  • 1. Data: 2017-10-28 15:51:07
    Temat: brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    dzisiaj w tvn przeczytałem że brak zmiany czasu może być informatycznym
    problemem. nawet tytuł był intrygujacy "kto wstrzyma procesory" Ale
    prawda jest taka ze faktycznie to się nie zastanawiałem nad tym
    problemem. powiedzcie mi proszę, czy w istocie są gdzies sytemy
    informatyczne, z jakimiś maszynami, może z windowsem 95-xp, które raz
    zaprogramowane na automatyczną zmianę czasu nie mogą być przełączone na
    utrzymywanie czasu letniego cały rok?

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-10-28 15:59:17
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-10-28 o 15:51, ToMasz pisze:

    > dzisiaj w tvn przeczytałem że brak zmiany czasu może być informatycznym

    TVN - cała prawda całą dobę.

  • 3. Data: 2017-10-28 16:13:43
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > informatyczne, z jakimiś maszynami, może z windowsem 95-xp, które raz
    > zaprogramowane na automatyczną zmianę czasu nie mogą być przełączone na

    Są kraje, w których nie zmienia się czasu i w TVNie mogą tego nie wiedzieć.

  • 4. Data: 2017-10-28 16:51:01
    Od: Mint User <m...@f...pro>

    ToMasz wrote:
> [...]
    > informatyczne, z jakimiś maszynami, może z windowsem 95-xp, które raz
    > zaprogramowane na automatyczną zmianę czasu nie mogą być przełączone na

    Problemem będą urządzenia off-line. Bo trzeba je będzie zaktualizować
    "ręcznie". Oczywiście nie dotyczy to np. ekspresu do kawy, gdzie i tak
    trzeba ręcznie przestawiać godzinę. Ale w niektórych RTV/AGD czas się
    sam zmieniał. A takich urzadzeń off-line pomijając AGD jest pewnie sporo.

    Inną sprawą jest... np to, że przez pół roku, ktoś wjeżdzający z
    Niemiec, czy Słowacji - będzie musiał zmienić strefę czasową :)

  • 5. Data: 2017-10-28 19:50:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > trzeba ręcznie przestawiać godzinę. Ale w niektórych RTV/AGD czas się
    > sam zmieniał. A takich urzadzeń off-line pomijając AGD jest pewnie sporo.
    daj przykłady. bo moje wszystkie urządzenia albo się nie przestawiają,
    albo korzystają z innych wzorców czasu. i tu widzę duży problem, bo
    zegary ustawiane radiowo (dcf77).... z Frankfurtu przez pół roku będa
    wskazywały niemiecki czas.
    > Inną sprawą jest... np to, że przez pół roku, ktoś wjeżdzający z
    > Niemiec, czy Słowacji - będzie musiał zmienić strefę czasową :)

    aż niemcy nie dojdą do wniosku że lepiej mieć jeden czas...

    ToMasz

  • 6. Data: 2017-10-28 23:04:55
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Są kraje, w których nie zmienia się czasu i w TVNie mogą tego nie
    > wiedzieć.

    ...i są w tych krajach komputery a w nich procesory co wstrzymują zmianę
    czasu.

  • 7. Data: 2017-10-29 15:48:58
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-10-28 o 15:51, ToMasz pisze:
    > witam
    > dzisiaj w tvn przeczytałem że brak zmiany czasu może być informatycznym
    > problemem. nawet tytuł był intrygujacy "kto wstrzyma procesory"

    tam gdzie prowadzą testy wydajności sprzętu mają problem.
    Bo w wynikach okazuje się, że np. rendering zakończył się, zanim został
    uruchomiony ;)
    Jedyna chwila kiedy można mieć ponadczasowy sprzęt

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2017-10-29 18:35:08
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

> [...]
    > informatyczne, z jakimiś maszynami, może z windowsem 95-xp, które raz
    > zaprogramowane na automatyczną zmianę czasu nie mogą być przełączone na

    Są urządzenia mające w swoim firmwarze zdefiniowane strefy czasowe,
    takie urządzenie będzie wymagało aktualizacji oprogramowania lub
    przestawienia w tryb stałego przesunięcia względem UTC.
    Zarówno jedno jak i drugie może nie być możliwe dla niektórych urządzeń.
    Nie sądzę jednak by te kila tysięcy/milionów mikrokontrolerów mogło
    spowodować jakieś katastrofalne skutki. Raczej będzie to jednorazowy bul
    dupy serwisu.
    Coś w stylu naklejania w windach karteczek "Numer alarmowy xxxxxx" po
    zablokowaniu niezarejestrowanych kart SIM.

    --
    AWa.

  • 9. Data: 2017-10-30 00:30:28
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > które raz zaprogramowane na automatyczną zmianę czasu nie mogą być
    > przełączone na utrzymywanie czasu letniego cały rok?

    Żyłka Ci pęknie jak sam poprawisz sobie w komputerze godzinę? :D

    --
    animka

  • 10. Data: 2017-10-30 00:33:42
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-10-28 o 16:51, Mint User pisze:

> [...]
    > trzeba ręcznie przestawiać godzinę. Ale w niektórych RTV/AGD czas się
    > sam zmieniał. A takich urzadzeń off-line pomijając AGD jest pewnie sporo.
    Tam gdzie godzina się przestawia automatycznie można ustawić, żeby się
    nie nie przestawiała.