  • 1. Data: 2017-10-29 03:04:58
    Temat: zajetosc CPU - tylko 25%, wiec o co chodzi?
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    https://s1.postimg.org/84o4e9eeof/screen.png
    - to jest tylko przyklad: pracuje irfan, konwersja grafiki, wiec
    ramowi nic do tego, zajetosc cpu 25%, wiecej nic nie zajmuje.
    Wobec tego dlaczego laptop prawie calkowicie zabetonowany, wlasciwie nic nie
    mozna dodatkowo obok wykonywac? Czyli: jakie mechanizmy graja wewnatrz, na
    czym to polega/o co chodzi, ze jest wolne 75% cpu,a sprzet dziala jakby
    pozostalo mu 5%?

  • 2. Data: 2017-10-29 05:48:12
    Temat: Re: zajetosc CPU - tylko 25%, wiec o co chodzi?
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-29 o 03:04, 1634Racine pisze:
> [...]
    > czym to polega/o co chodzi, ze jest wolne 75% cpu,a sprzet dziala jakby

    Coś z mocą obliczeniową. Sąsiad Ci podkrada.

  • 3. Data: 2017-10-29 10:56:45
    Od: Mint User <m...@f...pro>

    1634Racine wrote:
> [...]
    > czym to polega/o co chodzi, ze jest wolne 75% cpu,a sprzet dziala jakby

    A bez irfana, całkiem zaraz po (re)starcie systemu?

    No i co to za Windows?

    Może też lepiej pytać na pl.comp.os.ms-windows.winnt?

  • 4. Data: 2017-10-29 15:51:02
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Mint User w news:ot48ks$5fv$1@node1.news.atman.pl
    > A bez irfana, całkiem zaraz po (re)starcie systemu?

    gdyby "cos" bylo - napisalbym o tym.
    btw:
    dostalem trop -> powodem moze byc hdd, intensywny i/o

  • 5. Data: 2017-10-29 16:57:56
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "1634Racine" <m...@...cbqebml> wrote in message

    > gdyby "cos" bylo - napisalbym o tym.
    > btw:
    > dostalem trop -> powodem moze byc hdd, intensywny i/o

    Dokladnie tak , ostatnimi czasy od Visty wzwyż usługa Windows Search "bryluje" na
    salonach i nie wiadomo po cholere . Obciążenie dysku jest znaczące. Ja wiem wiem ,
    fanboje powiedzą "indeksacja cud miód !!!" Może i fajne ale przy niewielkiej ilości
    plików.

    Wyłączam już notorycznie w każdym kompku do jakiego podchodzę a dziesiątki
    miesiecznie przechodzi przez moje rece. Systemy duzo odżywają po tak prostej
    czynności. A poczekać na wyszukanie pliku to ja mogę poczekać 10 sek , nie musi byc
    po 5 dzięki tej przewspaniałej indeksacji , która jak widac ma kolosalne znaczenie
    dla wydajności systemu.

  • 6. Data: 2017-10-29 19:35:55
    Od: Mint User <m...@f...pro>

    ggs wrote:

> [...]
    po 5 dzięki tej przewspaniałej indeksacji , która jak widac ma kolosalne znaczenie

    Racja, teraz mi się przypomniało, jak mi kiedyś zaczęło indeksować lapka...

    :/

  • 7. Data: 2017-10-31 11:03:00
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    > czym to polega/o co chodzi, ze jest wolne 75% cpu,a sprzet dziala jakby

    Pewnie procesor ma 4 rdzenie albo 2 z wirtualizacją.
    Infran wykorzystuje tylko jeden rdzeń czyli 25%.
    System źle dzieli zadania i inne też puszcza na ten jeden rdzeń i wszystko się
    przytyka.
    Bardzo częsty przypadek.
    Co nie znaczy na 100%, że akurat u Ciebie występuje taka sytuacja.

  • 8. Data: 2017-10-31 21:13:08
    Temat: Re: Re:zajetosc CPU - tylko 25%, wiec o co chodzi?
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Eneuel Leszek Ciszewski w news:otaeq0$np0$1@node2.news.atman.pl
    > Pielęgnacja dysku. ;)

    jest "zaopiekowany", spokojnie :)

  • 9. Data: 2017-10-31 21:17:08
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    robot w news:ot9hok$bg5$1@node1.news.atman.pl
> [...]
    > wszystko się przytyka. Bardzo częsty przypadek.
    > Co nie znaczy na 100%, że akurat u Ciebie występuje taka sytuacja.

    czy istnieje soft, ktory zobaczy/pokaze (np. wg pid), ktory proces, do
    ktorego rdzenia (takze wirt.) jest w konkretnym momencie przypisany?

  • 10. Data: 2017-10-31 21:20:31
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    robot w news:ot9hok$bg5$1@node1.news.atman.pl
    > Infran wykorzystuje tylko jeden rdzeń czyli 25%.
    > System źle dzieli zadania i inne też puszcza na ten jeden rdzeń i

    malo prawdopod., skoro zostaje - zalozmy, ze chodzi tylko o jeden rdzen -
    75% i otwarcie prostego notatnika juz jest jakims problemem.