystarczy że przez rok leżała sobie mocno zgięta aż nagle nastapił kolaps i
    > teraz ma złamanie. Sprawdź czy któryś przewód nie ma ostrego zagięcia.

    Ten komputer dzialal w piatek i w sobote juz nie, nie niemialo prawa sie
    zgiac bo nikt tam nie zagladal.
    Poza tym wszystko dziala, tylko ze komputer lezy na boku. Temperatura jest
    39 st C przy calkowicie wylaczanym wentylatorze. (tzn. w BIOSie jest
    'silent' ale jak wczesniej pisalem, przy tych ustawieniach w ogole sie nie
    obraca.)

  • 8. Data: 2017-10-29 10:57:45
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/10/2017 10:38 PM, RadoslawF wrote:

    > Zgubiłeś styk radiatora z procesorem, zdjąć radiator, wyczyścić
    > radiator i procesor, nasmarować pastą, założyć, używać.

    Obys mial racje (tanio by wyszlo :) ) Chociaz pamietam mialem problem z
    zamontowaniem podstawki.
    Zabiore sie za to jak kupie nowy wentylator. Mozesz polecic jakis dobry do
    cichej obudowy Fractal Design 140mm i Chlodzenia Corsair H90 - czyli ma byc
    cicho i niekoniecznie tanio. Poza tym, mam juz ten komputer 4 lata, mozliwe
    ze cos sie po prostu zuzylo? W wiekszosci pracuje bez obciazen chociaz
    24/7/365.

  • 9. Data: 2017-11-01 13:16:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-01 o 12:25, 2late pisze:

    > Zamówiłem nowy wentylator, dzisiaj na przyjść. Ale zapomniałem pasty.
    > Jaką powinienem kupić?
    > A jeśli znajdę gdzieś w pudle, niezużytą starą,ok. 4 lata, to mogę
    > to jeszcze użyć?

    Jeśli była zamknięta i nie wyschła to tak.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2017-11-02 23:16:37
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 01/11/2017 12:16 PM, RadoslawF wrote:

    > Jeśli była zamknięta i nie wyschła to tak.

    Kupilem Wentylator, wymienilem i wszystko dziala. Bez wymiany pasty sie
    obeszlo, w ogole bez dotykania procesora. Widac cos z elektronika bylo i
    wskazywalo bledna temperature. No chyba ze ktos ma jakies inne wyjasnienie.
    Nowy wiatrak tak samo cichy jak stary, tylko ma inny zakres obrotow 540 -
    2000 a stary mial 600 - 1500 rpm.